Mercedes 190E 2.3
Data pierwszej rejestracji 13.07.1989 Niemcy
Silnik 136 KM typ 2.3L L4 SOHC 8V RWD
Przebieg 159410 km
Wyposażenie, udogodnienia fabryczne, kody: 412, 420, 466, 470, 534, 570, 583, 620, 199, 068A, skrzynia biegów automatyczna 4, ABS, wspomaganie kierownicy, dach odsuwany i odchylany elektrycznie, szyby przednie otwierane elektrycznie, prawe lusterko sterowane elektrycznie, światła przeciwmgielne, centralny zamek, lakier BLUE BLACK, składany podłokietnik z przodu, system kontroli spalin, tapicerka CLOTH GREY, felgi SPORTLINE.
Samochód kupiłem na zamówienie do swojej kolekcji od firmy zajmującej się klasycznymi autami 3 lata temu. W wyszukanych autach, oprócz jego wzorowego stanu, ważna jest jego udokumentowana historia, potwierdzająca jego staranną eksploatację, w tym oryginalny przebieg, którą właśnie posiadam. Mercedes jest moją własnością, można go zarejestrować na auto zabytkowe, chociaż i tak przy ponad 25 letnim aucie wybrane firmy ubezpieczeniowe proponują dodatkową zniżkę do już posiadanych, nawet do 70%, z czego ja skorzystałem. Auto przez niespełna rok czasu było przygotowywane do stanu fabrycznego, w którym obecnie się znajduje. W Mercedesie sprawny jest absolutnie każdy element. Nie uczestniczył w żadnym zdarzeniu drogowym (wypadki, kolizje). Jego stan wewnętrzny, zewnętrzny i mechaniczny utrzymany jest na poziomie reprezentacyjnym, wystawowym. Posiada oryginalną apteczkę, oryginalny worek z „pieczątkami” na narzędzia i zestawem jak nowych kluczy. 20.05.2005 roku Mercedes został wzbogacony o „dopasowany system oczyszczenia spalin GAT TYPEGS-M1 ABE 16915 NT 01”, co zostało potwierdzone dodatkowo w niemieckim dowodzie rejestracyjnym. Nie był użytkowany zimą, stan podwozia, profili, nadkoli jest perfekcyjny, fabryczny. Podwozie (podłoga karoserii) nie posiada wgnieceń, mechanicznych uszkodzeń czy nawet rys. Z przyjemnością zdemontuję zainteresowanemu klientowi zabezpieczenia nadkoli bagażnika, celem zachwycenia się oryginalnością niedostępnych miejsc mojego Mercedesa, a które potrafią zaskoczyć negatywnie w innych egzemplarzach, dające rzeczywisty obraz kilkudziesięcioletniej użytkowości auta. Mercedes posiada idealną linię każdego elementu, nie posiada aktualnie nawet najmniejszego wgniecenia blacharskiego na całej karoserii. Praca silnika jest perfekcyjna (praktycznie nie słyszalna na wolnych obrotach), silnik 2.3 jest ekstrasem w tym modelu, ze względu na jego długowieczność i bardzo wysoką dynamikę, stąd jest bardzo pożądanym i coraz rzadszym youngtimerem. Na elementach silnika są widoczne fabryczne powłoki zabezpieczające. Opony oczywiście też są w stanie bardzo dobrym. Każde auto, celem doprowadzenia do stanu fabrycznego, wymaga szerokiego zakresu prac, nawet ingerencji w powłoki lakiernicze. Jednak należy je wykonać bardzo starannie, aby nie popsuć już posiadanego skarbu. Starannie, znaczy też kosztownie. Oto mój zakres prac przy Mercedesie: serwis płynu chłodniczego i olejowy (filtry, uszczelki) – silnik i skrzynia biegów, wymiana: tłumika środkowego, tłumika końcowego, linki gazu, zestawu sprężyn sterowania przepustnicą, uszczelki pokrywy klawiatury, paska wielorowkowego, śrub kół, wiatraka wentylatora, czarnych nakładek plastikowych zderzaka przedniego i tylnego (ze względu na powstałe głębsze rysy, oryginalne do wglądu), przywrócenie felg do oryginalnego stanu (wytrawianie kwasowe, zabezpieczenie podkładem, zastosowanie bazy koloru z 1989 roku, zabezpieczenie bezbarwnym lakierem), korekta blacharska drzwi, błotników, pokrywy bagażnika, pokrywy silnika (wyciąganie „wgniotek” eksploatacyjno – parkingowych, wgnieceń na pokrywach od dociskania ich nieprawidłowo ręką), zabezpieczenie zawieszenia, ponowne zabezpieczenie szerokich bocznych listew oryginalnym kolorem Mercedesa (uszkodzenia od kamyczków, asfaltu, powstałe zbyt głębokie rysy, gdzie zastosowanie metody „zaprawkowej” wykluczyłem ze względu na efekt daleki od stanu fabrycznego), nałożenie drugiej powłoki lakieru na wybranych elementach karoseryjnych ze względu na rysy eksploatacyjne lub pęknięcia lakieru, które trwale uszkodziły lakier, usunięcie i zabezpieczenie jedynego źródła rdzy na przednim prawym nadkolu od strony wewnętrznej komory silnika, detailing nadwozia i kabiny (lakier, profile, uszczelki, tapicerka, wykładzina, plastiki, deska rozdzielcza, drewno), zastosowanie powłok ochronnych lakieru, gum, plastików zewnętrznych i wewnętrznych, drewna i wiele innych. Poniesiony przeze mnie koszt dodatkowych inwestycji, włącznie z pełnym detailingiem wyniósł 9000 złotych, uplasowując obecnie auto na poziomie pokazowym stanu fabrycznego.
Możliwość transakcji tylko po oględzinach pojazdu. Osoby zainteresowane proszę tylko o kontakt telefoniczny: 730019331.
Więcej zdjęć galeria:
https://labradorek0071002.wixsite.com/mercedes201