EASI - test typologiczny mierzący zachowanie i motywację.
EASI jest testem typologicznym, który mierzy cechy psychologiczne. Został opracowany do badania osobowości na potrzeby uczenia się i rozwoju.
Test typologii EASI ułatwia zrozumienie, co kieruje ludźmi, wpływa na powstawanie zrównoważonych, dobrze funkcjonujących i wydajnych zespoły oraz wspiera przywództwo.
Master Management Poland oferuje wykonanie testu EASI online (wraz z raportami) oraz 60 minutową sesję feedback z certyfikowaną ekspertką EASI - opcja test + feedback.
Test EASI + raporty + sesja feedback (60 min) z certyfikowaną ekspertką = 750 pln.
Test EASI + raporty = 250 pln.
Dlaczego EASI?
Praktyczne narzędzie pozwalające sprostać codziennym wyzwaniom
EASI to test typologiczny oparty na czterech czynnikach z Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości, które podzielone są na dwie osie orientacyjne: osoba vs. zadanie; kontrola vs. uczestnictwo. EASI klasyfikuje ludzi na cztery podstawowe typy na podstawie wyników testów:
Entuzjasta / Analityk / Wspierający / Realizator
Jest często wykorzystywany do rozwoju jednostek i grup poprzez pomoc w poprawie komunikacji. To praktyczne narzędzie pozwalające sprostać codziennym wyzwaniom związanym z relacjami.
EASI składa się z dwóch części: Zachowanie i Motywacja – które mogą być stosowane razem lub osobno, w zależności od celu badania.
EASI jest narzędziem rozwojowym, może być stosowany na wszystkich poziomach w organizacji, tak dla pracowników, jak i menedżerów. Tworzy wartość w wielu kontekstach:
- Rozwój i współpraca
- Nauczanie/szkolenia
- Budowanie zespołu
- Indywidualny rozwój
- Coaching
- Doradztwo zawodowe
- Ocena wyników pracowników
- Rozwój kultury organizacyjnej
EASI jest dostępny w językach: duńskim, angielskim, fińskim, francuskim, niemieckim, włoskim, norweskim i szwedzkim.
Istnieją normy zarówno krajowe, jak i międzynarodowe.
Jakie dowody naukowe wspierają EASI?
EASI jest testem typologicznym opartym na pięcioczynnikowym modelu osobowości i zawiera treści dotyczące czterech z pięciu czynników: Otwartość, Sumienność, Ekstrawersja i Ugodowość. EASI podkreśla związek między codziennym stylem zachowania a stylem motywacji, co stanowi klucz do rozwoju osobistego i zespołowego.
EASI klasyfikuje ludzi na cztery podstawowe typy: Entuzjastę, Analityka, Wspierającego i Realizatora. Jest narzędziem wykorzystywanym do rozwoju jednostek i grup poprzez pomoc w poprawie komunikacji.
EASI nadaje się do stosowania z pracownikami na wszystkich poziomach w wielu różnych zastosowaniach:
- Budowanie zespołu.
- Rozwijanie współpracy.
- Nauczanie/szkolenie.
- Porady dotyczące kariery.
- Ocena wyników pracowników.
- Rozwój kultury organizacyjnej.
- Rozwój indywidualny.
- Coaching
EASI posiada kilka standardów krajowych oraz standard międzynarodowy. Połączone próby norm zawierają ponad 20 000 odpowiedzi.
Przy wyborze narzędzia testowego zalecamy zwrócenie uwagi na jego rzetelność i trafność. Rzetelność i trafność testów potwierdzono obszerną dokumentacją.
Ważność
Trafność zewnętrzna: osoby biorące udział w teście oceniają uzyskane typy jako rzetelne i trafne: 94% uczestników oceniło zgodność pomiędzy zachowaniem w pracy a EASI jako "bardzo dobrą".
Trafność teoretyczna: średnie korelacje między pozycjami w każdej skali są bardzo wysokie (r = 0,55). Analiza czynnikowa modelu wykazała dobrą trafność teoretyczną w odniesieniu do modelu pięcioczynnikowego.
Różnicowe funkcjonowanie elementów (DIF): DIF odrzucono w odniesieniu do płci, kraju, wieku i poziomu wykształcenia. Jest to mocny dowód na to, że EASI sprawdza się równie dobrze, gdy jest stosowany w różnych grupach.
Rzetelność
Alfa Cronbacha: średnia Zachowania α = 0,87 i średnia Motywacji α = 0,89.