„Mali Powstańcy”
to nie tylko gra planszowa o Harcerskiej Poczcie Polowej, ale także lekcja historii w zupełnie nowej, pomysłowej formie. Partnerami, którzy wspierają Wydawnictwo w tym przedsięwzięciu są Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Związek Harcerstwa Polskiego.
- Czas gry: 30-60 min
- Wiek: 8+
- Liczba Graczy: 2-4 graczy
- Wydanie: PL
- Wydawca: Egmont
Zawartość pudełka:
- plansza z mapą lewobrzeżnej Warszawy
- 12 pionków harcerzy w 4 różnych kolorach
- 12 żetonów harcerzy w 4 różnych kolorach
- talia 20 kart ruchu
- talia 42 kart rozkazów
- 7 małych i 3 duże żetony oddziałów niemieckich
- 1 pionek niemieckiego żołnierza (używany tylko
- w wariancie podstawowym gry)
- kostka (używana tylko w wariancie podstawowym gry)
- karta Zwycięstwo (używana tylko w wariancie rozszerzonym
- gry)
- talia 24 kart sekretnych celów (używana tylko
- w wariancie rozszerzonym gry)
- znacznik gracza rozpoczynającego rundę
- instrukcja
ZACHĘCAM DO ZAPOZNANIE SIĘ Z PORADNIKIEM ALLEGRO NA TEMAT TEJ GRY:
https://allegro.pl/artykul/mali-powstancy-warszawa-1944-recenzja-gry-57419
„Mali Powstańcy” to nie tylko gra o Harcerskiej Poczcie Polowej, ale także lekcja historii w zupełnie nowej, pomysłowej formie. Partnerami, którzy wspierają Wydawnictwo w tym przedsięwzięciu są Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Związek Harcerstwa Polskiego.
Muzeum Powstania Warszawskiego chętnie angażuje się w projekty propagujące naukę historii. Gry planszowe dla dzieci i młodzieży to doskonały sposób na poznanie historii. Z badań przeprowadzonych przez CBOS* wynika, że blisko 90 proc. Polaków uważa Powstanie za bardzo istotną cześć naszej historii – mówi Jan Ołdakowski dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego – Wiadomości o Powstaniu najczęściej przyswajane są w szkole. Wśród młodzieży popularnym źródłem informacji są internet, filmy, książki, gazety, radio, telewizja. Blisko połowa warszawiaków (46 proc.) informacje o Powstaniu czerpie od jego bezpośrednich świadków, a także z naszego Muzeum (36 proc.) – podkreśla Jan Ołdakowski.
Gra o harcerzach przenoszących powstańcze meldunki może stanowić doskonałą okazję do rozmowy rodziców i dzieci na temat Powstania.
Pomysł na grę o Harcerskiej Poczcie Polowej narodził się po jednej z wizyt w Muzeum Powstania Warszawskiego– mówi Filip Miłuński, autor gry – To tu spotkałem majora Edmunda Baranowskiego, ps. „Jur”, uczestnika Powstania, który oprowadził nas po Muzeum. Normalnie, bez zbyt wielkich słów, ale z dokładnością i dbałością o szczegóły. Pokazywał eksponaty, wyjaśniał, opisywał. To spotkanie zaowocowało pomysłem stworzenia gry planszowej „Mali Powstańcy”.
W ten sposób powstała gra, w którą można zagrać z najbliższymi – przyjaciółmi, dziadkami, rodzicami. Całe rodziny z przyjemnością usiądą wspólnie i spędzą miłe chwile grając i rozmawiając o naszej historii.
Gra planszowa „Mali Powstańcy” jest grą rodzinną. Nie ma w niej przemocy. Gracze rywalizują o to, który z nich przeniesie najwięcej meldunków na planszy przedstawiającej lewobrzeżną Warszawę. Podczas gry gracze muszą również współpracować ze sobą! Istnieje bowiem możliwość, że brak współpracy zakończy się porażką wszystkich graczy.
W „Małych Powstańców” może grać od 2 do 4 osób w wieku od 8 lat.
* Badanie "Aktualne problemy i wydarzenia" CBOS przeprowadził w dniach 2-8 lipca 2009 roku na liczącej 1125 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych Polaków. Warszawskie badanie zrealizowano w czerwcu 2009 roku na liczącej 1073 osoby losowej próbie dorosłych mieszkańców Warszawy. W opracowaniu dodatkowo uwzględniono pytania zlecone przez Muzeum Powstania Warszawskiego.
Gra „Mali Powstancy” jest próbą przeniesienia na planszę funkcjonowania Harcerskiej Poczty Polowej, która działała w czasie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili meldunki i pocztę pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. W grze każdy z graczy przejmuje kontrolę nad zastępem takich harcerzy. Celem jest dostarczenie jak największej liczby rozkazów. Gracze rywalizują ze sobą o to, kto najszybciej dostarczy rozkaz na miejsce, jednak równocześnie muszą ze sobą współpracować. Jeśli rozkaz nie zostanie dostarczony na czas oddziały powstańców mogą stracić poszczególne obiekty, a nawet dzielnice. Jeśli stracą zbyt wiele z nich gra kończy się porażką wszystkich graczy.