Przedmiotem sprzedaży jest oprogramowanie MaxiEcu w wersji:
- marka TOYOTA + interfejs MPM-COM na port USB
Zestaw zawiera:
- Płyta CD z oprogramowaniem MaxiEcu2 + OBD2
- Interfejs diagnostyczny MPM-COM
- Kabel USB
Wszystko zapakowane w oryginalne pudełko.
MARKI dostępne w oprogramowaniu MaxiEcu:
Alfa Romeo - Audi - BMW - Chevrolet - Chrysler - Citroen - Dacia - Daewoo - Fiat - Ford - Hyundai - Iveco - Jaguar - Kia - Lancia - Land Rover - Mini - Mazda - Mercedes - Nissan - Opel - Peugeot - Renault - Rover - Saab - Seat - Smart - SsangYong - Suzuki - Toyota - Volkswagen - Skoda
Maxiecu 2.0 jest nowoczesnym oprogramowaniem, które umożliwia profesjonalną diagnostykę pojazdu. Możliwości oprogramowania są zbliżone do urządzeń serwisowych używanych w autoryzowanych stacjach diagnostycznych. Intuicyjna obsługa oprogramowania nie wymaga dużego doświadczenia w zakresie diagnostyki komputerowej, a samo oprogramowanie posiada wbudowany pomocnik dla wykonywanych procedur takich jak: kodowanie sterowników, adaptacje wtryskiwaczy, programowanie kluczyków, wypalanie filtra DPF itp.
Wybrane funkcje oprogramowania:
- Odczyt kasowanie błędów,
- Odczyt parametrów bieżących,
- Odczyt informacji o sterowniku,
- Testy elementów wykonawczych,
- Przedstawienie wartości parametrów bieżących na wykresie,
- Kasowanie adaptacji,
- Kalibracje podzespołów,
- Kodowanie sterowników ( np. światła dzienne, kluczyki, język itp.)
- Kasowanie inspekcji serwisowych,
- Wypalanie filtra DPF,
- Kodowanie wtryskiwaczy,
- Crash Data (Ford),
- Odczyt kodu pin (Renault),
- Długie kodowanie (VAG).
Oprogramowanie charakteryzuje się następującymi zaletami :
- Diagnostyka Serwisowa
- Ma charakter modułowy
- Możliwość zakupu wybranego modułu, co obniża koszt zakupu.
- Łatwa i intuicyjna konfiguracja
- Częste i darmowe aktualizacje.
- W przygotowaniu nowe moduły (marki samochodów)
- Do każdego modułu, gratis moduł OBD2
- System można kompletować sukcesywnie, co znacznie obniża koszty
Modułowość MaxiEcu
Kupując podstawową wersję programu wybieracie Państwo jedną markę,
która będzie automatycznie dostępna w ramach licencji. Jeśli potrzebujecie Państwo kolejną markę to jest taka możliwość.
Każda dodatkowa marka do podstawowej wersji kosztuje tylko 100 PLN.W ten sposób nie wydając jendorazowo dużej kwoty , można sobie stworzyć olbrzymie narzędzie diagnostyczne.
Odczyt / Kasowanie błędów
Jedną z ważniejszych funkcji programu jest możliwość odczytu kodów usterek oraz ich kasowania. Dzięki czemu w łatwy sposób możemy znaleźć powód nie prawidłowej pracy silnika, systemu abs, poduszek powietrznych oraz innych systemów w pojeździe. Kody usterek są szczegółowo opisane w języku polskim przez co znalezienie przyczyny powstania błędu oraz jego naprawa jest bardzo łatwe.
Przed wykasowaniem kodów usterek można je zapisać w raporcie diagnostycznym przez co zawsze możemy sprawdzić jakie usterki występowały przed wykasowaniem błędów.
Odczyt parametrów bieżących
Możliwości diagnostyczne oprogramowania nie kończą się na odczycie błędów, dodatkową ważną funkcją jest możliwość odczytu parametrów bieżących pracy silnika lub innych systemów. Dzięki funkcji odczytu parametrów możemy sprawdzić stan wtryskiwaczy, turbiny czy też ABS gdzie można sprawdzić w czasie jazdy, który czujnik przekłamuje obroty koła. W AirBag można podejrzeć napięcia obwodów poduszek powietrznych, pomaga to w ustaleniu czy poduszki są zamontowane, (zdarza się że nieuczciwi handlarze montują oporniki).
Wykresy
Parametry możemy przedstawić na wykresie lub zapisać do pliku w celu późniejszej analizy, funkcja przydatna podczas badania sygnałów, które zmieniają wartości z dużą częstotliwością lub gdy parametry są wykonywane podczas jazdy pojazdem. Przykładowy wykres przedstawia pracę turbiny pod obciążeniem, jak widać dzięki przedstawieniu parametrów na wykresie sprawdzenie poprawności działania podzespołu staje się dużo prostsze, wystarczy porównać parametr rzeczywisty z zadanym przez komputer sterujący pracą silnika.
