Na sprzedaż Mercedes Benz W211 E320 CDI kombi, zarejestrowany w Polsce.
Rocznik 2007. Samochód zakupiony w 2015 roku bezpośrednio od pierwszego właściciela (od Niemca), który wykorzystywał go do jazdy głównie po autostradach (pracował w firmie obsługującej elektrownie wiatrowe w Niemczech). W związku z tym wnętrze nie jest bardzo zużyte – większość tras pokonał na tempomacie. Samochód zakupiony z autentycznym przebiegiem 350 000 km, do końca obsługiwany w Niemieckim ASO. Od 2015 roku przejechałem nim 110 000 km i obecnie ma on 460 000 km. Od zakupu samochód obsługiwałem samodzielnie. Posiadam komputer diagnostyczny, jestem mechanikiem lotniczym i starałem się dbać o wszystko „po swojemu”.
Sprzedaję, gdyż samochód jest dla mnie za mały – tzn. za niski bo tył jest niesamowicie pakowny. Niestety, specyfika mojej pracy wymaga możliwości wożenia wysokich ładunków oraz narzędzi i już mam nowszy samochód o większym bagażniku. Utrzymanie dwóch samochodów jest dla mnie nieopłacalne i dlatego z bólem musze sprzedać Mercedesa. Mam nadzieję, że znajdzie się jakiś pasjonata, który będzie się cieszył tym egzemplarzem jeszcze długo.
Samochód jest bardzo bogato wyposażony – niemalże nie ma zbyt wiele opcji, które mogłyby być dodane. Dodatkowo, zamontowałem moduł świateł do jazdy dziennej – wykorzystujący światła drogowe wysterowane na 40% mocy. Posiadam też moduł telefoniczny Bluetooth ViseeO MB4+, który mogę dorzucić do samochodu w cenie promocyjnej 900 zł (cena rynkowa to 1350 zł). Samochód posiada komplet opon letnich na felgach aluminiowych 17” i zimowych na felgach aluminiowych 16”, które sprzedaję w komplecie z samochodem. Do felg letnich są niemieckie, nietypowe śruby antykradzieżowe.
Letnie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 z 2018. Zimówki Nokian WR D4 z 2015.
Nr VIN to WDB2112221B118992
Silnik Diesla 3.0 V6 OM642. Nie ma co dużo pisać – mocy jest wystarczająco dużo, żeby czuć się bezpiecznie. Silnik pracuje kulturalnie i nie drga. 228 KM i 540 Nm potrafi wyprzedzić każdego, ale ja osobiście jeżdżę „jak dziadek”.
Olej silnikowy był wymieniany przez pierwszego właściciela co 25 000 km zgodnie z polityką ASO, ale ja zmieniłem ustawienia w komputerze, aby przypominał co 10 000 km i tak też wymieniałem. Silnik jeździł na oleju Mobil ESP Foumula 5W30, a później zmieniłem na Motul X-Clean 5W40. Silnik nie miał żadnych problemów. Filtr cząstek stałych DPF jest sprawny. Turbina nie ma nadmiernych luzów. Niewielka ilość oleju wycieka z rur dolotowych, ale zużycie oleju jest niewielkie i nie trzeba nic dolewać między wymianami oleju.
Automatyczna skrzynia biegów 7-biegowa 722.9. Olej wymieniałem co 40 000 km, stosując Ravenol ATF M9. Przy każdej wymianie oleju w przekładni, czyściłem zawory. Skrzynia pracuje dobrze i nie mam do niej uwag.
Samochód posiada zawieszenie pneumatyczne (pełny Airmatic), którego większość elementów została wymieniona na nowe – jeden przedni miech, oba tylne, kompresor, trójnik. Zawieszenie działa bezproblemowo i jest bardzo wygodne.
Pozostałe opcje wyposażenia:
- Wspomaganie kierownicy o zmiennej sile wspomagania (vario) - wygodne
- Aktywny tempomat (distronic) – korzystam non stop. Niesamowicie podnosi poziom bezpieczeństwa i umożliwia jazdę bez zmęczenia – uwielbiam go! Auto samo przyspiesza i samo hamuje na trasie. Wystarczy jechać za kimś rozsądnym i gdy przed nami samochód zwalnia, wjeżdżając w teren zabudowany – nasz samochód też hamuje.
- Czujniki parkowania (parktronic) – kilka czujników zostało wymienionych – działają bardzo precyzyjnie.
- Dodatkowa nagrzewnica Webasto – z funkcją włączenia na czas, ręcznie lub z pilota zdalnego sterowania – w zimie nigdy nie muszę skrobać szyb! Bardzo wygodne.
- Automatycznie ściemniane lusterka środkowe i boczne – w nocy nikt mnie nie oślepia, co również redukuje zmęczenie podczas jazdy nocą.
