AluButyl 2.0 - mata tłumiąca, rolka 50x400cm / 2m2
mata butylowa 2mm z aluminiową folią 60µm do wygłuszania karoserii pojazdów, maszyn, sprzętu AGD - 1 rolka 50x400cm (2 m2), MLF=0,25
Dobrej jakości samoprzylepna alu-butylowa mata wygłuszająca klasy ekonomicznej w przystępnej cenie przeznaczona do uniwersalnych zastosowań podczas wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii samochodowej, jachtów, maszyn, urządzeń przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD.
Cena za opakowanie: 1 rolka o wymiarach 50x400 cm (2 m2), grubość maty 2,0 mm, grubość aluminiowej folii 60 mikrometrów (0,06 mm), MLF=0,25.
AluButyl 2.0 mm,
to uniwersalny wielowarstwowy materiał klasy ekonomicznej w przystępnej cenie przeznaczony do redukcji drgań i wyciszania hałasu. Materiał został wykonany w postaci elastycznej samoprzylepnej maty na bazie kauczuku butylowego i polimerów. Z zewnętrznej strony znajduje się przetłaczana folia aluminiowa o grubości 60µm (0,06mm), która zapewnia mechaniczną ochronę warstwy butylowej oraz dodatkowo polepsza właściwości tłumiące. Produkt posiada właściwości antykorozyjne i uszczelniające, jest nietoksyczny, bezwonny, wodoodporny, samogasnący, nie wchłania wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Wysoki współczynnik stratności mechanicznej (MLF), umiarkowana waga oraz przystępna cena sprawiają, że maty te mają wiele uniwersalnych zastosowań w różnych branżach. Dobrze sprawdzają się zarówno w motoryzacji podczas podstawowego i niedrogiego wygłuszania elementów karoserii samochodowej, jak również przy wyciszaniu urządzeń, maszyn przemysłowych oraz sprzętu AGD (np. obudowy agregatów, lodówek, pralek, klimatyzatorów, komory zlewozmywaków, wanny, itp.).
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- samoprzylepna mata antywibracyjna klasy ekonomicznej do wytłumiania drgań, hałasu i rezonansów akustycznych
- materiał: kompozyt na bazie gumy butylowej (kauczuku butylowego) i polimerów wzmacniany przetłaczaną aluminiową folią
- grubość w szczycie przetłoczenia: 2,0 mm +/- 0,2 mm
- grubość aluminiowej folii: 0,06 mm (60 µm)
- ilość w opakowaniu: 1 rolka
- wymiary arkusza na rolce: 50x400 cm / 2,0 m2
- waga: 6,40 kg/rolka (3,2 kg/m2)
- MLF (współczynnik stratności mech.) - skuteczność tłumienia wibracji: 0,25
- zalecana temperatura montażu: powyżej +15ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -50ºC do +120ºC
- duża elastyczność montażowa, wysoka lepkość do podłoża oraz wysoka skuteczność działania w szerokim zakresie temperatur
- produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających, wodoodporny, samogasnący, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i asfaltu)
- produkt nietoksyczny, niebrudzący, nie wydziela przykrych zapachów, może być stosowany w motoryzacji oraz w pomieszczeniach zamkniętych
- cechy wizualne: aluminiowa folia w kolorze srebrnym z kwadratowymi przetłoczeniami, bez nadruków i wytłaczanych oznaczeń
- zastosowanie w samochodzie: do wygłuszania wszystkich elementów nadwozia - drzwi, bagażnik, dach, podłoga, nadkola, błotniki, klapa silnika i bagażnika, plastiki, elementy tapicerki, itp.
- cena za opakowanie - 1 rolka o wymiarach 50x400 cm (2 m2)
Materiał tłumiący drgania ALUBUTYL jest nietoksyczny oraz bezpieczny w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkt posiada akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
MONTAŻ
Maty "AluButyl" są samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najbardziej komfortowy montaż uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej +15ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących, podczas montażu matę należy solidnie dociskać, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Elastyczna warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samoklejące i samowulkanizujące, dzięki czemu przyczepność materiału do podłoża znacznie wzrasta wraz z upływem czasu.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu - wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF
- piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe Vibrofiltr Flex, pianki polietylenowe Vibrofiltr ECO),
- miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, jednocześnie pełnią też rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne Vibrofiltr Autoshim 5/10, Vibrofiltr Autoshim Wave 15, filce wyciszające na bazie prasowanej włókniny Vibrofiltr Felt Acoustic).