Test elementów wykonwczych.
Nie odłączną funkcją podczas diagnostyki jest sprawdzenie działania, podzespołów wykonawczych takich jak: wentylator chłodnicy, przepustnica itp. Nie jesteś pewny czy dany podzespół działa prawidłowo, a spełnienie warunków załączenia podzespołu przez sterownik jest nie możliwe np. załączenie wentylatora chłodnicy na zimnym silniku, wystarczy wymusić załączenie danego podzespołu po przez oprogramowanie.
Kodowanie.
Nie rozumiesz komunikatów na desce rozdzielczej , chcesz włączyć światła dzienne , zmienić jednostki z mil na km , dostosować nowy sterownik do konfiguracji w samochodzie, wystarczy wybrać odpowiednią opcje w oprogramowaniu i w łatwy sposób zmienić kodowanie w sterowniku.
Adaptacje.
Często po wymianie podzespołu np. przepustnicy, zaworu EGR , czujnika skrętu należy ponownie przyuczyć nowy podzespół, dzięki funkcji adaptacji w łatwy sposób ograniczający się do kliku kliknięć przyuczysz nowy podzespół. Przykładowe adaptacje, które można wykonać po przez oprogramowanie.
Informacje o sterowniku.
W danej zakładce znajdziemy takie informacje jak: numer seryjny sterownika, wersja oprogramowania, VIN pojazdu, date produkcji i wiele innych.
Ale to nie wszystko, dodatkowo programem można diagnozować wszystkie samochody posiadające system OBD2 bez znaczenia jaka jest to marka / model / rocznik. Robimy to podobnie jak oprogramowaniem PCMSCAN, SCANMASTER, i wszystkimi innymi do diagnostyki OBD2. Nie wiesz co to OBD2/EOBD2 i chciałbyś sie dowiedzieć zapraszamy do szkoły : http://www.samochodowka.koszalin.pl/warsztaty/dzialy/bielicki/obd/systemobd2-eobd.htm
- Oprogramowanie jest zgodne z protokołami : ISO9141-2 , KWP2000 fast init , PWM SAE-J1850 , CAN 11bit/250kB , CAN 11bit/500kB , KWP2000 fast init , VPWM SAE-J1850 , CAN 29bit/250kB , CAN 29bit/500kB
- Można zapoznać się z programem MaxiEcu, wystarczy pobrać wersję demo
- Licencja na oprogramowanie jest dożywotnia
- Aktualizacje w obrębie wykupionych marek są darmowe
- Aktualizacje pobieramy z strony oprogramowania www.maxiecu.com zakładka "pobierz"
- Oprogramowanie jest przeznaczone na jeden komputer lub na interfejs z chipem FTDI
- Po zakupie oprogramowania proszę przesłać dane: Imię i nazwisko lub nazwa firmy, aktualny adres e-mail i nr seryjny interfejsu FTDI
Często zadawane pytania:
Co zrobić jeżeli program nie współpracuje z moim autem, a auto jest na liście obsługiwanych samochodów przez MaxiEcu?
- Odpowiedź: Aby zdiagnozować problem z brakiem komunikacji, w programie jest specjalna funkcja wysyłania logów, instrukcja zapisywania logów znajduje się na CD z programem. Pliki wysyłamy z strony programu, zakładka "kontakt". W większości przypadków okazuje się że problem jest po stronie interfejsu lub samochodu. Dział techniczny firmy Mari pomaga w rozwiązaniu problemu.
Czy można odstąpić od zakupu i zwrócić oprogramowanie MaxiEcu?
- Odpowiedź: Program można zwrócić do momentu wygenerowania klucza. Po wygenerowaniu klucza i przesłaniu do kupującego zwrot jest niemożliwy. Po upływie dziesięciu dni od dostarczenia MaxiEcu, zwrot programu jest niemożliwy.
Czym różni się diagnostyka OBD2 od diagnostyki serwisowej?
- Odpowiedź: Diagnostyka OBD2 ogranicza się do diagnostyki silnika, jest to odrębny system diagnostyczny. W diagnostyce OBD2 możemy diagnozować w silniku to co udostępnił producent samochodu. Diagnostyka serwisowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest dla warsztatów serwisowych, generalnie nie ma żadnych ograniczeń, mamy dostęp do całej elektroniki w samochodzie, silnik, ABS, ESP, AirBag, Immo, Klimatyzacja, itp..
Wymagania sprzętowe
- Laptop lub komputer PC
- Procesor minimum Intel Celeron / Pentium II 400 MHz , 512 MB RAM , port USB 1.1 (USB 2.0 zalecany)
- System operacyjny : Windows XP , Vista, Windows 7 , 8 , 10 (32/64 bit).
- Interfejs ELM 327 1.4 Ftdi ,ELM 327 2.1 Ftdi , interfejs MPM-COM
[EasyUploader ljHDb6KTIluvuENdZqOKAOy3lCTnmX0l]