Wydawnictwo: Wydawnictwo Metody Krakowskiej
Wykluczanie ze zbioru
Autorzy: Agata Dębicka-Cieszyńska; Jagoda Cieszyńska
Ćwiczenie działania lewej półkuli mózgu są podstawą oddziaływań stymulujących funkcje poznawcze dziecka. Spostrzeganie i werbalizowanie różnic występujących między elementami obiektu lub między elementami zbioru jest podstawą uczenia się nie tylko czytania i pisania, ale także nabywania wiedzy o rzeczywistości. Umiejętność wykluczania ze zbioru wymaga także dostrzeżenia wspólnych cech pozostałych obiektów, które tworzą kategorię. Zwerbalizowanie podobieństwa np. te wszystkie rzeczy są do jedzenia opiera się na umiejętności globalnego spostrzegania prawej półkuli mózgu.
Zestaw składa się z 52 elementów
Wydawnictwo: Wydawnictwo Metody Krakowskiej
Układanki lewopółkulowe TRÓJKĄTY
Autor: Agata Dębicka-Cieszyńska, Jagoda Cieszyńska
Pomoc służy do stymulacji lewopółkulowego przetwarzania sekwencji wzorów. Polecana szczególnie dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zagrożonych dysleksją oraz dzieci dwujęzycznych.
Zestaw zawiera :
- 19 trójkątów tekturowych
- instrukcja łatwa (z konturami) - 37 wzorów
- instrukcja trudna (bez konturów) - 37 wzorów
Wydawnictwo: Konferencje-logopedyczne
Układanki tematyczne - prawo i lewopółkulowe
Autorzy: Agata Dębicka-Cieszyńska; Jagoda Cieszyńska
Układanki tematyczne dla dzieci od trzeciego do szóstego roku życia mogą być wykorzystane zarówno do stymulacji, jak i terapii w sytuacji zakłóceń rozwoju.
Umiejętność dokonywania syntezy obrazów znanych jest zależna przede wszystkim od prawidłowej pracy prawej kory wzrokowej, jednak pomoce zostały przygotowane tak, by pobudzać także aktywność lewej półkuli mózgu. Podejście od symultanicznego (całościowego, globalnego) działania prawej półkuli do sekwencyjnego (relacyjnego, linearnego) przetwarzania lewej półkuli znacznie ułatwi proces kształtowania się lewej kory jako dominującej do przetwarzania języka mówionego i pisanego.
Podczas układania dzieci ćwiczą:
- koncentrację na bodźcach wzrokowych,
- umiejętność dokonania syntezy na podstawie wychwyconych części obrazka (prawa półkula),
- dostrzeganie podobieństw (prawa półkula),
- nazywanie obiektów (prawa półkula),
- umiejętność przeprowadzania analizy (lewa półkula),
- ujmowanie relacji między elementami (lewa półkula),
- dostrzeganie różnic (lewa półkula),
- linearny porządek (lewa półkula).
Ilość stron: 14 tablic
Wydawnictwo: Centrum Metody Krakowskiej