Martin Logan Ascent.
Polecam, bo to Martiny Logany z najlepszych lat tej firmy, ostatnia seria przed jej restrukturyzacją.
Głośniki niskotonowe są umieszczone w obudowie zamkniętej. ML nie są tak czułe na bliskość bocznych ścian jak kolumny na przetwornikach dynamicznych, na odległość ściany za nimi już owszem, ale nie ma potrzeby wyjeżdżać nimi na środek pokoju. Z tyłu obudowy jest regulacja niskich tonów. Można odjąć 3db od tego zakresu jeżeli przy nominalnym ustawieniu basu będzie nadmiar, co jest bardzo przydatną funkcją. Sam korzystam w Odyssey.
Elektrostaty grają w niepowtarzalny sposób. Przestrzenność i swoboda jest nie do osiągnięcia przez głośniki dynamiczne. Kłania się tutaj powierzchnia promieniowania dźwięku, a także lekkość przetwornika (folii), co przekłada się na jego szybkość. Kto posłucha DOBRYCH Martinów Loganów, temu ciężko przestawić się na kolumny "tradycyjne". Próbowałem. Nie udało się.
Obudowy są świetnie wykonane, połączenie Mdfu lakierowanego na czarny mat z elementami z litego drewna oraz metalu. Wszytko świetnie wykończone i spasowane.
Najważniejsze w elektrostatach: folie są w świetnej kondycji! Pasmo przetwarzane przez folie jest klarowne, dźwięczne, wysokie tony perlis
Dane techniczne:
Frequency Response 35–22,000 Hz ±3dB
Horizontal Dispersion 30°
Vertical Dispersion 48" (122cm) line source
High Frequency Transducer 48" (122cm) CLS™ electrostatic transducer
Low Frequency Transducer 10" (25.4cm) high excursion, high rigidity cone with extended throw drive assembly, non-resonance chamber format
Sensitivity 90dB/2.83 volts/meter
Impedance 4 Ohms, 1.2 at 20kHz. Compatible with 4, 6, or 8 Ohm rated amplifiers.
Recommended Amplifier Power20‒400 watts per channel
Crossover Frequency280 Hz
Components
Custom wound audio transformer, polypropylene capacitors, air core coils
Audio Controls
Bass Control Switch: -3dB below 200Hz
Inputs
Custom 5-way bi-wire binding posts
Weight 72 lbs. (32.5 kg)
Dimensions 64" × 13" × 22"(162.6cm × 33cm × 55.9cm)