SUPER KULTOWA KONSOLA DO GIER
PRZYPOMINAJĄCA O DAWNYCH CZASACH
PEŁNA NIESAMOWITYCH, AŻ 256 GIER
Cechy:
✅ 256 gier w jednej przenośnej konsoli i do tego żadna gra się nie powtarza!
✅ Duży kolorowy wyświetlacz o przekątnej 3", pozwoli to na dobry obraz każdej gry
✅ Akumulator 800mAh BL-5C, który można podładować kablem dołączonym do zestawu, dzięki temu można grać bez przerwy
✅ Wbudowany głośnik jest tak skonstrułowany aby nie było szumów podczas grania, tylko wydobędzie najlepszą jakość dźwięku z kultowych gier
✅ Wyświetlacz jest tak dostosowany, że podczas spacerów na dworu, światło słońca nie będzie odbijało się na wyświetlaczu
✅ Regulacja głośności
✅ W zestawie znajduje się kabel AV, który umożliwia podłączenie się pod duży ekran telewizora, dzięki temu możesz przenieść całą rozrywkę na dużą powierzchnie ekranu
✅ Możesz pokazać swoim dzieciom, w co kiedyś grało się przed tą całą technologią i zapoznać go z historią powstawania gier
✅ Super wspólnie spędzony czas podczas rozgrywek na dużym ekranie dla dzieci jak i rodziców
✅ Konsola jest dla każdego dziadka, babci, mamy, taty, cioci, wujka i w szczególności dla dzieci :)
✅ Gry na konsoli pozwolą na ćwiczenie zręczności i skupienia się
SPECYFIKACJA
- ekran: 3”;
- 8-bitowa: tak
- akumulator litowy: 800mAh (wymienny);
- czas pracy: 6h;
- wyświetlacz: LCD 3”;
- ilość wbudowanych gier: 256;
- wymiary (dł/szer/wys): 2,5/8/12cm;
- waga zestawu: 0,16kg;
- waga z opakowaniem: 0,18kg.
W ZESTAWIE
- konsola
- przewód ładujący
- kabel AV
- akumulator
Długa historia kryję się za tymi konsolami
Przenośne konsole do gier mają swe korzenie w prostych, przenośnych grach elektronicznych z lat 70. i 80. XX wieku.
Na urządzeniach tych można było grać tylko w jedną grę, mieściły się w dłoni i korzystały z różnych technologii wyświetlaczy, takich jak LED, LCD czy VFD.
W 1978 roku przenośne gry elektroniczne były opisywane przez czasopismo Popular Electronics jako „gry nie-wideo” lub „gry nie-telewizyjne”, w celu odróżnienia od urządzeń wymagających podłączenia do telewizora.
W 1976 roku Mattel rozpoczął prace nad linią elektronicznych gier sportowych mających rozmiary kalkulatorów, które stały się pierwszymi przenośnymi grami elektronicznymi.
Projekt rozpoczął się, gdy Michael Katz, dyrektor działu nowych produktów w przedsiębiorstwie Mattel, nakazał inżynierom zaprojektowanie gry o rozmiarach kalkulatora korzystającej z diod LED.
Już w latach 70 były znane !
Efektem tych prac były wypuszczone w 1976 roku AutoRace i Football, gry, które okazały się takim sukcesem, że, jak stwierdził sam Katz, „proste urządzenia elektroniczne zmieniły się w 400 milionów dolarów”.
Przedsiębiorstwo Mattel było później nagradzane na wystawach gier przenośnych. Niedługo później inne przedsiębiorstwa, m.in. Coleco, Parker Brothers, Milton-Bradley, Entex i Bandai, rozpoczęły produkcje własnych gier elektronicznych.
W roku 1979 przedsiębiorstwa Milton-Bradley wyprodukowała pierwszą przenośną konsolę z wyświetlaczem LCD i wymiennymi kardridżami – Microvision.
Cosmic Hunter (opublikowana w 1981 roku) była również pierwszą grą, w której postać sterowana była czterokierunkowym przyciskiem.
W 1980 roku pojawiła się seria gier Game & Watch, zaprojektowana przez Gunpei Yokoi a produkowana przez Nintendo. Ciekawostką w tych urządzeniach był zegar wyświetlany w rogu ekranu.
Dzisiejszy Akumulator pozwala na długie godziny grania
Pod koniec lat 80. i na początku lat 90. nastąpił ponowny rozkwit rynku przenośnych konsoli do gier.
Nie nadszedł jeszcze czas na kolorowe i podświetlane wyświetlacze, ze względu na wysokie zużycie energii, a małe akumulatory miały zbyt wiele ograniczeń, żeby weszły do masowego użycia.
Dlatego też mimo znacznie lepszych parametrów technicznych, konsole takie jak Atari Lynx czy Sega Game Gear przegrały w konkurencji z Game Boyem Nintendo.
Mimo że w sprzedaży były akumulatory niezależnych producentów (NiCd), wymagały one całkowitego rozładowania aby zapewnić ich jak największą wydajność.
Można też było użyć akumulatorów kwasowo-ołowiowych, ale trudno uznać je za urządzenia przenośne.
Dopiero akumulatory NiMH rozwiązały problem wydajności i przenośności, ale pojawiły się na kilka lat po zakończeniu produkcji Atari Lynx, GameGear i pierwszego modelu Gameboya.
Game boy cały czas na topie
Pięć lat po porażce systemu Home-Computer Super Micro Cardridge przedsiębiorstwa Palmtex, Nintendo wypuściło Gameboya.
Grupa inżynierów pod przewodnictwem Gunpei Yokoi stworzyła również system Game & Watch, a także gry na konsolę Nintendo Entertainment System – Metroid i Kid Icarus.
Kilku krytyków dokładnie przyjrzało się konstrukcji urządzenia, wytykając mu niewielki, czarno-biały ekran i niewielką moc obliczeniową.
Jednak inżynierowie stwierdzili, że najważniejszą cechą jest niewielki koszt produkcji i ekonomiczne wykorzystanie baterii, a porównując Game Boya z wcześniejszym Microvision, Game Boy był pod tym względem olbrzymim krokiem naprzód.