Aukcja dotyczy mikrofonu Electro Voice MC-150, opisanego poniżej, z tytułem po prawej stronie - tytuł po lewej stronie, to tzw. "Produkt Allegro", który może czasem mylić...
__________________________________________________________________________________________________________________
Oferuję Państwu świetny, oryginalny mikrofon dynamiczny, znamienitej firmy ELECTRO VOICE, model MC-150, w pełni sprawny i znakomicie działający o wyrazistym i ciepłym brzmieniu, przeznaczony dla wokalistów i do nagłaśniania instrumentów muzycznych.
Posiada trochę małych rys, ale wygląd jest bardzo dobry - jak na zdjęciach.
To od dawna uznany, ceniony, chociaż niedrogi i pięknie brzmiący, wokalowy mikrofon, w znakomitym stanie, już niezwykle rzadko spotykany na rynku wtórnym.
Ten mikrofon polecam szczególnie dla wokalistów, szczególnie dla tych o ostrym brzmieniu głosu, gdyż ten mikrofon doda niskich tonów, czyli ociepli głos, ale sprawdzi się znakomicie w nagłośnieniu innych wokali oraz instrumentów muzycznych różnego typu.
Na uwagę zasługuje bardzo elastyczne zawieszenie wkładki, znakomicie eliminujące zakłócenia mechaniczne w reprodukcji dźwięku na żywo.
Takiego brzmienia i takiej jakości wykonania nie znajdziemy już niestety w obecnie produkowanych mikrofonach dynamicznych - to prawdziwa okazja!
______________________________________________________________________________________________________________________
OPIS TECHNICZNY:
Mikrofony dynamiczne Electrovoice MC100 i MC150 (recenzja projektu - tłumaczenie automatyczne)
Redagowane przez Paula White'a:
"Electrovoice ma dobrą reputację, nie tylko dzięki swoim profesjonalnym mikrofonom dynamicznym, ale ta seria stanowi ich pierwszy wypad na rynek niskobudżetowy. Muszę przyznać, że nie jestem pewien, dlaczego zbudowałem zarówno MC100, jak i MC150, ponieważ wydają się być identyczne, z wyjątkiem kosza ochronnego, który ma tradycyjny kulisty kształt w MC100 i bardziej płaski w przypadku MC150. Korpusy i kapsuły są identyczne, a podczas testów w studio subiektywny dźwięk jest nie do odróżnienia.
Jednokierunkowe lub kardioidalne modele mikrofonów to zrównoważone modele o niskiej impedancji, przeznaczone głównie do zastosowań wokalnych i wyposażone w niskoprofilowe włącznik/wyłącznik suwakowy w uchwycie. Co niezwykłe w przypadku niedrogiego mikrofonu, oprócz zapinanego na zamek etui i klipsa mikrofonowego, w zestawie znajduje się standardowy przewód XLR-XLR, ale ci, którzy chcą używać mikrofonów z niezbalansowanym wejściem jack o niskiej impedancji, takim jak w niektórych Portastudios konieczne będzie użycie przejściówki z XLR na mono jack lub zakup nowego przewodu.
Matowe czarne korpusy mikrofonów są odlewane ze stopu i są dość ciężkie, z wykończeniem zwykle kojarzonym ze znacznie droższymi mikrofonami; rzeczywiście, cały standard prezentacji i wykończenia jest pierwszej klasy. Odkręcenie czarnego koszyka ujawnia kapsułę, która jest amortyzowana w solidnej gumopodobnej tulei. Wyjście z kapsuły przechodzi przez przełącznik do gniazda wyjściowego XLR; nie ma transformatora.
Sprawdzenie opublikowanych wykresów częstotliwości dla tych mikrofonów potwierdza ich praktycznie identyczną wydajność, a wszelkie niewielkie różnice można przypisać efektom akustycznym różnych kształtów koszy. Dostosowane do zastosowań wokalnych mikrofony mają delikatne podbicie niskich częstotliwości poniżej 200 Hz, chociaż używanie mikrofonu bardzo blisko ust powoduje znaczne podbicie basów przy około 150 Hz, co może być przydatne podczas występów na żywo. Aby poprawić przejrzystość, istnieje zamierzony szczyt obecności, który przybiera postać wzmocnienia o 4-5 dB, skupionego wokół 5 kHz, podczas gdy odpowiedź wysokich częstotliwości zaczyna spadać powyżej 10 kHz i spada o około 10 dB o 15 kHz.
Dla osób nietechnicznych oznacza to po prostu, że mikrofon powinien charakteryzować się dobrą klarownością dykcji, ale nie będzie miał jasnego blasku charakterystycznego dla drogich mikrofonów studyjnych. Potwierdziły to dokładnie moje praktyczne testy, które wykazały, że mikrofony mają pewny, równy dźwięk bez nieprzyjemnych podbarwień. Postawiony obok znanego i raczej droższego dynamicznego mikrofonu wokalowego, główna różnica polegała na lekkim braku wyrazistości dźwięku. Nawet czułość była prawie taka sama.
Najważniejsze jest to, że są to niewiarygodnie dobre mikrofony w tej cenie i chociaż odpowiedź wysokich częstotliwości została naruszona, aby obniżyć koszty, nie jest to poważne, a nawet może być korzystne dla osób z sybilantami lub ostrymi głosami. Najważniejsze jest to, że ogólny ton jest gładki i przekonujący, co powinno dobrze wróżyć zarówno na scenie, jak iw studiu. Wyjdź i kup parę, zanim zorientują się, że podali im niewłaściwą cenę!"
________________________________________________________________________________________________________________