Mam do sprzedania dobre MG TF. Zdjęcia zrobiłem dzisiaj (10 lutego 2018 roku). Niezależnie od wszystkiego przesyłam odnośnik do nagrania filmiku na youtube z prezentacją mojego auta https://youtu.be/moPCQmJfFHs
Samochód był na jesieni wystawiany na allegro, ale się rozmyśliłem ze sprzedażą, teraz z uwagi, że mam już zakupionego następcę, nie będę na 100% wycofywał aukcji. Za 12 tys. jak ktoś znajdzie (nie mówię o tej samej marce), takie auto i w takim stanie to proszę o przesłanie linka (sam je chyba wtedy kupię i dam rabat na TF'a -XD. Ceny nie negocjuje, same graty włożone w auto są więcej warte.
Do samochodu dodaje hardtop (sztywny dach, założony na zimę), dach letni jest na stałe w samochodzie (na filmiku wszystko pokazuje), windschott, pałąki antykabotażowe, bagażnik zewnętrzny + w przechowalni (wydam kupującemu kwit depozytowy) są 4 felgi 16' (oryginalne mg "szprychowe" ), z oponami letnimi (3 sztuki, w połowie października 2017 przebiłem na krawężniku lewą tylną, potrzebowałem na szybko samochód i kazałem po prostu przełożyć felgi na zimówki - kupujący musi dokupić oponę TOYO Proxes T1R 215/40R16, teraz na oponeo jest do kupienia prawie 200 zł taniej)
Przeklejam poprzedni opis. (słowotok ale ctrl+c ctrl+v i leci)
Samochód doinwestowany (włożyłem w niego lekką ręką ponad 20 tys). Model wyprodukowany na włoski rynek, jeździł przed sprowadzeniem do Polski w 2008 roku po południu Francji. Kupiłem go 2 lata temu z przebiegiem ok 130 000 km (przebieg najprawdopodobniej autentyczny pomimo wieku auta, które było jeszcze na fabrycznym rozrządzie -:) ) miał już zrobione:
- zawieszenie ( po wymianie sworzni górnych przód i tył, tuleji tylnego wahacza oraz tuleji mocowań amortyzatorów, robione były w firmie TEDGUM na zamówienie, łożyska piast z przodu, regenerowane tylne amortyzatory i przednie wahacze) + drążki reakcyjne i stabilizacyjne po pełnej regeneracji
- wygłuszenie auta;
- nowe tarcze hamulcowe + klocki przód i tył;
- nowy płyn hamulcowy DOT4 ATE SL6;
- filtry (paliwa, oleju, powietrza);
- olej 10W40 Castrol Magnatec .
Po zakupie serwisowany cały czas w British Cars (najlepszy warsztat dla tego typu aut w Warszawie), prowadziłem książeczkę serwisową (przebieg + wymiany). W aucie zrobiono:
- HGF (uszczelka pod głowicą) = problem rozwiązany, więcej info opowiem przez telefon.
- uszczelka klektora ssącego i wydechowego oraz pokrywy zaworów;
- uszczelnienie wałków rozrządu x 4 szt;
- uszczelniacze zaworowe x 16 szt;
- obróbka gniazd zaworowych oraz płaszczyzny;
- wymienione nowe sprzęgło (komplet);
- wymieniony rozrząd (komplet);
- poduszka silnika;
- wentylator silnika (od zaciągania powietrza z boku wlotu)
- wymieniony co roku Olej 10W40 Castrol Magnatec z filtrem;
- nowy akumulator;
- radio pioneer z bluetooth z zamontowanym mikrofonem kierunkowym na kierownicy do rozmów telefonicznych+ komplet nowych głośników (6 sztuk);
- nowe lampy tylne (LE Style) ściągałem z UK, oryginalne też mam (zdemontowałem);
- pałąki antykabotażowe + windschot + zewnętrzny bagażnik (robione ręcznie na zamówienie w Cabrio Pietryga)
Dla mnie jak na 15 letnie auto praktycznie bezproblemowe. Naprawiana była elektryka (wymieniona stacyjka - wyrobiła się i nie stykała, robiona była masa + wymieniony wentylator silnika (stary przy temperaturach ujemnych robił zwarcie na masie).
