Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 50,00 zł
- PRZEKŁADNIA MAGLOWNICA LANCIA YPSILON EU 2008
- 95 zł z dostawą
- 87,90 zł
- maty CHEVROLET Uplander 2004-2009 2008 + STOPERY
- 96,89 zł z dostawą
- 48,00 zł
- FORD S MAX GALAXY 2008- OPRAWKA KIERUNKOWSKAZU ^
- 56,99 zł z dostawą
Opis
4 stycznia 2011 roku o 7:46 z taśmy produkcyjnej zakładów Forda St. Thomas w kanadyjskim
Talbotville zjechał ostatni Mercury Grand Marquis. Tym samym końca dobiegła 72-letnia historia
tej marki, w której model Grand Marquis odegrał szczególną rolę. Przez 32 lata wyprodukowano
przeszło dwa i pół miliona tych samochodów. Samych aut czwartej (i ostatniej) generacji
powstało niemal pół miliona.
Grand Marquis to samochód, który kojarzą chyba wszyscy ludzie na świecie. Przede wszystkim jest to zasługa siostrzanego modelu Ford Crown Victoria produkowanego w dużym stopniu na potrzeby amerykańskiej i kanadyjskiej policji. Legendarne „cruisery” czyli wozy, którymi policjanci udają się na śniadania i po pączki to właśnie Crown Victorie.
Czwarta generacja Mercurego to udane ukoronowanie długiej historii modelu. To nowoczesny samochód oparty na tradycyjnej filozofii, w którym zastosowano najnowsze rozwiązania w motoryzacji. Nadwozie samochodu wciąż jest osadzone na stalowej ramie, ale ukształtowanej w procesie hydrofomowania. W zawieszeniu zastosowano elementy aluminiowe (np. wahacze)i udoskonalone hamulce. Przekładnię kierowniczą zastąpiono nowoczesną zębatkową maglownicą.
Rama Mercurego to zresztą temat na osobne opracowanie. Znana pod nazwą Panther (Pantera), została wprowadzona przez Forda z końcem lat 70. i stopniowo przez ponad 30 lat udoskonalana. Takie rozwiązania w samochodach osobowych wynikały głównie z troski o żywotność pojazdów i ich nadwozi oraz chęci obniżania kosztów napraw po niewielkich stłuczkach.
Pod maską Grand Marquisa pracuje silnik Modular V8 o mocy około 230 koni. Również on odbiega od tego jak tradycyjnie pojmujemy amerykańskie napędy. Modular jest kompaktowy, pracuje harmonijnie i odznacza się fantastyczną wręcz ekonomiką. Z silnikiem współpracuje automatyczna, 4-stopniowa przekładnia 4R75E, wspólna z półciężarówkami Forda.
Grand Marquis to ostatni w historii samochód osobowy budowany na ramie. Kilka lat wcześniej (w 1996 roku) Chevrolet zakończył produkcję modelu Caprice a oferowany przez Forda Crown Vic trafiał już niemal wyłącznie do odbiorców flotowych. Odejście Grand Marquisa i Crown Victorii było w USA bardzo krytykowane. Odbiorcy przyzwyczaili się do komfortu i poczucia bezpieczeństwa oferowanego przez te samochody. Do tego stopnia, że na internetowej stronie marki Mercury, wciąż widoczny jest ten model i informacja o zaprzestaniu produkcji oraz zaproszenie do jazd nowym modelem Lincolna. Cóż, to już zupełnie inny samochód i niestety niedostępny z napędem na tył.
A teraz coś od Michała: Witam, Były w moim życiu różne amerykańskie samochody , terenowe , pick-upy , a także "ramowe" limuzyny... i jest to typ samochodu w którym naprawdę doskonale się czuję. Duży, pewny, najlepiej V8 z automatyczną skrzynią i tylnym napędem . I oto po latach wsiadam do takiego nieprodukowanego juz nigdzie na świecie auta , osobowego z rama... i nie jest on z lat 70' 80' czy 90. Jest to MERCURY z 2008 roku!
W pierwszym momencie trudno uwierzyć, że ten model produkowano jeszcze trzy lata temu. Nie wiem czy wiecie ale w tym przypadku przysłowie wszystko co dobre kiedyś się kończy pasuje jak ulał... Ten samochód niesie ze sobą lata historii i doświadczeń w budowaniu auta na lata lub do ciężkich zadań. Toż to przecież ciężarówka na kołach, dla której przejechanie miliona kilometrów to pestka. DMC czyli masa gotowego do jazdy auta mówi sama za siebie: 2517kg.
O dziwo, Mercury prowadzi się lekko. Silnik pracuje na bezdechu, lubię go utrzymywać w zakresie obrotów 1000-1500. Pracuje wtedy bezszelestnie, podobnie zresztą jak skrzynia biegów. Nowoczesne V8 o pojemności 4.6 litra zużywa śmieszne ilości paliwa. Zapewne nikt nie uwierzy, że możliwe jest tu spalanie na poziomie 9 L/100km gazu przy prędkościach rzędu 120-130km/h. LPG tankujemy do 50-litrowej butli, która mieści się w półce pod tylną szybą, zwalniając całą przestrzeń bagażnika do wykorzystania.
Ten samochód uwielbia trasy ale jego sprawność w ruchu ulicznym również jest wspaniała. Zawieszenie bajka , tłumienie nierówności jedyne w swoim rodzaju no i ten tylny napęd oczywiście z kontrolą trakcji. Co do wyglądu, sam nie wiem czy bardziej podoba mi się w oryginale… Jest trochę taki incognito. Może fajniej by się prezentował jako czerwony lub czarny zbój w macie na czarnych kołach? Wybór należy oczywiście do ciebie, bo jak w każdy amerykański wóz i ten stanowi świetną bazę do wariacji na temat.
Doskonałym uzupełnieniem każdego wizerunku tego auta będzie na pewno świetne audio PREMIUM SYSTEM. Taki rozkręci każdą imprezę.
Samochód został przywieziony jako nowy do kraju i od tego momentu pokonał 333tyś km praktycznie w jednych rękach w dużej, międzynarodowej firmie. Mechanicznie jedzie jak samochód z przebiegiem 50-70 tys km. Prowadzona jest książka serwisowa, ma holenderską instalację gazową marki PRINS. Co ciekawe, na salonie samochodowym w Waszyngtonie w 2011 roku sam Mercury pokazał wersję LPG tego modelu.
Nasz samochód jest bezwypadkowy. Nosi drobne ślady użytkowania, które z przyjemnością dla państwa usuniemy . Cena wydaje się akceptowalna patrząc na samochody konkurencji lub wręcz okazyjna. Chętnie podejmiemy się dalszej opieki nad państwa nowym nabytkiem, a także pomożemy w ewentualnym tuningu.
Wyposażenie samochodu:
- tempomat
-klimatronic
-abs
-kontrola trakcji
-el. regulowane fotele z podgrzewaniem
-el. regulowane lusterka z podgrzewaniem
-komputer pokładowy
-felgi aluminiowe
-poduszki powietrzne
-szyby elektryczne
-centralny zamek
Zapraszamy do rozmowy z nami. Jesteśmy pasjonatami motoryzacji, kochamy samochody.
Zajrzyj na naszą stronę naFacebooku i zobacz inne samochody i projekty, nad którymi
pracujemy. Jeśli masz pytania o auto, czekamy na telefon. Zapraszamy...
Marcin - 607 678 908 Michał - 660 775 403
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.