MOCNY SILNIK ZABURTOWY PONTON ŁÓDKA ŁÓDŹ 70LBS VOLT POLSKA LIFEPO4 100AH
Specyfikacja:
- Model: Wicher-70
- Rodzaj silnika: elektryczny
- Maksymalna siła ciągu: 70 lbs
- Napięcie zasilania: 12V DC
- Maksymalny prąd: 70A +-3%
- Maksymalna moc: 800W +-3%
- Prędkości: 5 do przodu /3 do tyłu
- Śruba: 3 łopatki
- Rączka sterująca: Regulowane położenie
- Wyświetlacz LED: Aktualne napięcie akumulatora [V]
- Maksymalna grubość rufy łodzi: 65 mm
- Wymiary: 116 x 38 x 18 cm
- Waga: 10 kg
- Kod produktu: 24003
- Kod zestawu: 24021
Opis produktu
Zaburtowy silnik elektryczny Wicher 70 przeznaczony do zasilania łodzi i pontonów. Idealny do pracy w niezbyt głębokiej wodzie. Dzięki kolumnie wykonanej ze wzmocnionego kompozytu, urządzenie jest wytrzymałe na uderzenia i deformację.
Mała masa, łatwy montaż oraz cicha praca to jego najważniejsze zalety. Wszystkie istotne części silnika umieszczone są w zwartej jednostce.
W pracy z tego typu silnikiem zasilanym napięciem 12V, najlepiej sprawdzają się akumulatory AGM, DEEP CYCLE, GEL, LIFEPO4 o odpowiedniej pojemności (akumulator musi być w stanie dostarczyć do silnika prąd o wartości min. 50-60A). Są one odporne na wstrząsy, przemieszczanie, zbyt niską lub wysoką temperaturę.
Zastosowanie:
- Łodzie motorowe
- Łodzie wędkarskie
- Łodzie żaglowe
Regulacja kąta nachylenia
7-stopniowa blokada ustawienia kąta przegłębienia umożliwia dokładne ustawienie śruby względem lustra wody.
Wygodna obsługa jedną ręką
Kompaktowa i poręczna konstrukcja rączki umożliwia precyzyjne sterowanie łodzią, a zarazem pozwala na łatwą regulację obrotów silnika poprzez przekręcenie rączki w lewo lub w prawo.
Silnik posiada 5 biegów do przodu i 3 biegi do tyłu.
Wskaźnik naładowania akumulatora
Kontrolka wskaźnika akumulatora (umieszczona na pokrywie przedniej) zapewnia bieżące informacje o stanie naładowania akumulatora.
Kontrolka zapala się, gdy zostaje podłączony do akumulatora i pozostaje włączona przez cały okres, gdy silnik jest podłączony do akumulatora.
Śruba napędowa
Obudowa silnika wykonana jest z odpornej na uszkodzenia i korozję emaliowanej stali.
Duża śruba o wysokim momencie obrotowym wykonana z bardzo trwałego tworzywa sztucznego i jest odpowiednio wyprofilowana tak, by uzyskać optymalny ciąg.
Płetwa ochronna zapewnia dodatkowe zabezpieczenie przed uszkodzeniem silnika o dno.
Tańsze silniki często wyposażone są w śrubę z podatnego na uszkodzenia tworzywa słabszej jakości.