- Fotel kierowcy z pamięcią ustawień (3 ustawienia) – wygodne jak samochodem jeździ więcej osób. Pamięć zapisuje też ustawienia lusterek.
- Kierownica obszyta skórą z dodatkami z drewna – ładnie wygląda.
- Poduszki powietrzne w fotelach z przodu i w drzwiach z tyłu, kurtyny powietrzne z dachu. To jest naprawdę bezpieczny samochód.
- Automatyczna klimatyzacja 4-strefowa. Każdy pasażer ustawia swoją temperaturę indywidualnie.
- Szyberdach elektryczny
- Fotel kierowcy „dynamic” – boki fotela automatycznie pompują się w trakcie wykonywania zakrętów – aby podtrzymać kierowcę. Jedna poduszka pneumatyczna fotela jest przebita i ta funkcja nie działa. Można to naprawić – poduszka kosztuje około 150 zł. Nie miałem nigdy na to czasu, nie używałem tej funkcji – tak było jak kupiłem samochód. Poza tym fotel posiada pneumatyczną regulację podparcia lędźwi oraz funkcję masażu – to akurat działa J
- Filtr cząstek stałych DPF + katalizator. Spełnia normę Euro 4.
- System ostrzegania o przebiciu opony (nie czujniki ciśnienia!)
- Zawieszenie pneumatyczne Airmatic Dual Control Semi Active – Pneumatyka samoczynnie utrzymuje nadwozie w poziomie niezależnie od sił występujących w trakcie zakrętów oraz załadunku. Nie trzeba regulować świateł - zawsze dobrze świeci. Dodatkowo amortyzatory są aktywne tzn. mają zmienną charakterystykę w zależności od potrzeb. Są 2 tryby sportowe i tryb „comfort”.
- Elektrycznie składane lusterka boczne
- Radio Comand APS z nawigacją. Radio umożliwia odtwarzanie filmów DVD (odblokowany obraz w trakcie jazdy), słuchanie muzyki MP3 oraz radia. Nawigacja posiada bazę danych z roku 2018. Radio posiada zmieniarkę CD na 6 płyt.
- Oryginalny hak z możliwością schowania do zderzaka przez pociągnięcie dźwigni. Ja tylko raz holowałem przyczepę przez około 400 km, więc hak jest raczej nie używany i złożony. W komplecie redukcja do złącza przyczepy (z niemieckiego standardu na „normalny”)
- Spryskiwacze reflektorów
- Podświetlenie zakrętów – wywoływane ruchem kierownicy lub kierunkowskazem – w nocy wszystko widać pięknie
- Lampy Xenonowe z systemem ILS (Intelligent Lighting System). Podczas jazdy lampy podążają za zakrętami (za ruchem kierownicy). Podczas szybkiej jazdy, reflektory podnoszą się aby świecić dalej – w nocy widać wszystko.
- Akumulator o powiększonej pojemności – oryginalny, nie miałem potrzeby wymiany.
- Dekoracje z drewna
- Skórzana tapicerka
- System dźwiękowy Harman Kardon – 7 głośników brzmi pięknie
- Przyciemniane szyby
- Podgrzewane spryskiwacze szyb
- Alternator o powiększonej mocy – był remontowany
- Zbiornik paliwa o powiększonej pojemności – 80 litrów. Paliwomierz ma odblokowaną funkcję wskazywania dokładnej ilości paliwa w litrach. Działa rewelacyjnie – przy 2 litrach z dystrybutora wlałem 78.
- System mocowania ładunku w bagażniku – po bokach w bagażniku są szyny, do których można mocować poprzeczkę lub taśmę blokującą bagaż albo kółka do zaczepienia pasów. Zestaw akcesoriów w komplecie z samochodem.
- Brak koła zapasowego – jest zestaw do naprawy koła i kompresor.
- Podgrzewane i wentylowane fotele przednie.
- Zagłówki aktywne – w razie uderzenia z tyłu, powinny automatycznie przysunąć się do głowy.
- Funkcja Pre-Safe – w razie gwałtownego hamowania napina pasy zanim nastąpi zderzenie (zdarzyło mi się kilka razy jak zwierzyna wyskoczyła na drogę).
- Funkcja Brake Assist - gdy nagle odpuścimy gaz i naciśniemy hamulec, auto samo wykona hamowanie awaryjne (pedał hamulca wpada do oporu w podłogę). Bardzo przydatne gdy coś nas zaskoczy!
- ABS, ASR, ESP – bardzo sprawne - nawet na lodzie samochód jedzie jakby „po szynach”. Wręcz uważam, że to trochę „usypia czujność” bo za dobrze działa.
- Automatycznie, elektrycznie podnoszona/opuszczana tylna roleta bagażnika.
