Mamba 29 - Morski jacht zbudowany w szwedzkiej stoczni Mamba Boats w 1982. Konstruktorami jachtu byli Harry i Jan Becker.
Jacht bardzo dzielny, szybki, o świetnych właściwościach nautycznych, a dodatkowo bardzo obszerny w środku. Idealny na dłuższe rejsy nawet z 6-cio osobową załogą. Wewnątrz znajduje się dwuosobowa hundkoja, stolik nawigacyjny z oddzielnym siedziskiem, obszerny kambuz z mnóstwem szafek i szuflad, kuchenką dwupalnikową z piekarnikiem, dużą lodówką oraz dwukomorowym zlewozmywakiem. W mesie jest regulowany stolik, po złożeniu którego uzyskujemy dwuosobową koję. W dalszej części znajduje się kabina z toaletą Jabsco (+zbiornik na fekalia) oraz szafa, a w części dziobowej dwuosobowa koja. Zaletą Mamby 29 w porównaniu do poprzednich modeli jest wysokość stania 1,85 m.
Na jachcie są 4 akumulatory (1 startowy + 3 hotelowe) oraz bardzo wydajny panel słoneczny, co w połączeniu z alternatorem powoduje, że przy dłuższych rejsach nie trzeba w ogóle doładowywać akumulatorów w portach, nawet przy ciągle włączonej lodówce.
W kokpicie są 2 potrójne stopery fałowe oraz 4 kabestany dwubiegowe. Większość fałów jest sprowadzonych do kokpitu. Są też dwie ogromne bakisty oraz składany stolik typu Lagun.
Ogromnym atutem jachtu jest bimini połączone ze szprycbudą i zamykanymi burtami oraz rufą. Tworzy to dodatkową przestrzeń na jachcie o raz zabezpieczenie przed niesprzyjającymi warunkami.
Na jachcie jest zamontowany wózek do samohalsującego foka, który bardzo ułatwia żeglugę przy częstych zwrotach.
Jacht na przełomie lipca i sierpnia przeszedł gruntowny remont zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Stan jachtu oceniam na idealny. Przez wiele lat nie trzeba będzie na nim nic robić, tylko pływać :)
Mamba 29
Rok produkcji - 1982
Długość - 8,70 m
Szerokość - 2,93 m
Zanurzenie - 1,60 m
Wyporność - 3200 kg
Balast - 1400kg
Silnik:
Yanmar YSM 8 - Diesel
Śruba składana, na wale.
Żagle:
Grot - 2 refy
Fok samohalsujący
Genua I
Genua II
Spinaker + bom
Nawigacja:
Oryginalny system Autohelm w skład którego wchodzą:
LOG, GPS, wiatromierz, kompas elektroniczny.
Dodatkowy kompas tradycyjny w kokpicie.
Elektryka:
4 akumulatory
Panel słoneczny
Oświetlenie nawigacyjne,
Oświetlenie hotelowe.
Jacht jest w pełni wyposażony i gotowy do rejsu. Stoi w marinie Centrum Żeglarskiego w Szczecinie na ul. Przestrzennej 19. Zapraszam do obejrzenia jachtu