Zalety produktu:
- Drążek sterujący, z regulacją prędkości i kierunku płynięcia, umożliwiający precyzyjne sterowanie jedną ręką
- Wyprofilowana, ergonomiczna rękojeść umożliwia stabilny uchwyt w przypadku mokrej dłoni
- 5 biegów do przodu i 3 biegi do tyłu
- Śruba trzyłopatkowa o wysokim momencie obrotowym, wykonana z bardzo trwałego tworzywa sztucznego
- Wyświetlacz LED pokazuje aktualne napięcie akumulatora (V)
- Zasilany akumulatorem AGM, DEEP CYCLE, GEL, LIFEPO4
- Kolumna ze wzmocnionego kompozytu, dzięki czemu silnik jest wytrzymały na uderzenia i deformację
- Uniwersalne mocowanie silnika do pawęży łodzi lub pontonu (max grubość rufy 65mm)
- Regulacja kąta nachylenia - 7-stopniowa blokada ustawienia kąta przegłębienia umożliwia dokładne ustawienie śruby względem lustra wody
- Szybki i lekki montaż
- Cicha praca
Budowa:
- Głowica sterująca silnika
- Wskaźnik naładowania akumulatora
- Drążek sterujący z regulacją prędkości i kierunku płynięcia
- Uchwyt do szybkiego odchylania
- Silnik
- Śruba trzyłopatkowa
- Regulowania rurka wysokości silnika
Akumulator Volt LiFePO4 12,8V 100 Ah (150A)
- Producent: Volt Polska
- Napięcie nominalne: 12,8V
- Pojemność nominalna: 100Ah
- Żywotność: 6000 cykli (100% DOD)
- Wysokość: 214 mm
- Szerokość: 172 mm
- Długość: 329 mm
- Waga: 11 kg
- Maksymalny prąd rozładowania: 150A
- Kod produktu: 22869
Akumulatory typu LiFePO4 (litowo-żelazowo-fosforanowe) z wbudowanym układem BMS charakteryzują się przede wszystkim bardzo niską wagą oraz dużą ilością cykli pracy (ok. 6000 cykli przy DoD 100% i zachowaniu średnio 80% swojej pojemności nominalnej).
Dzięki dużej cykliczności oraz bardzo niskiemu samo rozładowaniu, akumulator LiFePO4 świetnie sprawdza się, zarówno w układach zasilania awaryjnego, jak w pracy w instalacjach OFF-GRID.
Niska waga pozwala zastosować urządzenie w instalacjach w pojazdach (kampery, foodtrucki) oraz łodziach. Wbudowany układ BMS zapewnia przechowywanie baterii bez utraty pojemności nominalnej przez długi czas oraz kontroluje procesy ładowania i rozładowywania akumulatora.
Akumulatory nadają się do zasilania silników w łodziach i pontonach.
UWAGA:
W przypadku używania akumulatora LIFEPO4 do zasilania urządzenia z silnikiem elektrycznym, włącznie z silnikami napędzającymi śrubę napędową, należy obowiązkowo zastosować bezpiecznik DC na obwodzie (+) akumulatora, o wartości nie większej jak podany na obudowie maksymalny prąd obciążenia.
Obciążenie akumulatora prądem rozruchowym, który może być od 5 do 10 razy wyższy od prądu pracy nominalnej silników elektrycznych, zaburtowych, zabudowanych, kompresorów, lodówek, klimatyzatorów oraz innych urządzeń silnikowych, może powodować trwałe uszkodzenie akumulatora LIFEPO4 z BMS które nie podlega gwarancji.
Do napędzania silników napędowych w łodziach zaleca się stosowanie akumulatorów AGM ze względu na znacznie większy prąd rozruchowy.
Jakie urządzenia zasila akumulator LiFePO4?
- Systemy zasilania awaryjnego
- Instalacje OFF-GRID
- Instalacje w pojazdach (kampery, foodtrucki)
- Instalacje w łodziach
Adapter do podłączenia akumulatora, przejście z gwintu śruby M8 na klemę
- Biegunowość: Plus oraz Minus
- Mocowanie: śruby gwint M8 ( 8mm )
- Zakres temperatur pracy: od -40°C do +90 °C
- Zgodność z dyrektywą: RoHS, EC
- Zastosowanie: do akumulatorów AGM, LiFePO4 lub żelowych
- Kod produktu: 24006
Produkt pozwala na przedłużenie standardowych przyłączy akumulatora AGM, GEL oraz LIFEPO4 dla urządzeń wymagających dłuższego przyłącza takich jak duże zaciski, krokodyle, żaby itd.
W zestawie
- Zaburtowy silnik elektryczny Volt Polska Wicher 70
- Akumulator Volt LiFePO4 12,8V 100 Ah (150A) + Bezobsługowy BMS
- Adapter do podłączenia akumulatora typu AGM, przejście z gwintu śruby M8 na klemę
- Bezpiecznik topikowy