Menedżer jakości. Podejście procesowe. Wydanie 2 rozszerzone
Autor: Krystyna Lisiecka (red.)
Nowa
Okładka miękka
Stron: 317
Wydawnictwo: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2013
Niniejsze opracowanie traktuje o podejściu procesowym w organizacjach zarówno biznesowych, jak i publicznych. Podejście to jawi się jako jedno z bardziej znaczących w dorobku nauk o zarządzaniu. Wyznacza nowy paradygmat zarządzania, nowy sposób myślenia i interpretacji zjawisk, przełamawszy stary sposób myślenia, przestarzałe paradygmaty. Podejście procesowe cechuje wiele współczesnych koncepcji i metod zarządzaniami, uważa się bowiem, że ono stymuluje do angażowania oraz adaptowania różnych koncepcji, metod i narzędzi zarządzania procesami. Celem tego opracowania jest przybliżenie czytelnikowi podstaw orientacji procesowej w organizacjach biznesowych i publicznych. Przedmiotem zaś tego zbioru opracowań, przygotowanych zarówno przez środowisko pracowników naukowo-badawczych, jak też środowisko przedstawicieli praktyki gospodarczej, jest opis podejścia procesowego do systemów zarządzania jakością, a tym samym i do działalności całej organizacji.SPIS TREŚCI
WSTĘP
CZĘŚĆ PIERWSZA
PROCESY I ICH ODWZOROWANIE W WYBRANYCH SEKTORACH DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Mira Lisiecka-Biełanowicz: PROJEKT MAPY PROCESÓW ŚWIADCZEŃ
MEDYCZNYCH - ODWZOROWANIE PROCESÓW PLACÓWKI MEDYCZNEJ
Tomasz Papaj: PODEJŚCIE PROCESOWE W ORGANIZACJI
ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Adam Sznajder: KARTA PROCESU ELEMENTEM OPERACYJNEGO
SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM
Michał Bartoszewicz, Krzysztof Woś: WYKORZYSTANIE
INFORMATYCZNEGO NARZĘDZIA W PROCESOWYM
ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM USŁUGOWYM
CZĘŚĆ DRUGA
STRATEGICZNA KARTA WYNIKÓW NARZĘDZIEM ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ W PODEJŚCIU PROCESOWYM
Magdalena Goleń: BALANCED SCORECARD NARZĘDZIEM
ZARZĄDZANIA PROCESAMI ŚWIADCZENIA USŁUG
KONSULTINGOWYCH W FIRMIE X
Piotr Bastek: WDROŻENIE ZRÓWNOWAŻONEJ KARTY WYNIKÓW
W ORGANIZACJI NON-PROFIT (NA PRZYKŁADZIE IZBY RZEMIEŚLNICZEJ ORAZ MAŁEJ I ŚREDNIEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W KATOWICACH)
CZĘŚĆ TRZECIA
ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW A DOSKONALENIE PROCESÓW W SYSTEMIE
Jolanta Gontarz: ROLA PRZEDSTAWICIELA KIEROWNICTWA
DS. SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW NA PODSTAWIE BADAŃ
Elżbieta Wdówka: PRACOWNICY PRZEDSIĘBIORSTWA UZDROWISKOWEGO "USTROŃ" SA - BARIERA CZY SIŁA NAPĘDOWA W DOSKONALENIU SYSTEMU ZARZĄDZANIA
JAKOŚCIĄ?
CZĘŚĆ CZWARTA
AUDYTY WEWNĘTRZNE METODĄ ODKRYWANIA POTENCJAŁU DOSKONALENIA SYSTEMU
Krystyna Lisiecka: AUDYT METODĄ OCENY SKUTECZNOŚCI
SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ PRODUKTÓW W ORGANIZACJI
Krystyna Lisiecka, Dominika Opałka: LAYERED PROCESS AUDIT
(LPA) WEWNĘTRZNYM AUDYTEM PROCESÓW W FIRMACH
BRANŻY MOTORYZACYJNEJ
Dobrochna Sztajerska: AUDYT RYZYKA JAKO NARZĘDZIE
STRATEGICZNEGO ZARZĄDZANIA W ORGANIZACJI
NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTWA SEKTORA SPOŻYWCZEGO
CZĘŚĆ PIĄTA
RACHUNEK KOSZTÓW DZIAŁAŃ WYRAZEM LOGIKI PODEJŚCIA PROCESOWEGO
Ewa Czyż-Gwiazda: KALKULACJA JEDNOSTKOWEGO KOSZTU
WYTWORZENIA PRODUKTU WEDŁUG RACHUNKU KOSZTÓW
DZIAŁAŃ (RACHUNKU ABC)
Krystyna Lisiecka: RACHUNEK KOSZTÓW PROCESU (ABC).
ANALIZA PRZYPADKU DLA PRZEDSIĘBIORSTWA BRANŻY METALOWEJ
CZĘŚĆ SZÓSTA
METODY OCENY OBIEKTÓW STOSOWANE W PODEJŚCIU PROCESOWYM
Justyna Wejder: OKRESOWA OCENA DOSTAWCÓW METODĄ
WZMOCNIENIA KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
Ewa Janoszek: OCENA ZGODNOŚCI WYROBÓW MEDYCZNYCH
NA PRZYKŁADZIE WYROBU KLASY IIB FIRMY DEMED
Agnieszka Woźny: SAMOOCENA METODĄ OCENY DOJRZAŁOŚCI
SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ WEDŁUG NORMY
ISO 9004:2000 / 10014:2005
Krystyna Lisiecka: OCENA FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTWA
WEDŁUG MANUFACTURING PROBE
Krystyna Lisiecka: OCENA STOPNIA WDROŻENIA SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W FIRMIE X NA PODSTAWIE KWESTIONARIUSZA SAMOOCENY ORAZ METODY RADAR
ZAŁĄCZNIKI