Samochód jak każdy MG jest w podwójnym ocynku (karoseria jak jest niebita to w tych autach nie koroduje), nalot widać lekko na końcówce wydechu i ... ! na montowanym 2 lata temu nowym wzmacniaczu samochodowym do nagłośnienia. ! Co pokazuje, że to jest solidne sportowe auto.
Jeżeli kupujący zdecydował się na kompletną renowację do stanu fabrycznego to mam "MGF and TF Restoration Manual" Rogera Parkera 300 stron ze specyfikacjami, omówieniem wszystkiego i ilustracjami po ENG, książkę zostawiam sobie na pamiątkę, ale mogę podpowiedzieć co i jak.
Aktualne badanie techniczne i ubezpieczenie do końca lipca 2018.
Chronologicznie to 6 091 z 19 475 wyprodukowany MG TF 135 w fabryce w Longsbridge i 1 253 z 2 727 w tym kolorze. Łącznie od 2002 do 2005 wyprodukowano tylko 40 tys egzemplarzy (we wszystkich wersjach silnikowych).
Tu macie statystki modelu: http://www.mg-rover.info/mg_tf.htm , jest też kalkulator do dekodowania vin (mogę VIN przesłać na maila). Do sprawdzenia na historiapojazdu.gov.pl , raport jest ok.
Ogólnie kawał historii motoryzacji i najtańsze auto na rynku z silnikiem centralnym, który w połączeniu z betonowym sportowym zawieszeniem jest prawdziwym połykaczem zakrętów. Przyspieszenie wgniata w fotel. Do tego pali poniżej 10 litrów/100. Super auto nie tylko na weekendową zabawkę, ale i na codzienne dojazdy do pracy.
Silnik serii K to R4'ka z blokiem aluminiowym (rozwinięcie serii K Hondy, która produkowała w tym samym czasie Rovery w fabryce w Swindon, MG to poprawiało w swojej manufakturze w Longsbridge), dlatego pomimo poprawienia Hondy (nie pali oleju) na zimnym nie powinno się go wkręcać pow. 3tys obrotów, jeżeli jest prawidłowo użytkowany to jest praktycznie bezawaryjny. Tylko 90% TF'ów na rynku ma przez piłowanie go przed rozgrzaniem, wypaloną uszczelkę pod głowicą. Silnik jest podobny w charakterystyce pracy do VTEC Hondy (MG Rover przed wykupem MG przez BMW współpracowało z Hondą), powoli kręci do 3 tys, potem to ryk silnika i do odcięcia zapłonu!
Ceny nie będę negocjował, proszę o telefony tylko zdecydowanych na zakup. Nie daje się przejechać, nie chce kaucji. Jeżeli ktoś szuka czegoś nietuzinkowego i nie boi się głośnego auta o sportowym (twardym) zawieszeniu bez tylnej kanapy to będzie to lepszy wybór niż kolejna MX5'ka czy Z3'ka. TF to moim zdaniem najładniejszy roadster z lat '00. Ma zadatki przy odpowiedniej opiece na youngtimera.
Proszę nie licytować bez wcześniejszego kontaktu (ziemek.bag@gmail.com lub tel. 502 450 523, jeżeli nie odbieram proszę o sms albo maila). Auto jest w Warszawie, w użyciu (przebieg minimalnie rośnie).
Obecnie TF jest na oponach zimowych Toyo Proxes Snowprox na dodatkowym komplecie aluminiowych felg 15' (185/55R15 ; 205/50R15).
Toyo Proxes T1R na oryginalnych aluminiowych felgach 16' (195/45R16 ; 215/40R16), są w 3 sztukach gum i komplecie alufelg, w przechowalni.