- Autor: Rudolf Wawrzyniec
- Format: PDF
- Zabezpieczenie: Watermark
- Wydano: 8 grudnia 2016
- Wydawca: Uniwersytetu Łódzk Wydawnictwo
Pełny tytuł: Marketing terytorialny w ujeciu relacyjnym Marketing terytorialny zyskał w ostatnich latach znaczną popularnośa. Nawiązuje on do klasycznego marketingu z sektora przedsiebiorstw, bazującego na teorii wymiany, jednak nie przystaje już do coraz bardziej złożonego otoczenia miast i regionow. W publikacji autor objaśnił rozwoj koncepcji marketingu terytorialnego na podstawie teorii wspołdziałania miedzyorganizacyjnego. Dokonał świadomego zaweżenia tej koncepcji do procesow przyciągania mobilnych czynnikow wzrostu do terytorium. Wymagało to zastąpienia samorządu terytorialnego jego organizacyjnym wymiarem w postaci struktur administracji samorządowej wraz z ich kierownictwem (organizacja terytorialna). W przeciwienstwie do wielu dotychczasowych ujea, mieszkancy zostali zaprezentowani jako udziałowcy terytorium, mający pośredni i bezpośredni wpływ na rządzenie zarowno poprzez demokratyczne instytucje sprawowania władzy, jak i procesy governance, umożliwiające im włączanie sie w podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących rozwoju terytorium. W charakterze klientow znaleźli sie natomiast zewnetrzni inwestorzy, turyści i studenci rozumiani jako dysponenci mobilnych zasobow kapitału, pracy i wiedzy. Spis treściWstep 9 Rozdział 1. Ewolucja zarządzania publicznego w kierunku relacyjnym 19 1.1. Rożnice miedzy zarządzaniem w sektorze publicznym i prywatnym 20 1.2. Ewolucja zarządzania publicznego w kierunku otwartości organizacji 23 1.2.1. Model biurokratyczny (Public Administration - PA) 25 1.2.2. Nowe zarządzanie publiczne (New Public Management - NPM) 27 1.2.3. Wspołrządzenie publiczne (Public Governance - PG) 30 1.3. Partnerskie zarządzanie publiczne 35 1.4. Podsumowanie 38 Rozdział 2. Marketing terytorialny w ujeciu transakcyjnym i relacyjnym 41 2.1. Marketing w sektorze publicznym 42 2.1.1. Sektor publiczny a rynek w badaniach naukowych 42 2.1.2. Kierunki rozwoju marketingu w sektorze publicznym 47 2.2. Geneza i rozwoj marketingu terytorialnego 50 2.2.1. Geneza marketingu terytorialnego 50 2.2.2. Typologia podejśa badawczych w marketingu terytorialnym 51 2.2.3. Rozwoj marketingu terytorialnego w Polsce 54 2.3. Marketing relacji w sektorze przedsiebiorstw 57 2.3.1. Rozwoj marketingu relacji w sektorze przedsiebiorstw 57 2.3.2. Marketing interesariuszy jako nowy wymiar marketingu relacji 66 2.4. Marketing relacji w sektorze publicznym 71 2.5. Podsumowanie 74 Rozdział 3. Rozwoj relacji miedzyorganizacyjnych w sektorze publicznym 77 3.1. Rola partnerstwa w rozwoju terytorialnym 78 3.2. Rodzaje relacji miedzyorganizacyjnych i ich rozwoj 84 3.3. Teorie opisujące wspołdziałanie miedzyorganizacyjne 91 3.3.1. Teoria zależności od zasobow (resource dependency theory) 92 3.3.2. Teoria wymiany relacyjnej (relational exchange theory) 94 3.3.3. Teoria kosztow transakcyjnych (transaction cost theory) 95 3.4. Typologie wspołdziałania miedzyorganizacyjnego 97 3.4.1. Rodzaje i wymiary relacji partnerskich 97 3.4.2. Relacje miedzyorganizacyjne w warunkach polskich samorządow wojewodztw 99 3.5. Podsumowanie 103 Rozdział 4. Metodyka