Przedmiotem sprzedaży jest:
Używany subwoofer Aktywny Paradigm Servo 15 z głośnikiem 38cm i wagą 36 Kg.
.
Stan wizualny - Bardzo dobry minus, posiada nie duże zadrapanie od góry na obudowie.
Stan techniczny - 100% sprawny - działa perfekcyjnie.
.
Subwoofer jest potężny - nagłośni każde pomieszczenie - nie słyszałem lepszego subwoofera, a miałem ich już naprawdę dużo.
.
Możliwa wysyłka kurierem na palecie, gwarantuję że dotrze cały. Udzielam 14 dni gwarancji rozruchowej, na dokładne sprawdzenie go u siebie.
Oczywiście mogę pokazać go na miejscu jak działa - zapraszam!
.
Dźwięk Głośny, czysty i napięty bas - „może dostarczyć bas 20 Hz na poziomach przekraczających 100dB”;
Zwrotnica zewnętrzna jest bardzo przejrzysta.
Sterowany serwomechanizm 15-calowy przetwornik;
Wbudowany wzmacniacz 400 W;
Zewnętrzny aktywny zwrotnica / kontroler z regulacją fazy; można kupić również z zwrotnicą wewnętrzną.
Trzy regulacje górnoprzepustowe - 50 Hz, 80 Hz i 120 Hz - a także faza powinny ułatwić uzyskanie dobrych wyników z różnymi głośnikami w różnych pokojach. Może naprawdę pochwalić się niesamowitą głośnością!
Servo-15 jak sama nazwa wskazuje, zawiera BIG 15 "kontrolowany serwomechanizm basowy. Jak DUŻY jest? Cóż, powiem - sprawia, że 10-calowe głośniki niskotonowe w moich głośnikach InnerSound Eros wyglądają jak głośniki średniotonowe !
W rzeczywistości stożek kompozytowy z włókna Kevlar mierzy około 15 cali, a jego masywna odlewana aluminiowa rama mierzy 16 "do 17 3/4", dzięki czemu wygląda bardziej jak 18-calowy głośnik niskotonowy. Sama obudowa jest szczelną obudową, mierzącą skromny wymiar 20 x wys. 18 x szer. X 23 cale D i waży około 80 funtów.
Obudowa wykonana jest z płyty pilśniowej średniej gęstości (MDF). Jest wewnętrznie usztywniony i wyjątkowo sztywny. Przednie i tylne przegrody są wyposażone w samo zamykające się złącza, a dwa pionowe stężenia na całym obwodzie są zastosowane w tym, co Paradigm nazywa konstrukcją „kaskadową”. Jedna klamra łączy górną i dolną część z dwóch stron, a druga klamra łączy przednią i tylną przegrodę.
400-watowy wzmacniacz mocy jest wbudowany w zdejmowany panel zamontowany z tyłu obudowy i ma pojedyncze wejście RCA z regulacją poziomu. Istnieje gniazdo żeńskie IEC do użytku z odłączanymi przewodami zasilającymi.
Wzmacniacz ma obwody serwo, które działają w połączeniu z akcelerometrem, który jest połączony z cewką głosową pod osłoną przeciwpyłową głośnika niskotonowego. Rezultatem jest układ w pętli zamkniętej, który porównuje moc wyjściową akcelerometru z sygnałem wejściowym, a następnie koryguje wszelkie niezgodności w ruchu kierowcy. Ponadto wzmacniacz ma obwód ochronny, który chroni przed nadmiernym przesterowaniem i ogranicza maksymalne wychylenie stożka w przypadku rażącego przeciążenia. Podobno Servo-15 ma moc wyjściową prawie 115 dB przy częstotliwości 40 Hz - bez uwzględnienia wzmocnienia pomieszczenia.
Najbardziej przyjazną dla użytkownika częścią pakietu jest aktywny moduł zwrotnicy, nazwany X-30. To niewielkie urządzenie mierzy tylko 1,85 "wys. X 7,25" szer. X 5 "D i wykorzystuje 24-woltowy zasilacz ścienny, który podłącza się do jego tylnego panelu.