- Samochód jest w wersji „dla niepalących” – nie ma popielniczek – tylko zamiast tego są schowki w miejscach gdzie normalnie są popielniczki. Ja nie palę i nigdy nie używałem zapachów samochodowych „choinek” itp.
Link do informacji z dekodera VIN, które uzyskałem podczas zakupu samochodu
https://www.dropbox.com/s/4248a6pbmq7rna9/WDB2112221B118992.htm?dl=0
Link do pliku danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów
https://www.dropbox.com/s/lxxqy85shcdpbcl/HistoriaPojazdu_MERCEDES-BENZ__20191114_183022.pdf?dl=0
Link do szczegółowej galerii zdjęć (duże zdjęcia!)
https://showcase.dropbox.com/doc/Mercedes-W211-E320-CDI-na-sprzedaz--AnNWEtQcZGY1nm8p0s11cVFTAQ-B1tMbPcgYc9gdJAukgYDo
Link do mniejszej galerii (może szybciej działać)
https://photos.app.goo.gl/BwUQ5Hm12PGq4edQ9
Samochód cały czas jest w eksploatacji – obecnie w dłuższe trasy jadę Mercedesem – ostateczny przebieg może być już trochę inny. Samochód od 2015 do marca 2019 był garażowany. Później na zmianę – raz w garażu, raz pod chmurką.
Posiadam prywatną książkę, w której zapisywałem sobie wymiany olejów i usterki. Zapewniam mój prywatny komputer z diagnostyką Star Diagnosis dostępny podczas zakupu (nie sprzedaję go wraz z samochodem, gdyż jest on kupiony na spółkę z kolegą). Podczas oglądania auta możemy zobaczyć obecne usterki oraz historię serwisów.
Nie znam dobrze historii samochodu w Niemczech, ale na pewno prawy bok był malowany i przednia szyba była wymieniana. Podejrzewam, że kierowca zasnął i przytarł bandę, ale nie wiem tego. Podczas mojego użytkowania nic się nie wydarzyło dziwnego. Moja dziewczyna przy parkowaniu zrobiła dziurkę w kierunkowskazie na prawym lusterku (parking podziemny + filar). To jest zaklejone taśmą. Działa i nikt się nie doczepia. Nie chciało mi się wymieniać lusterka z takiego powodu. Mój dziadek zahaczył kosiarką tylni zderzak i są tam rysy. Tak samo kiedyś znalazłem rysy na parkingu pod supermarketem – ale to ślady zwykłego użytkowania. Ja nic nie malowałem, nie umiem. Samochód jedzie prosto, nie ściąga na boki. Silnik odpala w zimę bez problemów. Turbina działa dobrze. Podczas postoju, powietrze nie ucieka z pneumatyki, samochód stoi prosto. Przednie tarcze mają lekkie bicie ale nie zdążyłem się tym zająć. Jadąc tempomatem w ogóle tego nie czuć – gdy tempomat hamuje. Po nagrzaniu, tarcze biją trochę mniej – ale jeśli ktoś chce, to powinien je wymienić. Pojawia się korozja tylnych nadkoli – dobrze byłoby przed zimą się tym zająć.
W samochodzie ponadto wymieniłem:
- Przewody hamulcowe – miedziane. Oryginalne przekorodowały.
- Nastawnik turbiny – powodował błędy „check engine”
- Silnik dmuchawy – piszczał. Obecny silnik na jednym zakresie prędkości „chrobocze” – nie jest zbyt udanym zakupem
- Elementy zawieszenia – wahacze, gumy itp. – nie wszystko na raz – tylko na bieżąco co trzeba było.
Większość z wykonanych prac mogę udowodnić fakturami za części (robociznę robiłem samodzielnie) oraz mam sporo zdjęć jeśli ktoś nie wierzy na słowo. Do samochodu mogę dorzucić komplet instrukcji i materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej. Mam też trochę części zamiennych i płynów, które są gratis.
Minusy: samochód nie posiada uchwytu na kubek (żadnego z przodu – z tyłu dwa w podłokietniku!). W kabinie jest gumowa siatka, w której trzymałem termos. Słuchanie muzyki z telefonu możliwe jest wyłącznie przez kabel Jack-Jack i wejście AUX. Rozmowy telefoniczne z zestawu głośnomówiącego możliwe są po zamontowaniu modułu ViseeO MB4+ (dorzucam za dopłatą 900zł).
Zainteresowanych zapraszam na oględziny i jazdę próbną. Auto ma ważne ubezpieczenie. Przegląd ważny do 14.11.2020. Auto stoi obecnie w Piasecznie koło Warszawy, lub w godzinach pracy na lotnisku w okolicy Konstancina. Jestem otwarty na propozycje spotkania. Można pisać do mnie maile, SMSy lub dzwonić.
Sprzedaję jako osoba prywatna. Telefon 781389706