badan empirycznych 105 4.1. Przesłanki prowadzonych badan i założenia badawcze 107 4.2. Operacjonalizacja pojea 109 4.3. Uzasadnienie wyboru wielokrotnego studium przypadku jako metody badan 114 4.4. Etapy badania oraz wykorzystywane metody i narzedzia badawcze 116 4.4.1. Studia literaturowe i analiza bibliometryczna (etap 1) 117 4.4.2. Badania eksploracyjne (etap 2) 118 4.4.3. Badanie relacji region-miasto (etap 3) 127 4.5. Podsumowanie 133 Rozdział 5. Organizacja terytorialna i jej relacje z interesariuszami instytucjonalnymi w kontekście prowadzenia polityki rozwoju - wyniki badan empirycznych 135 5.1. Ocena otwartości organizacji terytorialnej i jej interesariuszy instytucjonalnych w opinii menedżerow 136 5.1.1. Otwartośa organizacji terytorialnej (urzedu marszałkowskiego) i jej interesariuszy instytucjonalnych w ocenie badanych menedżerow 137 5.1.2. Identyfikacja partnerow do wspołpracy dla organizacji terytorialnej na szczeblu regionu 143 5.1.3. Badanie otwartości organizacji terytorialnej metodą tajemniczy klient (mystery client) 145 5.2. Czynniki wpływające na wspołprace zewnetrzną organizacji terytorialnej 148 5.2.1. Czynniki skłaniające do wspołpracy i utrudniające wspołprace 149 5.2.2. Czynniki charakteryzujące wspołprace organizacji terytorialnej z podmiotami publicznymi 153 5.2.3. Czynniki charakteryzujące wspołprace organizacji terytorialnej z partnerami niepublicznymi 162 5.2.4. Pożądane cechy publicznego i niepublicznego partnera do wspołpracy 165 5.3. Specyfika relacji organizacji terytorialnej na szczeblu regionu z lokalnymi JST 168 5.3.1. Obszary merytoryczne we wspołdziałaniu samorządu wojewodztwa z lokalnymi JST 168 5.3.2. Ocena zaangażowania kierownictwa organizacji terytorialnej we wspołdziałanie z lokalnymi JST oraz ocena typowych propozycji usprawnien tego procesu 170 5.3.3. Wspołpraca zarządu wojewodztwa z podmiotami instytucjonalnymi w ocenie interesariuszy instytucjonalnych 172 5.3.4. Postawy menedżerow publicznych wobec propozycji usprawniania procesu wspołdziałania region-lokalne JST 177 5.4. Podsumowanie i interpretacja wynikow badan 179 Rozdział 6. Wspołdziałanie regionu i miasta w marketingowych procesach pozyskiwania mobilnych czynnikow wzrostu - wyniki badan empirycznych 185 6.1. Rola miast i regionow w dysponowaniu zasobami 186 6.2. Klasyfikacja regionow ze wzgledu na udział stolicy w zasobach regionu ogołem 188 6.3. Oceny potencjału stolicy w regionie z perspektywy atrakcyjności inwestycyjnej, turystycznej i akademickiej 191 6.3.1. Rola stolicy w regionie na rynku inwestycyjnym 191 6.3.2. Rola stolicy w regionie na rynku turystycznym 194 6.3.3. Rola stolicy w regionie na rynku akademickim 197 6.3.4. Zasoby stolicy w regionie w ujeciu syntetycznym 199 6.4. Ocena wspołdziałania pomiedzy regionem a miastem w zakresie realizacji procesow marketingowych 205 6.4.1. Kryteria oceny i ich wagi 206 6.4.2. Ocena subiektywna wspołdziałania dokonana przez menedżerow relacji 206 6.4.3. Miary obiektywne wspołdziałania 209 6.5. Zestawienie wynikow badan i ich interpretacja 214 Zakonczenie 219 Bibliografia 225 Summary 235 Załączniki 241 Spis tabel, rysunkow i załącznikow 265 Od Redakcji 271
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.