Miśnia ok 1870 r. piękna teryna z dekoracją ptasio-owadzią oraz puttem z rogiem obfitości.
- POCHODZENIE: Królewska Miśnia (niem. Meißener Porzellan), nazwa obowiązująca w okresie powstania obiektu: Königlich-Polnischen und Kurfürstlich-Sächsischen Porzellan-Manufaktur,
- OKRES POWSTANIA: ok 1870 r., sygnatura kobaltowa podszkliwna skrzyżowane miecze z okresu Knauf (1850-1924 r.), odręczny podpis w masie- oznaczenie formy (nieczytelne)
- STAN: bardzo dobry, jeden z uchwytów po niewielkiej naprawie konserwatorskiej, niewielkie braki w listkach, oraz rysa na putcie,
- WYMIARY: średnica 23,9 cm; wysokość 3,0 cm,
- INFORMACJE DODATKOWE: Miśnia ok 1870 r. owalna teryna z piękna malaturą ptasią, puttem i rogiem obfirości.
Forma owalna z wydatnymi uszami, o wsklepionej nakrywie z uchwytem w formie putta w turkusowej szarfie trzymającego róg obfitośi z którego wysypują sie kwiaty i owoce. Osadzona na czterech ozdobnych nózkach. Teryna dekorowana reliefem NeuBrandenstein, któy powstał w 1744 r. przez modyfikację zaprojektowanego w 1741 przez Kandlera dla zarzadcy kuchni królewskich F.A. Brandensteina reliefu AltBrandenstein. Relief ten składa się z następujacych po sobie pól różnej szerokości pokrytych na przemian: plecionka prosta, plecionka skosna oraz polami pozbawionymi dekoracji plastycznej. Pola plecionek oddzielają faliste linie.
Bardzo bogate dekoracje naszkliwne w formie scenek ptasich (w tym olbrzymiej scenki na dnie terryny), licznych owadów- malowanych również na zewnętrznej powierzchni teryny. Elementy reliefu podkreslone licznymi złoceniami.
Co ciekawe przedstawienia ptaków wzorowane na wyobrażeniach graficznych pojawiają się już w 1720 r. na wczesnje porcelanie miśnieńskiej malowanej w Augsburgu. A w 1733 r. mistrz modelarstwa J. J. Kaendler zakupił 56 grafik przedstawiających ptaki. Tematyka ornitologiczna była jednak głównie inspirowana pozycją "A natural history of birds" E. Albina, zakupionej 9 kwietnia 1745 r. przez Miśnie, pozycja ta trafiłą najpierw do pracowni malarskiej zarządzanej przez Johanna G. Horoldta a później trafiło do pracowni Christopha G. Hantzchela, którego utorzsamiano z tym malarstwem ornitologicznym.
CERTYFIKAT GRATIS