EVO 6 TME z roku 2000, aktualny przebieg 108tyś km i bardzo nieznacznie rośnie.
Samochód prywatnie zaimportowany z Japonii pod koniec 2013 roku z przebiegiem 98 tyś km. Posiadam dużo zdjęć bezpośrednio po imporcie, więc chętnemu pokażę jak wyglądał w oryginale. Ocena z aukcji 4, środek B, dla tych, którzy mają o tym pojęcie. W sumie w tym wątku można poczytać co i jak:
http://evo.org.pl/viewtopic.php?t=18175
Od tamtego czasu sporo zmian…. z najważniejszych rzeczy to, zmieniona przekładnia na oryginalną, nową do E6 LHD, zamiast tej z E9 co była przy przekładce. Silnik, zawieszenie zbudowane od nowa w Evo Engineering w Łodzi, części zawsze kupowałem nowe, z używanych a będących teraz w aucie tylko przedni torsen z E9 , z kielichem przerobionym przez Hołka oraz zaciski przednie z EX.
Poniżej pełna specyfikacja auta, na pewno o czymś zapomniałem i jak sobie przypomnę to zaktualizuję:
Silnik (obecne parametry około 380km I 600nm, mapa na ulicy, więc hamowni nie było aby sprawdzić).
- zbudowany na nowo około 5 tys km temu
- tłoki i korby (H-Beam) Manley
- nowy wał OEM, nowe panewki główne I korbowodowe OEM
- nowe koło zamachowe OEM
- nowe sprzęgło ACT z dociskiem
- płyta Tomei Slicing Baffle Plate w skrzyni korbowodowej
- śruby ARP gdzie się dało
- komplet nowych popychaczy zaworowych OEM
- wałki Kelford 256/264
- regulowane koła rozrządu Tomei
- kevlarowy pasek rozrządu Power Enterpreise
- osłona kół rorządu przezroczysta HKS
- nowa turbo z E9
- krótki dolot Cusco, grzybek HKS I separator Laile
- kolektor wydechowy Tomei Expreme
- o2 housing HPI
- zawór metalowy z E9
- downpipe z testpipem 3 cale, wydech Blitz Nur R
- osłona kolektora Tomei
- korek oleju Tomei
- osłona świec Tomei
- osłona chodnicy Cusco
- Intercooler Mishimoto Race
- chłodnica oleju Mocal, z wężami I złączkami Goodridge, relokacja przez chłodnicę
- węże chłodnicy HPI
- sporo węzy Samco w dolocie i IC
Zawieszenie, napędy, hamulce:
- z przodu torsen z E9, ten się nie rozkręca :D
- tylny dyfer odbudowany w PTT, szpera Cusco, tuleje dyfra Ralliart
- zaciski przód z EX, tarcza Brembo wiercona, klocek DS2500
- nowe przewody hamulcowe
- tylne zaciski seria, klocek DS2500
- zawieszenie HSD MonoPro
- stabilizatory, łączniki Whiteline
- nowe wahacze, piasty
- rozpórka tył z węgla I tytanu
- ogólnie całe zawieszeni zostało rozebrane, wypiaskowe, polakierowane
Środek:
- praktycznie totalna seria, bardzo czyste, nie palone, fotele w super stanie, żadnych przetarć, tak samo kierownica. W tym momencie gałka Mishimoto, oryginał oczywiście tez mam. Wskaźnik doładowania Defi, turbotimer HKS, duża jednostka Pioneer Carrozeria
Na zewnątrz
- oryginalne felgi Rays CE28N, z wentylkami i nakrętkami Rays
- nowe opony Pirelli Pzero – 225/40/18
- chlapacze z logo Ralliart, pasek na szybie
- carbonowy przedni lip
- carbonowy vortex na dachu
- carbonowy wlot powietrza na masce
- carbonowy wlot w zderzaku
- carbonowa osłona wydechu
- carbonowa płetwa spoilera
- carbonowe poszerzenia progów I tylnego zderzaka
- owiewki szyb OEM
- płyta pod silnik Laile z aluminium
- płyta pod dyfer Laile z aluminium
I z grubsza tyle… jak widać na samochodzie nigdy nie oszczędzałem, wszystko co można było, było robione na bieżąco. Samochód przez te 5 lat tylko z 3-4 razy widział śnieg, stoi cały czas w garażu. Konserwacja pierwsza była zrobiona przy przekładce w ProRacingu (taka sobie powiedzmy…), dlatego też 2 lata temu zrobiłem ją na nowo, wszystko było zrzucone i poprawione.
Do samochodu posiadam wszystkie oryginalne elementy na zewnątrz (lip, wloty, itp.) więc jak komuś nie podobają się te carbonowe, można sobie podmienić. Tutaj kwestia do dogadania co i za ile.
Kupującemu dokładam parę bonusów jak pasy do naklejenia na boki (takie jak były w TME), uszczelki nowe do poszerzeń na drzwi (te co są już zaczynają się odklejać), jakieś spinki i inne….