Media katolickie w Polsce wobec społeczeństwa masowej komunikacji
Waldemar Gasper
Książka została przygotowania na sesję "Massmedia i ewangelizacja" zorganizowaną w Łodzi 3 czerwca 2000 r. pod patronatem Konferencji Episkopatu Polski.
Jakie są, a jakie powinny być media katolickie w Polsce, aby jak najlepiej służyć dziełu nowej ewangelizacji na przełomie II i III tysiąclecia? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali specjaliści od środków masowego przekazu na spotkaniu panelowym w drugim dniu sympozjum Mass media i ewangelizacja, które odbyło się w dniach 2-4 czerwca br. w Łodzi. Spotkanie prowadził red. Marcin Przeciszewski z Katolickiej Agencji Informacyjnej, a uczestnikami byli przedstawiciele głównych mediów katolickich w Polsce: ks. Adam Boniecki (red. naczelny Tygodnika Powszechnego), red. Waldemar Gasper (Radio Plus), ks. red. Krzysztof Ołdakowski TJ (Redakcja Programów Katolickich TVP), ks. inf.
Ireneusz Skubiś (redaktor naczelny Niedzieli), prof. Janusz Kawecki (Radio Maryja), dr inż. Antoni Zięba (Służba Życiu). Na spotkaniu panelowym obecni byli: abp Władysław Ziółek - ordynariusz łódzki, bp Marian Błażej Kruszyłowicz ze Szczecina, bp Ryszard Karpiński z Lublina oraz bp Adam Lepa i bp Ireneusz Pękalski z Łodzi.
Waldemar Gasper (ur. 1962) – polski dziennikarz, publicysta, polityk i menedżer.
Z wykształcenia jest polonistą. Absolwent KUL. Publikował w kwartalniku „Res Publica”, był również redaktorem naczelnym kwartalnika „Debata”. W TVP, w czasach prezesury Wiesława Walendziaka, kierował redakcją kulturalną. Stworzył formułę Programu Pierwszego TVP. Później współtworzył ogólnopolską katolicką rozgłośnię Radio Plus. Przed wyborami parlamentarnymi w 1997 prowadził kampanię wyborczą AWS. Był doradcą premiera Jerzego Buzka ds. polityki kulturalnej i środków masowego przekazu. Współzakładał i kierował Telewizją Puls. W lutym 2016 r. został powołany przez Zarząd TVP S.A. na stanowisko dyrektora Biura Reklamy.
Spis treści:
- Wstęp
- Współczesna formuła ewangelizacji
- Społeczeństwo masowej komunikacji
- Jakie media katolickie?
- Wyzwania dla mediów katolickich
- Zakończenie
- Wydawca: Katolicka Agencja Informacyjna, 2000
- Liczba stron: 111