"Historia czołowych producentów przepełniona jest chwilami chluby przyniesionej przez wyjątkowo udane modele, zmieniające diametralnie wizerunek marki. Nic więc dziwnego, że kierowcy poszukujący auta o pancernej wytrzymałości i niebywałej prostocie, sięgając właśnie po takowe samochody.
W księgowych archiwach Mercedesa wprawne oko dostrzeże pokaźne zawirowania finansowe, które mogłoby się wydawać, że spowodowane są niewłaściwym zarządzaniem czy drastycznym spadkiem jakości. Powód był na wskroś inny, bowiem Niemcy serią niezniszczalnych pozycji w ofercie, mocno ograniczyli swoją sprzedaż w późniejszych latach. Nikt nie potrzebował kupować nowego Mercedesa, skoro stary został ledwie dotarty przez ostatnią dekadę. Wszystko zaczęło się modelem W114/5 ulubieńcem taksówkarzy, który legendarną wytrzymałością ustępuje pola swojemu następcy W123. Nawet w Polsce poczciwa Beczka pomimo 27 lat od zakończenia produkcji, cieszy się ogromnym zainteresowaniem - nie tylko kolekcjonerów, ale także zwykłych użytkowników. W układzie jezdnym tylnonapędowego W123 zastosowano rzecz jasna trwałą i nieskomplikowaną konstrukcję, dającą się naprawić niemal na polnej drodze. Tylne zawieszenie przeszczepiono z wprowadzonej kilka lat wcześniej Klasy S W116, belka nośna imitująca kształtem literę "V" oraz pół wleczone wahacze sprawdzały się na drodze każdej jakości. Całość zestrojono z wyraźnym nastawieniem na komfort, kosztem precyzji prowadzenia. Koszt serwisowania całego układu jezdnego jest daleki od dzisiejszego pułapu cen Mercedesa. Co jest zadziwiające? W instrukcji obsługi auta nie został opisany proces naprawy mostu napędowego. Pomyłka? Nie, po prostu producent nie przewidywał jego awarii…
Ten Mercedes W123 został zbudowany praktycznie od zera, Pełna renowacja pozwoliła sprawić że ten pojazd jest stanem kolekcjonerskim. Buda jest bezwypadkowa, została ponownie polakierowana oryginalnym kolorem 881. Podłoga została odpowiednio zakonserwowana a w progi wpuszczono wosk. Wszystko jest zrobione przez profesjonalną ekipę zajmującą się renowacją jakże starych i pieknych samochodów. W tym pojeździe siedzi niezniszczalny silnik Diesel o pojemności 1988ccm generującej 60 Km oraz 113 Nm, którego przebieg jest 123393km. Silnik został ponownie pomalowany oraz wychromowany. Zawieszenie zostało zregenerowane, wszystkie możliwe tulejki zostały wymienione na nowe, sworznie amortyzatory także. Układ hamulcowy również został zregenerowany. tarcze, klocki przewody gumowe jaki miedziane również zostały wymienione na nowe. Uszczelki szyb itp również zostały wymienione na nowe, chromy zostały ponownie zregenerowane. Ten cudowny pojazd stoi na 14 calowych aluminiowych felgach Mercedes Barock z oponami Yokohama a drive 185/70r14. W tym pojeździe został zamontowany alarm dla bezpieczeństwa, oryginalny akumulator Mercedes-Benz, automatyczny włącznik świateł. Spryskiwacze lamp oraz elektryczna antena. W środku zatem została dołożona oryginalna Drewniana kierownica AMG, Oryginalna Drewniana gałka zmiany biegów, oraz piękne klasyczne radio BECKER AVUS. Mercedes dostał także nowe wnętrze, Tapicer zadbał o to by pojawiła się w nim nowa dwukolorowa skórzana tapicerka. Dla komfortu pasażerów jest z tyłu podłokietnik który na pewno umili jazdę w tym klasycznym samochodzie.
Wszystkie pojazdy były robione specjalnie pode mnie. Pochodzą z mojej prywatnej kolekcji. na autach nie były oszczędzane pieniądze, wszystkie nowe części pochodzą z aso"
Więcej zdjęć można obejrzeć pod linkiem
http://www.fmix.pl/album/133612/mercedes-w123
Cena 79 000 zł
Nr kontaktowy 535850388
Opis został napisany w imieniu mojego przyjaciela. Na jego prośbę także wystawiam samochód, na wszelkie pytania postaram się udzielić informacji. Pozdrawiam