MCOM + Dell D630
MULTIPLEXER KOMPATYBILNY Z MAN CATS II 14.01
Urządzenie Polskiej produkcji. A co za tym idzie? Gwarancja na miejscu u nas! Nie to co u konkurencji wysyłka do chin i naprawa trwająca miesiącami... Urządzenie identycznie działa jak głowica MAN CATS II ! Nie ma różnicy. Prosta konstrukcja na mikrokontrolerze pozwala na bezawaryjną pracę z MAN !!
Interfejs diagnostyczny serwisowy dla pojazdów marki MAN.
Za jego pomocą jesteśmy w stanie połączyć się ze wszystkimi modułami w pojeździe:
-Silnik
-Skrzynie przekładniowe
-Systemy klimatyzacji
-Centralny komputer
-Systemy ogrzewania
-Systemy dogrzewania
-Zawieszenie aktywne
-Retarder
-Systemy hamulcowe
-Urządzenia antywłamaniowe
-Ogrzewacz, osuszacz, itp.
-Tachograf
-Deska rozdzielcza
-Przetwarzanie powietrza
-Uzdatnianie spalin
-Układ kierowniczy
-Moduły ramy
- Oraz wieloma innymi dostępnymi w zależności od wyposażenia diagnozowanego pojazdu.
Diagnostyka - pozwala odczytywać pamięć usterek zapisanych w sterownikach pojazdów umożliwiając jednocześnie kasowanie, zapisywanie.
Identyfikacja sterowników - to wyświetlanie szczegółowych danych np. o numerze seryjnym, wersji oprogramowania, numery producenta, numery kodowań, itp...
Wartości rzeczywiste LIVE DATA - czyli wyświetlanie parametrów bieżących z czujników bądź elementów wykonawczych zarejestrowanych przez sterownik.
Test elementów wykonawczych - innymi słowy uruchamianie komponentów to bezpośrednie testy wykonywane na elementach systemów np. uruchamianie modulatorów ABS, aktywacja elektrozaworów np. podnoszenie – opuszczanie pojazdu lub maszyny. Ta część diagnostyki zwana inaczej aktywną pozwala np. w przypadku silnika na balans / odłączanie cylindrów a to z kolei pomocne jest np. w ocenie kompresji.
Regulacje / Kodowania / Programowania to wszelkiego rodzaju re-konfiguracje ustawień np. wyłączanie ograniczników prędkości, mocy, momentu obrotowego, aktywowanie ukrytych funkcji, wyłączanie funkcji uzdatniania spalin, itp. *(do wykonania niektórych re-konfiguracji koniczne jest posiadanie opcjonalnych dodatków rozszerzających tzw. developerskich jak np. kalkulatory kodowań lub konfiguracji).
Kalibracje Adaptacje - poszczególnych elementów np. czujników na potrzeby danego pojazdu przykładem może być kalibrowanie – adaptowanie elektronicznych przepustnic, pedałów przyspieszeń, czujników aktywnych zawieszeń, systemów wspomagających, itp...
Odczyt/Zapis konfiguracji sterowników – pozwala to na kopiowanie konfiguracji sterowników podczas ich wymiany bądź naprawy.
Kasowanie przeglądów / inspekcji serwisowych - funkcje pomocne podczas przeglądów międzyobsługowych (kasowanie kontrolek serwisu, oleju, przebiegu, itp.)
Przykładowe funkcje LiveData
- Odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC)
- Odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC)
- Kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL)
- Możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy
- Diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki
- Dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej,
- Prędkość obrotowa silnika (RPM)
- Obciążenie (Calculated Load Value)
- Temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature)
- Status układu paliwowego (Fuel System Status)
- Prędkość pojazdu (Vehicle Speed)
- Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim)
- Długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim)
- Podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure)
- Kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance)
- Temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature)
- Przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate)
- Położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position)
- Wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims)
- Ciśnienie paliwa (Fuel Pressure)
- Sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli
różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry.
- Pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia
Oraz wiele innych czynności możliwych do wykonania tylko tym narzędziem.