X-30 wykorzystuje wysokiej jakości aktywne obwody. Topologia sekcji górnoprzepustowej to aktywny klucz Sallen trzeciego rzędu, realizujący funkcję transferu Butterworth. Twierdzi się, że Butterworth zapewnia najlepszy kompromis między współczynnikiem tłumienia a opóźnieniem grupowym.
X-30 wykorzystuje 1% rezystorów metalowych i 5% kondensatorów metalowych / poliestrowych. Sekcja dolnoprzepustowa wykorzystuje również nachylenie 18dB / oktawę trzeciego rzędu i ma dwa monofoniczne wyjścia subwoofera RCA, które można uruchomić niezależnie lub razem.
Inne elementy sterujące na panelu przednim to kontrola fazy od 0 do 180 stopni i regulacja głośności. Odkryłem, że regulacja fazy zmiennej jest szczególnie przydatną funkcją. Gdy subwoofer nie znajduje się w tej samej płaszczyźnie, co głośniki główne, tak jak ma to miejsce w wielu instalacjach, wystąpią błędy opóźnienia czasowego, co spowoduje anulowanie i wyciszenie innych częstotliwości basowych. Rzeczywiście, odkryłem, że z subwooferem i głównymi głośnikami pracującymi w tej samej polaryzacji elektrycznej, ale w różnych płaszczyznach fizycznych (pozycja 0 stopni), faktycznie doświadczyłem tłumienia przy innych częstotliwościach średnich tonów średnich. W rzeczywistości nie tylko ta akustycznie niefazowa konfiguracja spowodowała nieliniowość basu, ale wydawało mi się, że wykryłem również łagodną kompresję dynamiczną częstotliwości średnich. Dzięki sterownikowi Servo-15 umieszczonemu około 20 cali za głośnikami niskotonowymi Erosa, stwierdziłem, że muszę obrócić sterowanie fazą do około 150 stopni, aby uzyskać najbardziej liniowy bas. W ten sposób woofery działają zgodnie z akustyczną perspektywą. Szczegółowe instrukcje dołączone do zwrotnicy przeprowadzają użytkownika przez prosty proces wybierania tej bardzo przydatnej funkcji (a także innych funkcji sterowania).
Po dołożeniu X-30 do mojego systemu byłem podekscytowany, gdy odkryłem, że w przeciwieństwie do moich wcześniejszych założeń, zwykła degradacja sygnału, która pojawia się za każdym razem, gdy sygnał audio przechodzi przez aktywny obwód, jest praktycznie niewykrywalna. To znaczy, że scena dźwiękowa była ekspansywna, dynamika była nieokiełznana, a balans częstotliwości praktycznie niezmieniony. Być może była to odrobina jaśniej brzmiąca z X-30 - ale jeśli tak, to należy ją uznać za subtelną wskazówkę. W rzeczywistości stwierdziłem, że X-30 jest tak przezroczysty, nawet gdy odtwarzany jest przez bardzo odkrywcze głośniki InnerSound Eros, że śmiem twierdzić, że jeśli Paradigm miałby oferować przełączany wybór wejścia i główną regulację głośności w tym crossoveru, to by wyeliminowało potrzebę dla osobnego przedwzmacniacza liniowego w wielu przypadkach.
Najpierw wprowadziłem Servo-15 do mojego systemu poprzez aktywną zwrotnicę X-30 i zasilałem z drugiej pary wyjść na przedwzmacniaczu AHT. Sekcja dolnoprzepustowa została wybrana do około 40 Hz, natomiast sekcja górnoprzepustowa została ominięta, umożliwiając naturalne woofery Erosa. Ta konfiguracja działała dla mnie bardzo dobrze i miała tę zaletę, że nie doprowadzała sygnału do głównych głośników przez aktywne obwody zwrotnicy X-30. Podsumowując, powiedziałbym, że środek basu był nieco cieńszy w ten sposób, ale miał większą wyczuwalność i szczegółowość.
