Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- zestaw 2 sztuki za 191,76 zł
- 105,36 zł
- APARTAMENT KAYAK OCEAN MARINE ANCHOR KAYAK ANCHOR SUITE
- darmowa dostawa
- 29,99 zł
- ODZNAKA ŻAGLOWIEC DAR POMORZA
- 39,98 zł z dostawą
- 31,57 zł
- zatrzaski do kajaka morskiego
- 61,57 zł z dostawą
Opis
Wyślij e-mail - kliknij
Przewiń do spisu treści
Działalność gospodarcza zakreślona przez pojęcie hotelarstwa okrętowego ma za główne swoje zadanie zapewnić załogom i pasażerom statków morskich domowe warunki bytu. Ranga tej działalności z punktu widzenia ekonomicznego jest w żegludze znaczna, gdyż przeznacza się na nią ponad 1007o kosztów utrzymania floty, co w roku 1972 łącznie z wydatkami na pasażerów wyniosło około 1 miliarda złotyjch.
Jeżeli zwrócimy uwagę na fakt, że każda złotówka tych kosztów uczestniczy w jakiś sposób w załatwieniu konkretnego problemu bytowego załogi (lub pasażerów), to zrozumiemy, że najistotniejsza jest rola i funkcja społeczna, jaką spełnia gospodarka hotelowa statków, mając na te cele wystarczające, choiciaż ograniczone siły i środki. Główna trudność tej działalności polega właśnie na tym, aby za pomocą tych określonych sił i środków uzyskać takie efekty w usługach, które maksymalnie zadowoliłyby załogi i pasażerów naszych statków.
Prowadzenie gospodarki hotelowej na statkach wymaga określonych umiejętności i należy się tego nauczyć tak samo, jak np. nawigacji lub eksploatacji handlowej statków. Potrzeba takiego szkolenia zarówno dla potrzeb statków, jak i służb administracyjnych, wystąpiła szczególnie dobitnie w łatach 1957—1963, tj. w okresie nadzwyiczaj bujnego rozwoju naszej floty handlowej * i rybołówstwa. W tym właśnie czasie powstał pierwszy zarys niniejszej książki. Ostateczna, obecna jej treść wzbogacona została o późniejsze obserwacje poczynione przez autora w trakcie prowadzonego szkolenia na specjalistycznych kursach intendentów i w szkołach.
Dzięki tym obserwacjom książka została tak opracowana, aby mogła spełniać rolę zarówno poradnika dla praktyków, jak również podręcznika dla uczniów i studentów przygotowujących się do zawodu ochmistrza. Przygotowanie takiej książki natrafiło jednak na wiele zasadniczych trudności, przede wszystkim ze względu na: brak jakichkolwiek teoretycznych
# Liczba statków w tym okresie podwoiła się, a ich tonaż wzrósł trzykrotnie.
imagur
db Przytarcia i zadarcia okładki oraz wzdłuż grzbietu. Wyblakła plama u góry przedniej wyklejki i zmniejszająca się na stronach 1-43. Plama z boku bloku na dole, miejscami widoczna na dolnym prawym marginesie. Plama u góry stron 260-314 miejscami prawie niewidoczna, miejscami większa. 298-309 większa. Patrz ostatnie zdjęcia. Książka przeżyła atak kawy Bosmana, zatem przeszła już chrzest morski.
GDAŃSK 1975
Spis treści:
WSTĘP
I. ISTOTA I GENEZA HOTELARSTWA OKRĘTOWEGO......
Hotel, usługi hotelowe i hotelarstwo...........
Przedmiot i struktura hotelarstwa okrętowego........
Specyfika hotelarstwa okrętowego............
Środowisko geograficzne hotelarstwa okrętowego......
2. GOSPODARKA POMIESZCZENIAMI HOTELOWYMI STATKU . . . .
Wiadomości ogólne o pomieszczeniach statku........
Charakterystyka pomieszczeń hotelowych statku (towarowego) .
Mikroklimat w pomieszczeniach hotelowych statku.......
Eksploatacja pomieszczeń hotelowych statku.........
3. GOSPODARKA INWENTARZOWO-MATERIAŁOWA W DZIALE HOTELOWYM ....................v
Wyposażenie statku, jego podział, zadania i specyfika .
Zakres i struktura wyposażenia działu hotelowego . .....
Organizacja i technika gospodarki materiałowej w dziale hotelowym . Gospodarka opakowaniami działu hotelowego........
4. GOSPODARKA ŻYWNOŚCIOWA NA STATKACH........
Cel i zakres żywienia na statkach morskich.........
Racje żywnościowe jako podstawa gospodarki żywnościowej . Organizacja d technika żywienia na statku
Odpowiedzialność z tytułu gospodarki żywnościowej......
Koszty wyżywienia załóg i pasażerów na statkach morskich .
Woda na statku.................
5. KANTYNA NA STATKU..........
Istota i zadania kantyny na statku morskim . Organizacja i technika prowadzenia kantyn okrętowych Bond a kantyna na statku.........
6. ORGANIZACJA ZAOPATRZENIA OKRĘTOWEGO . . .
Pojęcie, zadania i przedmiot zaopatrzenia okrętowego . Współczesne metody organizacyjne zaopatrzenia statków Warunki umowy o dostawę shipchandlerską .
7
7
9
18
20
22 22 25 73 80
92 92 94 96 110
117 117 122 128 152 154 172
175 175 178 ,188
191 191 193 205
Ceny, cenniki, katalogi, oferty i shipchandlerskie zestawienia zakupów 212
Skrócona charakterystyka ważniejszych ośrodków shipchandlerskich . . 214
7. PRZEWÓZ PASAŻERÓW . . . . . . ......... 222
Warunki przewozu pasażerów morskich.......... 224
Elementy organizacji d techniki przewozów pasażerskich na statkach
towarowych.................. 225
Opieka nad pasażerami w trakcie przewozu......... 226
8. WYBRANE ZAGADNIENIA ADMINISTRACJI OKRĘTOWEJ . . . . 231
Zadania i zakres administracji okrętowej.......... 231
Organizacja i technika administracji w dziale hotelowym . . . . ~ 234
Odprawy portowe . ........... 239
Wybrane zagadnienia gospodarki finansowej statku towarowego . . . 255
9, ORGANIZACJA PRACY W DZIALE HOTELOWYM STATKU . . . . 258
Załoga statku, jej zadania i struktura organizacyjna ...... 258
Zadania i główne elementy organizacji pracy w dziale hotelowym . . . 261
Czynniki ludzkie w organizacji pracy załogi.......... 263
Zasady racjonalnej organizacji pracy załogi hotelowej...... 275
Struktura organizacyjna hotelarstwa okrętowego w Polsce..... 289
LITERATURA...... . , . . . . . . . - . . 294
Załącznik 1. WSKAZÓWKI O PRZECHOWALNICTWIE WYBRANYCH TOWARÓW PROWIANTOWYCH 297 Załącznik 2. ZESTAWIENIE ZASADNICZYCH PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH GOSPODARKI HOTELOWEJ STATKU 311
Ilustracje:
Strona o mnie
Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.