Matka Boska Łopieńska Bieszczadzka Dobrej Miłości. Ikona ręcznie pisana zgodnie z Tradycją, temperą jajową na naturalnych pigmentach, na litej desce lipowej o wymiarach ok. 20 cm x 30 cm x 2,5 cm, wielokrotnie gruntowanej zaprawą. Do złoceń zostały użyte płatki szlagmetalu (kolor 2,5) zabezpieczone szelakiem. Ikona pokryta werniksem UV. Do Ikony załączony jest podpisany certyfikat nr 435.
Ikonę pisała Krystyna Gargas-Gąsiewska, autorka wielu obrazów olejnych i akwareli. Jej inspiracją ikonograficzną była m.in. twórczość Natalii Czarneckiej z d. Skworcowej z Moskwy, która przekazywała tajniki moskiewskiej szkoły pisania Ikon przy cerkwi świętego Tichona. Wpływ miała też sztuka starych mistrzów, w tym w Muzeum Ikon w Sanoku, w cerkwiach w Bieszczadach i w Pracowni Ikon Jadwigi Denisiuk w Cisnej oraz wzorce współczesne, w tym brata Marcina Świądra OFM Cap. Jesienią 2015 r. uczestniczyła w warsztatach ikonopisania ,,Piękno zbawi świat'' pod jego kierunkiem, a jesienią 2018 r. w warsztatach ikonopisania prowadzonych przez ks. dr Jacka Soprycha z WSD w Tarnowie. Jej Ikony są pisane w technikach tradycyjnych oraz własnych i są nie tylko świętymi obrazami, ale także przekazem ich wykonawcy, który przez sztukę wyraża swoją wiarę i wrażenia estetyczne. Jej prace, w tym Ikony były wielokrotnie wystawiane oraz znajdują się w wielu zbiorach, także osób duchownych, w kraju i zagranicą.
Ikona napisana w 2019 r. i może mieć bardzo nieznaczne przybrudzenia i zarysowania pozłoty.
Możliwe jest wypisanie krótkiej dedykacji!
Uwaga przy zakupie dodajemy gratis przewodnik poetycko-artystyczny tłumaczony także na język angielski: BIESZCZADZKIE SZLAKI IKON /BIESZCZADY TRAIL OF ICONS/ DROGA DO ŁOPIENKI /THE WAY TO ŁOPIENKA/ - Włodek Gąsiewski, Krystyna Gargas-Gąsiewska, który jest plonem wspólnej bieszczadzkiej wyprawy do Łopienki i Cisnej w 2015 r. oraz kilku lat ikonopisania małżeństwa: Krystyny Gargas-Gąsiewskiej – ikonopisarki i Włodka Gąsiewskiego – autora wierszy i opisów. W wydanym tomiku jest więc poetycki opis drogi do cerkwi w nieistniejącej już bieszczadzkiej wsi Łopienka, na trasie do której jest m.in. kapliczka „Szczęśliwego powrotu”, retorty do wypalania węgla drzewnego znane z „Siekierezady” Edwarda Stachury, a w samej cerkwi ikona Matki Boskiej Dobrej Miłości oraz monumentalny rzeźbiony w drewnie Chrystus Bieszczadzki . Potem jest już tylko Cisna ze znanym barem bieszczadzkich zakapiorów zwanym „Siekierezadą” oraz pracownia ikon Jadwigi Denisiuk znanej ikonopisarki, która napisała kopię ikony do cerkwi w Łopience. realnym przewodnikiem po bieszczadzkich szlakach ikon i nie tylko, w tym do Łopienki i Cisnej był Leon Chrapko, znany bieszczadzki malarz i poeta. Do tego dochodzą jeszcze malownicze zdjęcia bieszczadzkie oraz ikon napisanych przez współautorkę publikacji. Na zakończenie jest opis i zdjęcia bardzo mało znanej ikony Matki Boskiej Niewiędnący Kwiat, m.in. na podstawie przedwojennego Akatystu/Hymnu wydanego pzez cerkiew z Warszawy w 1926 r. Wydawnictwo sygnowane Łopienka, Cisna 2015 – Mielec 2019 ma format 15×23 cm i zawiera 44 strony, w tym 22 kolorowe. Książka jest nowa stan bdb. Możliwy autograf/dedykacja.
Spis treści: Z Soliny do Łopienki i Cisnej/From the Solina to the Łopienka and Cisna; Kibakowa droga Szczęśliwego Powrotu/ Kibakowa’s way of Safe Return; Drogą drwali i smolarzy/ The way of woodcutters and tar makers. 9; Szlakiem siekierezady/ The trail of Siekierezada; Pomiędzy łopianami/ Between the burdocks; Droga bardów, pisarzy i malarzy/ The way of bards, writers and painters; W odgłosach walk i wysiedlenia/In the sounds of fighting and displacement; Bezdrożami szabrowników i bezbożników/ Wasteland of looters and wicked; Matka Boska Łopieńska pisana przez Jadwigę Denisiuk/; Mother of God from Łopienka written by Jadwiga Denisiuk; Od zakapiorów do restauratorów/ From bums to restaurateurs; Łopieńska Droga Krzyżowa/ Stations of the Cross of Łopieńska; Nowe zwiastowanie / New Annunciation; Moja Droga Ikony / My Icon Way – Krystyna Gargas-Gąsiewska; Ikony pisane temperą jajową na desce przez / Icons written with egg tempera on wooden board by Krystynę Gargas-Gąsiewska; Ręką ludzką i duszą pisanie / Writing with the human hand and soul; Akatyst Łopieński / Łopienka Acathist; Ikona Matka Boża „Niewiędnący Kwiat” Ikona Bożijej Matieri „Nieuwiadajemyj Cwiet”/Иконa Божьей Mатери „Неувядаемый цвет” / Mother of God icon „The Unfading Flower”; Krystyna Gargas-Gąsiewska, Włodek Gąsiewski – biogramy artystyczne / artistic biographies 44; Zdjęcia / pictures.