Następnie spróbowałem użyć sekcji górnoprzepustowej X-30 do uruchomienia głównych głośników. Bardzo dobre wyniki uzyskałem przy ustawieniach 50 Hz i 80 Hz. Po odcięciu 50 Hz moje wyniki były zaskakująco podobne do omawianej konfiguracji opisanej powyżej. Byłem BARDZO pod wrażeniem neutralności crossovera X-30. Bardzo trudno było stwierdzić, że jest w systemie.
Użycie punktu odcięcia 80 Hz, który, jak podejrzewam, wybierze wielu audiofilów, również przyniosło godne pochwały wyniki. Środek basu był odrobinę pełniejszy i miał nieco większy wpływ, ale stracił odrobinę zręczności. Było to widoczne w Erykah Badu Live jako łagodne zaciemnienie wyrazistych zagrywek elektro-basowych Huberta Eavesa IV. Eros, ze swoimi głośnikami niskotonowymi linii transmisyjnej, są bardziej zwinne w niższych oktawach niż wiele głośników, więc podejrzewam, że przy całkiem kilku dobrych systemach głośnikowych nie byłoby widać żadnej utraty finezji przy Servo-15 użytym przy częstotliwości 80 Hz . W tym momencie stwierdziłem, że przy wielu nagraniach byłem skłonny wymienić niewielkie zmniejszenie zwinności w przypadku tej nieco pełniejszej i mocniejszej prezentacji. Prawdę mówiąc, myślę, że punkt zwrotnicy 80 Hz zapewnił najlepszą ogólną wydajność basów - niekoniecznie najprawdziwszą dla źródła, ale największą ZABAWĘ!
Korzystanie z aktywnej sekcji górnoprzepustowej X-30 wymaga dodatkowego zestawu kabli połączeniowych; ale wtedy tylko jeden zestaw wyjść jest używany na przedwzmacniaczu lub źródle. Przy pozycjach 50 Hz lub 80 Hz udało mi się uniknąć umieszczenia subwoofera w pobliżu rogu pokoju po prawej stronie głównych głośników. Wynika to z faktu, że niskie basy poniżej 100 Hz są bezkierunkowe i nie zakłócają obrazowania stereo. Umieszczenie subwoofera w rogu powoduje największe wzmocnienie niskich częstotliwości, więc dla mnie to zadziałało.
Przejście do wyższego punktu zwrotnicy 120 Hz prawdopodobnie wymagałoby umieszczenia Servo-15 blisko punktu środkowego między głównymi głośnikami, aby zachować integralność obrazowania. Powyżej 100 Hz większość ludzi może rozpoznać, a tym samym zlokalizować źródło dźwięku. Innym sposobem obejścia tego (prawdopodobnie lepszym sposobem) byłoby użycie dwóch subwooferów, po jednym z każdej strony.
Pozytywne Wibracje
Moje testy odsłuchowe potwierdziły, że subwoofer Servo-15 jest bardzo solidny. W większości przypadków będzie się wydawać bardziej „solidny” niż mieszkanie, w którym jest używany. Ponieważ ten głośnik niskotonowy może dostarczać bas 20 Hz na poziomach przekraczających 100 dB, może również trzeszczeć w oknach, panelach, drzwiach i innych przedmiotach, na które normalnie nie miałyby wpływu głośniki główne. Ale po pokonaniu luków czeka Cię ekscytująca podróż.
Kiedy dobry subwoofer jest właściwie skonfigurowany, na większości nagranych materiałów nie powinieneś być świadomy jego obecności, i stwierdziłem, że tak jest w przypadku Servo-15. W większości moich nagrań z mocną zawartością środkowego pasma (bas między 40 Hz a 80 Hz) Servo-15 nie zrobił dużej różnicy. W rzeczywistości, w zależności od tego, jak ustawiono jego sterowanie, w niektórych przypadkach bas wydawał się mniej widoczny. Jednak zagłębiając się w moją kolekcję płyt CD z dużą ilością basów, byłem w stanie wyprodukować kilka nagrań, w których różnica była zarówno imponująca, jak i dramatyczna.
