MARUMI FILTR SZARY ND (Neutral Density) Super DHG 58mm
MND500_58_SUPER_DHG
- Marumi Super DHG ND500 to wysokiej klasy, wielopowłokowy filtr neutralnie szary redukujący dopływ światła do matrycy o 9 EV bez wpływu na balans kolorów.
- Filtr szary ND ( Neutral Density ) redukuje ilość świata dopływającego na matrycę nie zmieniając nasycenia barw.
- Umożliwia on wydłużenie czasu ekspozycji w celu pokazania ruchu na zdjęciu, lub otwarcie mocniej przesłony w celu zmniejszenia głębi ostrości. Zalecane wykonywanie zdjęć przy użyciu statywu.
- Seria Super DHG to połączenie antyrefleksyjnych powłok zwiększających współczynnik transmisji i minimalizujących niepożądane odblaski z dwiema, dodatkowymi powłokami hydrofobowymi.
- Szkło w filtrze serii Super DHG charakteryzuje się wyczernionym brzegiem. Jest to zabezpieczenie przed blikami, które mogą powstać na strukturze filtra przy padaniu promieni światła pod ostrym kątem (z boku).
- Filtr serii Super DHG oprawiony jest w cienki, gwintowy pierścień typu SLIM (wide) dzięki czemu zdjęcia wykonane obiektywami ultra-szerokokątnymi nie są narażone na uboczny efekt winietowania.
- Matowe (satynowe) wykończenie oprawki dodatkowo zabezpiecza przed powstaniem niepożądanych odbić lub blików.
- Gwarancja: 2 lata
Filtr ND 2 redukcja światła do 1/2 ( 50 %) gęstość optyczna 0,3 wydłuża czas ekspozycji o 1 EV
Filtr ND 4 redukcja światła do 1/4 ( 25 %) gęstość optyczna 0,6 wydłuża czas ekspozycji o 2 EV
Filtr ND 8 redukcja światła do 1/8 ( 12,5 %) gęstość optyczna 0,9 wydłuża czas ekspozycji o 3 EV
Filtr ND 16 redukcja światła do 1/16 ( 6,3 %) gęstość optyczna 1,2 wydłuża czas ekspozycji o 4 EV
Filtr ND 32 redukcja światła do 1/32 ( 3,1 %) gęstość optyczna 1,5 wydłuża czas ekspozycji o 5 EV
Filtr ND 64 redukcja światła do 1/64 ( 1,6 %) gęstość optyczna 1,8 wydłuża czas ekspozycji o 6 EV
Filtr ND 500 redukcja światła do 1/500 (0,195 %) gęstość optyczna 2,7 wydłuża czas ekspozycji o 9 EV
Filtr ND 1000 redukcja światła do 1/1000 (0,1 %) gęstość optyczna 3 wydłuża czas ekspozycji o 10 EV
Przykłady zastosowania:
- Do ustawiania czasu naświetlania
- Żądany czas otwarcia migawki można regulować bez zmiany przysłony.
- Do regulacji przysłony
- Pożądana głębia ostrości można uzyskać poprzez regulację przysłony bez zmiany czasu otwarcia migawki.
- Fotografia wody - Dzięki zastosowaniu filtra wydłużysz czas naświetlania (np. z 1/125 s. do 1/15 s.) bez konieczności zmian dla pozostałych parametrów ekspozycji. Dzięki temu uzyskasz jedwabiste rozmycia płynącej rzeki, fal, czy wodospadu.
- Fotografia architektury - Wydłużając czas ekspozycji zarejestrujesz więcej detali. Dodatkowo będziesz mógł wykonać trik ze "znikającymi turystami". Wydłużając ekspozycję usuniesz ze zdjęć kręcących się pod zabytkami zwiedzających, którzy przy krótszych czasach zostaliby zarejestrowani przez aparat jako rozmyte duchy.
- Fotografia portretowa i makro - w jasnym oświetleniu zdarza się często, że aparat w trybie automatycznym przymyka nadmiernie przysłonę, co skutkuje zwiększoną głębią ostrości.
- Wykorzystanie szarego filtru pomoże skoncentrować uwagę na konkretnym obiekcie, bez rejestracji dalszego planu.
- Praca z lampą błyskową - Moc lampy można często zmniejszyć ręcznie, jednak przy zbliżeniach czasem na niewiele się to zdaje. Szary filtr pozwali Ci zredukować moc błysku
- Wideofilmowanie - przy filmowaniu czas migawki jest stały. Można osiągnąć pożądaną głębie ostrości ponieważ ustawienia przysłony można kontrolować filtrem szarym.