Stan: bdb
Opis wydawcy:
"Ludowość na sprzedaż" to książka o fenomenie jakim w XX wieku było inspirowane sztuką i rękodziełem ludowym polskie wzornictwo, wnętrzarstwo i moda. Mimo że ludowość na sprzedaż może wydawać się dzieckiem czasów peerelowskich, wyrosła jednak z wyrafinowanej koncepcji, którą współtworzyły urzędnicze, naukowe i artystyczne elity międzywojennej Polski. To na wypracowanej wówczas modzie i mechanizmach wytwórczości opierała się Cepelia.
Unikatowe przedsiębiorstwo utworzone już w powojennej, komunistycznej Polsce wykształciło własny cepeliowski styl i naznaczyło nim nie tylko oficjalne wnętrza użyteczności publicznej, lecz także polskie mieszkania drugiej połowy XX w. Ludowość na sprzedaż była nie tylko sposobem wykorzystania ludowej estetyki w rodzimym wzornictwie, ale wielkim, rozciągniętym na przestrzeni wieków projektem o znaczeniu estetycznym, kulturowym, politycznym i gospodarczym.