Odrestaurowany gramofon z mojej kolekcji nieistniejącej już kultowej marki Micro Seiki z 1975 roku.
Gramofon po przeglądzie serwisowym. Pomierzone parametry kondensatorów, wymienione smary w łożyskach ramienia i windy, potencjometry od obrotów wyczyszczone z rozbieraniem (nie kontaktem).
Nowa pokrywa bez najmniejszej ryski. Plinta o oryginalnym fornirze, odtłuszczona i zakonserwowana olejem.
Oryginalny headshell i wkładka Micro Seiki M-2100 z nową igłą oraz trudny do zdobycia oryginalny przewód RCA.
Gramofon sprowadzony z Japonii więc zasilanie 100V. Trafo zewnętrzne w zestawie.
Trochę danych opisowych:
Produkowany od roku 1975 DD-7 przeznaczony był na rynek japoński gdzie kosztował ok. 75.000 JPY, natomiast jego odpowiednikiem na Europę i USA był DD-40 np. w Niemczech trzeba było zapłacić ok.1.500 DM (produkcja DD-40 rozpoczęła się o rok później i trwała do 1978 roku).
Konstrukcja pozbawiona transformatora gdzie pożądane napięcie uzyskiwano za pomocą przetwornicy (układ mostków prostowniczych plus system kondensatorów stabilizujących) wyposażony w silnik Victor (JVC) OEM 5961 SM (DD-40 pod tym względem to zupełnie inna konstrukcja wyposażona w transformator oraz silnik koncernu Matsushita MKX-15H).
Talerz wykonany jest z aluminium ,odlewany metodą ciśnieniową i wazy 1360 Gr. przy średnicy 320 mm.
Wyposażony w dedykowane doskonałe ramię MA-505 zbalansowane dynamicznie.
Układ składa się praktycznie z trzech elementów ,ciężarek przeciwwagi służy w tym przypadku tylko do statycznego wyważenia ramienia do wartości 0 Gr. (ramię znajduje się w stanie absolutnej równowagi, czyli brak nacisku,oczywiście pokrętło balansu dynamicznego w tym przypadku znajduje się również w pozycji na „0” Gr. podczas pracy, tak w płaszczyźnie wertykalnej jak i horyzontalnej ramię podlega działaniu konkretnych sił fizycznych ,kompensacją w tym przypadku zajmuje się sprężyna wbudowana we wnętrzu trzpienia przeciwwagi, która jest połączona za pomocą specjalnego cięgła, (plecionka wolframowo-tytanowa z dodatkiem włókien PVC ) z systemem bloczków zakończonym pokrętłami regulacyjnymi (zakres pracy 0-3Gr.) Manipulując pokrętłem balansu dynamicznego uzyskujemy własciwą dla danej wkładki wartość nacisku (praktycznie regulację tej wartości możemy dokonać podczas pracy ramienia gdy igła znajduje się na płycie).
Regulacja antyskatingu odbywa się niejako automatycznie , natomiast drugim pokretlem wybieramy pozycje w zaleznosci od szlifu igły ( kolor cerwony to igły eliptyczne natomiast granatowy to igły ” bardziej penetrujące”.
Podczas projektowania ramiączka konstruktorzy niestety nie przewidzieli, że wytwórcy wkładek pójdą w kierunku coraz bardziej „ostrych ” igieł, dlatego też w przypadku ekstremalnych szlifów np. Gyger 80 mogą pojawić się problemy , wielbiciele Shibaty mogą spokojni , z tym szlifem wszystko funkcjonuje dobrze.
Zalecany odsłuch.
Docisk oraz złota płyta nie wchodzą w skład oferty.
W przypadku wysyłki gwarantuję fachowe zapakowanie.