Jedyny w swoim rodzaju Mini R50 w wersji Park Lane, z silnikiem 1.6 o mocy 115KM, podwójnym szyberdachem, skórzaną tapicerką i zestawem audio Harman Kardon. Na wyposażeniu auta (i w ramach oferty) są 2 zestawy kół - obydwa na alufelgach, opony run-on-flat.
Auto posiadam od ponad 2 lat. Sprowadziłem je w 2016 roku z Francji, kupując je od osoby prywatnej (drugiego właściciela pojazdu). Ponieważ mam wysokie wymagania co do samochodów, którymi się poruszam, długo szukałem egzemplarza w naprawę dobrym stanie, zadbanego technicznie, po osobie niepalącej itp.
Kupując auto sprawdziłem jego historię i przebieg w BMW. Przez 2 lata przejechałem około 60.000km, głównie po drogach miejskich i na trasie Łódź - Warszawa.
Mini można lubić lub nienawidzić. Zakładam, że jeśli ktoś czyta ten tekst, to należy do tej pierwszej grupy :) To auto jest małe i wcale nie ekonomiczne, ale jeździ się nim świetnie i zapewnia niezły komfort kierowcy. Wersja Park Lane ma ponadto bardzo fajne wyposażenie, do którego należą m.in.:
- światła ksenonowe
- spryskiwacze świateł
- czujniki parkowania (tył)
- tempomat
- kierownica wielofunkcyjna
- radio CD
- zestaw głośników Harman Kardon
- czujnik ciśnienia powietrza w oponach
- skórzana tapicerka
- podwójny szyberdach
- elektryczne lusterka
- elektryczne szyby
- komputer pokładowy
W komplecie są również:
- opony letnie Pirelli Zero run-on-flat (zakupione nowe w 2016) na felgach aluminiowych (aktualnie na aucie - tak jak na zdjęciach)
- opony zimowe Pirelli Snowcontrol run-on-flat (zakupione nowe w 2017 roku) na felgach aluminiowych, lakierowanych na czarno (widoczne na jednym ze zdjęć) - koszt zakupu kompletu opony plus felgi w 2017 roku to 3300zł
Samochód jest całkowicie sprawny i serwisowany na bieżąco. Niedawno (2000km temu) zmieniałem w nim olej i filtry. Wszystkie naprawy były robione nawet na zapas - nie mam zwyczaju czekać aż coś się zepsuje. Z rzeczy, o których pamiętam:
- przekładnia kierownicza - sprowadzona z Włoch regenerowana - około 1300zł (przekładnia to niestety bolączka tego modelu - trzeba się liczyć z koniecznością wymiany / regeneracji co około 100000km)
- amortyzatory/macphersony przód - 1000zł
- sworznie środkowe i gumy stabilizatora (przód) - 600zł
- poduszki amortyzatorów przód - łącznie około 1200zł - ponieważ dwa razy kupiłem nowe zamienniki, które po 2-3 tys. km zaczynają hałasować (łożysko). Ostatecznie kupiłem więc oryginały.
- silniczki i instalacja spryskiwaczy do świateł - 600zł (dostępne tylko oryginalne, niestety nie domykały się i przeciekały na trójniku)
- oryginalne mocowanie układu wydechowego - 400zł
- czyszczenie i odpowietrzanie układu chłodzenia
- żarniki ksenonowe - 400zł
Poza tym oczywiście regularnie i wg zapotrzebowania takie rzeczy jak oleje, filtry i hamulce (łącznie z płynem).Wszystkie oleje i płyny, których używałem, to produkty rekomendowane przez BMW (olej Castrol, oryginalny płyn chłodzący BMW).
Jedyna rzecz jaka nie działa w aucie to elektryczna regulacja lusterka kierowcy. Lusterko było uszkodzone jeszcze za kadencji poprzedniego właściciela i ktoś skleił je "na sztywno". Ponieważ mi to nie przeszkadzało, nie naprawiałem tej usterki.
Poza tym auto jest normalnie eksploatowane i po zakupie można po prostu nim jeździć bez żadnych inwestycji.
Nadmienię, że tę wersję można dość łatwo zagazować. Dzięki temu, że ma pojedynczy wydech, pod spodem jest miejsce na butlę 32L. Przymierzałem się do tego tematu przez jakiś czas, ale ostatecznie zrezygnowałem - choć wiele osób chwali sobie jazdę Mini na LPG.
Na auto wystawiam pełną (23%) F-rę VAT. Podana cena jest ceną brutto.
Zapraszam do obejrzenia w Łodzi. Kontakt telefoniczny w godzinach 10-20.