Wytwarzanie gazu: 1500 L/H + 10%
Panel kontrolny: Ekran dotykowy LCD
Prąd: 220-230 V, jednofazowy 50/60Hz Moc: <4 kW
Cykl czyszczący: 0 – 90 min (nastawny)
Kontrola PLC
Stopień ochrony zasilania: IP215
Zużycie wody: <0,9 L/H
Zakres temperatur otoczenia: 5 o C do 50 o C (41 o F do 122 o F)
Wymiary: 930•600•920 mm
Waga netto: 168kg
Innowacyjna metoda i zalety jej stosowania
Nagar to osad węglowy, powstały z czqsteczek paliwa wskutek zachodzqcych procesów chemicznych, głównie podczas spalania zmieszanego z paliwem oleju silnikowego w komorze cylindra. Czarna sadza jest produktem procesu spiekania oleju silnikowego oraz substancji półstałych, stanowiących miękkie zanieczyszczenia paliwa, który osadza się na: zaworze EGR, filtrze DPF/FAP, przepustnicy, tłokach, ściankach komory spalania, kolektorze wydechowym, tulejach silnika, pierścieniach tłokowych, katalizatorze i przewodzie doprowadzajqcym olej do łożyska turbiny. Co złego powoduje nagar? Nierównq pracę silnika, brak/spadek mocy silnika, głośniejszq pracę silnika, dymienie, wadliwe działanie zaworu EGR, zapchany filtr DPF, zapchany katalizatorr zmniejszenie kompresji na tłokach. Do rozrostu nagaru przyczyniajq się również dodatki w paliwie, czyli tzw. uszlachetniacze, których celem jest redukcja spalania stukowego. Dodatkowym aspektem sprzyjającym powstawaniu nagaru jest styl jazdy kierowcy. Jazda na zbyt niskich obrotach powoduje niewłaściwą, zbyt niskq temperaturę silnika co w efekcie sprzyja nadmiernemu odkładaniu się nagaru.
Wodorowanie silnika to proces chemiczny, który polega na beztlenowym wypalaniu nagaru pod wpływem oxyhydrogenu. Nagar usuwa się z silnika przy pomocy wodoru i zjawiska pirolizy. Proces pirolizy rozpoczyna się w komorze spalania i obejmuje zawory i ich gniazda oraz końcówki wtrysków, dociera do turbiny od strony spalin i zaworu EGR. Drugim etapem jest możliwość wypalenia DPF lub FAP bez wysilenia silnikcc Przedłuża to żywotność silnika dzięki czemu unikamy kosztownych napraw z powodu nagaru. W pierwszej kolejności podpinamy urzqdzenie produkujqce czysty oxyhydrogen do kolektora ssqcego, najczęściej za filtrem powietrza. Ustawiamy odpowiedniq dawkę gazu w stosunku do pojemności silnika. W całym procesie ważna jest nie tylko ilość gazu na minutę, ale również jego jakość oraz czas wykonania usługi. W trakcie wodorowania nagar zmienia swojq postać ze stanu stałego w stan lotny i wraz ze spalinami uchodzi rurq wydechową. Zabieg w komorze silnika usuwa około 90 proc. nagaru, wodorowanie nie usuwa osadu najbardziej przylegającego do uszczelek, dzięki czemu w przypadku bardziej leciwych uszczelek nie rozszczelni silnika.
Wodorowanie jest zalecane co 50 tys. km od nowości, szczególnie pojazdy które majq przewagę cyklów miejskich. Oszczędności na częściachr których nie trzeba będzie wymieniać choćby zaworu EGR lub filtra FAP powodujq że koszt jaki poniesiemy na wodorowaniu jest niewspółmierny do tego jaki może nas spotkać przy wymianie wyżej wymienionych części w warsztatach. Zalecany raz do roku, bez uszczerbku dla silnika, a jedynie dający same korzyści, Zabieg wodorowania utrzymuje układ spalania w czystości co jest dobre dla środowiska i kieszeni klienta. Usługi tego typu sq możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnych maszyn do wodorowania silników w pojazdach osobowych oraz ciężarowych. Nasze maszyny spełniajq dyrektywy norm unijnych ce- sq w pełni ekologiczne.