Z ogromnym bólem serca wystawiam na sprzedaż legendarną "eskę" mojego dziadka. Służyła wiele lat, dziadek chuchał i dmuchał. Jeździł zawsze, jak on to mówi, "luksusowo" - nie przekraczając dozwolonej prędkości i nigdy gwałtownie nie depcząc pedału gazu. Wszelkie naprawy oraz przeglądy wykonywane były na czas.
Samochód posiada potężny podwójnie turbodoładowany silnik V8, najmocniejszy silnik diesla dostępny w tym modelu. Jest bardzo dynamiczny i zarazem oszczędny. Prezentowany egzemplarz Mercedesa to wersja LONG (przedłużana o 15 cm, co oznacza więcej miejsca z tyłu). Jest to model samochodu, którym podróżowały głowy państw, najbogatsi celebryci i inni członkowie wyższych sfer. Samochód jest bardzo bogato wyposażony, fotele są podgrzewane, wentylowane, elektrycznie regulowane (zarówno przód, jak i tył). Samo domykające się drzwi, automatycznie składane zagłówki, kolumna kierownicy regulowana automatycznie itp. Auto wyposażone w pneumatyczny układ zawieszenia, niezwykle zaawansowany technologicznie jak na lata, w których był produkowany. Zawieszenie jest regulowane i inteligentne. Auto po obciążeniu np. tyłu posiada mechanizm samopoziomujący, zwiększa ciśnienie w tylnych amortyzatorach celem wypoziomowania samochodu. Wysokość wyjściową zawieszenia można również regulować przyciskiem na desce rozdzielczej, dzięki temu można jeździć zawsze poniesionym lub zawsze obniżonym samochodem.
Po co zimą lać zimowy płyn do spryskiwaczy skoro zbiornik wyposażony jest w grzałkę? Ten dziewiętnastoletni Mercedes jeszcze, przez co najmniej dwie dekady zostawi seryjnie produkowany chłam klasy średniej daleko w tyle.
Mercedes klasy S to styl życia. Samochód płynie. Pędząc autostradą i jednocześnie rozmawiając z kimś przez telefon, musimy uchylić okno, aby rozmówca uwierzył nam, że faktycznie jesteśmy w trasie - taki jest stopień niemieckiego wyciszenia. Zawdzięczamy to między innymi podwójnie klejonym szybom i chorej ilości pianki wygłuszającej.
Nagłośnienie niemieckiej firmy BOSE, montowane oczywiście fabrycznie. Auto jest idealne na każdą podróż, w góry i nad morze. Odpręża, daję nieograniczoną radość z jazdy i pełną satysfakcję. Wśród innych uczestników drogi budzi respekt. Najwyższy i najbardziej luksusowy model legendy niemieckiej motoryzacji, jaką jest Mercedes-Benz nigdy się nie zestarzeje.
Samochód posiada hak holowniczy.
Do auta dorzucamy dwa komplety kół, to znaczy zestaw felg z oponami letnimi oraz zestaw felg z oponami zimowymi - dokładnie tak, jak to powinno wyglądać. Felgi oryginalne, czyli sto razy lżejsze niż podróbki i sto razy bardziej wytrzymałe. Felgi w rozmiarze 16 cali, na takich wyjechało z fabryki i na takich właśnie jazda jest najbardziej luksusowa. Na zdjęciach widać koła letnie, zimowe felgi są w kolorze aluminium polerowanym na wysoki połysk.
Mercedes-Benz S Klasa 400 CDI – wersja Long
Liczba cylindrów: 8/V
Pojemność skokowa: 3997 cm
Moc (kW / obr): 191/4000
Moc (KM): 260
Moment obrotowy: 560 Nm
Stopień kompresji: 18,5
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 7,8
Prędkość maksymalna km/h: 250 (ograniczona elektronicznie)
Rozmiar opon: przód/tył 225/60 R 16
Paliwo: diesel
Zużycie paliwa, cykl: miejski 14,2 l / w trasie 7,0 l / mieszany 9,6 l
Emisja CO2: 253 g/km
Pojemność zbiornika paliwa: 88l
Rezerwa zapala się przy: 11l
Stopień skrętu (m): 12,1 (w wersji przedłużanej "LONG" stopień skrętu jest wyższy niż w standardzie)
Pojemność bagażnika: 500 l
Masa własna: 1935 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2475 kg