Fritz Thomi-Schaad rozpoczął sprzedaż musztardy na rynku szwajcarskim w 1907 roku. W tamtych czasach zwyczajowo sprzedawano musztardę z glinianych garnków, w mniejszych ilościach nalewając klientom do własnych słoików. W 1934 roku firma rozpoczęła sprzedaż musztardy w tubkach, opakowania, które do tej pory nie było używane do żywności. W tym samym roku po raz pierwszy do reklamowania musztardy została użyta marka Thomy, nazwana na cześć założyciela firmy. Litera i została zastąpiona literą y, aby lepiej sprzedawać się na rynku międzynarodowym, a także ze względów stylistycznych (w Polsce na podobnej zasadzie firmy mają zakończenie ...ex; Drutex, Pewex, Maspex, Budimex :-) ). Od 1951 roku słynny majonez zaczęto sprzedawać również w tubkach. Produkty marki Thomy są sprzedawane w Niemczech od 1954 roku, stąd na niemieckich etykietach napis: seit 1954. Od 1971 Thomy należy do szwajcarskiej firmy Nestle, ale ponieważ nie ma w produkcie zbyt wiele szwajcarskich komponentów, tym samym nie może używać znaku szwajcarskiego krzyża znanego z czekolad, scyzoryków czy serów. Taka historia...
---------------
To nowoczesna wersja majonezu (zwana kremem sałatkowym), gdzie zamiast tłustych olejów, bomby kalorycznej i dużej ilości żółtek użyto w większym zakresie jogurtu. W smaku oczywiście jest to mało wyczuwalne, dalej to znany nam wszystkim majonez, ale kalorii zamiast ponad 700 w 100 g produktu jest 270...
Bez konserwantów, dodatków, barwników, z dodatkiem przypraw. Nie jest to ręczna robota, naturalne metody produkcji czy jajka z kur pierwszego tłoczenia :-), ale naprawdę warto spróbować. Do jajek, sałatek, sandwiczów, dipów, sosów, etc. Dla ludzi dbających o zdrowie i kalorie.
Skład: jogurt (31%), olej słonecznikowy, woda, ocet, cukier, skrobia kukurydziana, nasiona gorczycy, żółtka kurze, przyprawy, sól jodowana.
Najlepiej spożyć do: 08/2021
270 kalorii w 100 g produktu.