Tytułem wstępu: po wielu latach wspólnej jazdy, przygód, wypraw dalszych i bliższych, niezliczonych wspomnień wystawiam moją wspaniałą Gelendę 230 GE na sprzedaż. I to wcale nie dlatego, że chcę albo muszę. Powód jest bardziej prozaiczny – a mianowicie: moja ukochana żona (pozdrawiam Kochanie bez przekąsu) postanowiła wymienić legendę motoryzacji, archetyp i niedościgniony wzór samochodu terenowego na jakieś bliżej nieokreślone, plastikowe g…o – przez małe „g” w zamian za duże G, które jest jeszcze naszą własnością. Myślę, że zrozumiecie, że wcale nie będę się obrażał jeżeli w ogóle nie zadzwonicie w sprawie zakupu, bo np. cena wydaje się Wam za wysoka, a może rocznik nie ten (za stary lub za młody), albo stan licznika podejrzany (a tu Was zaskoczę jest oryginalny i to potwierdzony od 1989 roku wpisami w książce serwisowej) lub tu i tam silnik się „poci”. To z grubsza wstęp. Ponieważ jednak obiecałem mojej wspaniałej żonie, którą znam i kocham dokładnie tyle lat (z dokładnością do miesiąca) ile ma ten samochód, że wszystko w szczegółach opiszę – oto one:
- rok produkcji: 1989. Dołączona oryginalna specyfikacja (Fahrzeug Wartungsheft) fabryki Mercedes Benz w Grazu z wyszczególnioną specyfikacją pojazdu. Generalnie wszyscy inni pierwsi właściciele te dwie kartki napisane na staromodnej maszynie wyrzucali – tu jednak dawny właściciel wykazał się dużą czujnością i je zostawił – co to oznacza dla tego pojazdu wiedzą wszyscy, którzy interesują się klasyczną motoryzacją. Ja porównuję to (może z lekką przesadą) z podpisem Leonarda do Vinci na jego dziełach. Chociaż kto wie za kilkaset lat…
- samochód został dopuszczony do ruchu dnia 22.09.1989 (oryginalna adnotacja dealera Mercedes Benz na okładce książki serwisowej)
- przebieg na dzisiaj: 321 220 km. Pierwszy wpis w książce serwisowej z dnia 26.10.1989 przy przeglądzie – stan licznika 1 780 km – Mercedes Benz Gelsenkirchen. Na dzisiaj ostatni wpis w książce serwisowej z dnia 11.10.2016 przy stanie licznika 303 445 – Mercedes Benz GARCAREK, Ociąż k. Kalisza.
- inne oryginalne dokumenty pojazdu z 1989 roku to: Betriebsanleitung (instrukcja obsługi), Werkstatt-Verzeichnis Europa (adresy autoryzowanych serwisów MB w Europie), Fahrzeugbrief;
Tyle papiery.
Technika przedstawia się w sposób następujący:
- Model: 230 GE (W460)
- silnik: benzyna 2,3 litra, 126 KM
- napęd 4x4 dołączany (również w trakcie jazdy)
- reduktor (możliwość włączania w trakcie jazdy)
- blokady mostów, mechaniczne: przód + tył (dołączane indywidualnie w trakcie jazdy)
- klimatyzacja (kompresor sprawny, paski napędu zdjęte ze względu wzrost zużycia paliwa). Klima to rzadki wynalazek w modelach G z tamtych lat. Tu jest zainstalowana fabrycznie i działa. Wydajność wystarcza w temperaturach do 35, powyżej trochę gorzej. Sprawdzaliśmy któregoś upalnego lata w Albanii.
- szyby elektryczne
- wspomaganie kierownicy
- siedzenia Racaro
- centralny zamek
- hak holowniczy
- radio Becker (fabryczne)
- konserwacja antykorozyjna Mike Sanders Hohlraumversiegelung
Wyposażenie wyprawowe w cenie samochodu (na wyposażeniu):
- zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego: 110 l + dodatkowy, oryginalny zbiornik w nadkolu: 15 l
- osłona zbiornika paliwa ze stali nierdzewnej
- osłona silnika
- sprężyny Eibach, niebieskie (lift +4 cm)
- amortyzatory Bilstein B6
- 4 opony BF Goodrich MT, 32 cale na oryginalnych felgach aluminiowych MB
- 4 opony Yokohama Geolandar ATS, 32 cale na oryginalnych felgach aluminiowych MB
- snorkel (oryginał MB do tego modelu)
- wbudowane radio CB President Wiliam
- zabudowa wyprawowa bagażnika
Wszystkie ww. wymienione elementy są albo fabrycznie zainstalowane, albo też stanowią oryginalne wyposażenie MB do tego modelu.
Wyposażenie wyprawowe – dodatkowe dla chętnych (nie ujęte w cenie pojazdu):
- bagażnik wyprawowy, stalowy dedykowany do tego modelu G. Wyjątkowo wytrzymała konstrukcja stalowa sprawdzona w warunkach wyprawowych.
- namiot dachowy MAGGIOLINA AIRTOP MEDIUM BLACK. Crossoverowy namiot dachowy z nowoczesnym, gazowym systemem otwierania połączony z niezwykle designerskim wyglądem. Wg mnie design super pasuje również do klasycznego modelu G. Rozkładanie przez jedną osobę: kilkanaście sekund, składanie przez jedną osobę: do 30 sekund. Komfortowo mogą w nim spać 2 osoby. Wg mnie podstawowe wyposażenie wyprawowe, ponieważ jeżeli trzeba nocleg jest gotowy w kilkanaście sekund i to bez względu na pogodę.
- markiza przeciwsłoneczna
- dachowy zbiornik na wodę do kąpieli lub pitną (20 l) FRONT RUNNER.
O modelu można wiele poczytać lub pooglądać. Ja jestem fanem Guntera Holtorfa i jego niesamowitą podróżą G-klasą przez świat: odwiedził tą samą Gelendą 215 krajów świata, pokonał 900.000 km tym samym pojazdem, był w podróży 26 lat. Oto historia o wolności, szczęściu, przygodzie i wielkiej miłości, czego i Wam życzę.
Tel.: 604993455