Najpierw poszedłem do Hand On The Torch US 3 , ponieważ utwór 6, „Cruisin '”, ma płytkę do połykania pokoju, która dosłownie wstrząsa ścianami w moim pokoju odsłuchowym - powodując, że jedna ściana w szczególnie głośno brzęczeć, jeśli dany głośnik niskotonowy może wytwarzać niskie tony z odpowiednią intensywnością. Uważam, że rytm jest wyśrodkowany nieco powyżej 25 Hz i jest dość stały w całym utworze. Ten naprawdę robi wrażenie na niczego niepodejrzewających gości. Z przyjemnością informuję, że zadziorny Paradigm Servo-15 nie zawiódł. Musiałem udać się do sąsiedniego pokoju, aby uzyskać pełny efekt, i muszę zgłosić, że moja ściana trzęsła się w najbardziej satysfakcjonującym stopniu.
Następny był utwór tytułowy z Flight of the Cosmic Hippo Béli Fleck . W każdym razie muszę powiedzieć, że zarówno zwinność, jak i ilość tych drżących nut syntezatora dały mi najbardziej realistyczną iluzję wyżej wspomnianej aluzji, z jaką miałem przyjemność doświadczyć.
W „Potędze pożegnania” Madonny z Ray Of Light moc dobrego basu była uderzająca. Niski, trwały dźwięk syntezatora zamknięty w pokoju z mocą i precyzją, która była równie niezaprzeczalna, jak satysfakcjonująca.
Ale jedynym obszarem, w którym naprawdę doceniłem zalety potężnego rodowodu, były pełno zakresowe dzieła symfoniczne i utwory z dużymi organami - ściślej mówiąc, organy. Szukając jednego z moich ulubionych faworytów z obrazów Mussorgsky'ego na wystawie , przygotowałem się na uderzenie. To nagranie przedstawia Jean Guillou, grającego na wielkich organach w Tonhalle w Zurychu, i zostało nagrane w lipcu 1988 roku. Niski dźwięk w „Gnomus”, odtworzony przez Servo-15, był trzewny i wyczuwalny. I zrozumiałem wymiary sali koncertowej, co sprawiło, że występ był tym bardziej przekonujący.
Bęben basowy był kolejnym instrumentem, który był szczególnie dobrze obsługiwany. Na przykład nieuzasadnione wybuchy przerywające finał utworu Copoe „Hoe Down” z Rodeo - Aarona Coplanda: The Music of America [Telarc CD-80339] wydawały się sięgać nieco głębiej.Dodało to instrumentowi więcej solidności i wagi, ale bez rozmazania i zwisu charakterystycznego dla mniejszych konstrukcji. Dla mnie był to najbliższy realistyczny bas w sali koncertowej w moim osobistym systemie audio.
Wniosek
Subwoofer Paradigm Reference Servo-15 to z pewnością najbardziej imponujący pakiet. Łączy solidną konstrukcję z wysokiej jakości częściami i jest wyposażony w sprawny, wbudowany wzmacniacz o mocy 400 W. Zwrotnica / kontroler X-30 był szczególnie przezroczysty i nie wydawał się w żaden widoczny sposób pokolorować, zachmurzyć ani zniekształcić prezentacji. Pozwoliło mi to na łatwość i elastyczność w zakresie maksymalizacji wydajności Servo-15 i pomyślnej integracji z moim systemem audio. Udało mi się osiągnąć płynne połączenie z głośnikami InnerSound Eros, które same w sobie mają przyzwoity i zwinny dolny koniec.
Każdy audiofil, który eksperymentował z dodaniem subwoofera do swojego systemu, może zaświadczyć, że jest to osiągnięcie, którego nie można lekceważyć. Paradigm zdobył bardzo wysokie noty na moim osobistym zestawieniu wyników badań i rozwoju, dzięki którym ten stosunkowo niedrogi i imponujący produkt stał się rzeczywistością.
Takich subów na próżno jest szukać obecnie w sklepach ....
... Frank Alles