Łożysko Piasta Koła Tył CX768 Mercedes Benz Klasa A B
Przedmiot: Łożysko piasta koła firmy CX
Numer katalogowy: CX768
Strona zabudowy: Oś tylna/ tył / tylne
Stan: Towar oryginalny, fabrycznie nowy i zapakowany
Wysokiej jakości produkt od renomowanego producenta CX. Doskonale pasuje do wielu modeli samochodów, zapewniając niezawodność i wydajność.
Kody OE / Numery porównawcze / Zamienniki
- SKF: VKBA6510
- FAG: 713667930
- RUL/SNR: R151.45
- RUVILLE: 5145
- OPTIMAL: 402827
Zastosowanie w pojazdach:
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 150 (169.031, 169.331) 95KM 2004-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 160 (169.031, 169.331) 95KM 2009-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 160 CDI (169.006, 169.306) 82KM 2004-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 170 (169.032, 169.332) 116KM 2004-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 180 (169.032, 169.332) 116KM 2009-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 180 CDI (169.007, 169.307) 109KM 2004-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 200 (169.033, 169.333) 136KM 2004-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 200 CDI (169.008, 169.308) 140KM 2004-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 200 CDI (169.308, 169.008) 136KM 2004-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA A (W169) A 200 TURBO (169.034, 169.334) 193KM 2005-2012
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 150 (245.231) 95KM 2005-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 160 (245.231) 95KM 2009-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 170 (245.232) 116KM 2005-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 170 NGT (245.233) 116KM 2008-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 180 (245.232) 116KM 2009-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 180 CDI (245.207) 109KM 2005-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 180 NGT (245.233) 116KM 2008-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 200 (245.233) 136KM 2005-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 200 CDI (245.208) 136KM 2005-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 200 CDI (245.208) 140KM 2005-2011
- MERCEDES-BENZ KLASA B Sports Tourer (W245) B 200 TURBO (245.234) 193KM 2005-2011
UWAGA! Dopasowanie wraz z dokładną specyfikacją można sprawdzić w naszym katalogu:
http://automotivebearings.pl/pdfs/katalog.pdf
Nasze części zostały starannie opracowane i wyprodukowane, z poszanowaniem najwyższych standardów i przepisów, by zagwarantować ich długotrwałą i niezawodną działalność. Nasze rygorystyczne procedury kontroli jakości, wydajności oraz zgodności zapewniają dodatkowe potwierdzenie jakości każdego produktu, jeszcze przed jego wprowadzeniem na rynek.
Kontrola jakości:
Zanim nasze łożyska i piasty samochodowe trafiają na rynek, poddawane są intensywnym testom celem sprawdzenia ich wytrzymałości, odporności na obciążenia, oporu i trwałości. To gwarantuje, że nasze produkty są solidnie przetestowane i spełniają najwyższe normy jakościowe.
Automotive Bearings oferuje pełną gamę łożysk kół marki CX®, przeznaczonych do większości marek i modeli samochodów. Wysoka jakość tych produktów gwarantuje ich długą i bezproblemową eksploatację, co jest niezwykle ważne, gdyż prawidłowa praca łożysk ma fundamentalne znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
Tradycyjnym rozwiązaniem łożyskowania piasty koła jest zastosowanie dwóch łożysk stożkowych, które montowane są w piaście parami i ustawione są względem siebie przeciwnie. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest możliwość wymiany uszkodzonego łożyska przy minimalnym nakładzie kosztów. Wymaga to oczywiście dużej dokładności przy wykonywaniu czynności montażowych, gdyż łożyska stożkowe są wrażliwe na błędy montażu. W nowszych rozwiązaniach konstrukcyjnych łożyskowania piast kół stosowane są łożyska kulkowe skośne dwurzędowe. Rozwiązanie takie zajmuje mniej miejsca w kierunku osiowym niż zastosowanie dwóch łożysk stożkowych, co ma duże znaczenie dla konstruktorów. Dodatkowo wykorzystanie łożysk kulkowych skośnych ułatwia montaż, a uszczelniona konstrukcja zawiera zapas smaru wystarczający na cały okres eksploatacji. Zadaniem łożyska koła jest redukowanie oporów toczenia pojazdu. Z tego względu jego normalne zużycie jest procesem zupełnie naturalnym, wynikającym z eksploatacji samochodu. Dodatkowo łożysko narażone jest działanie czynników, które mogą skrócić czas jego pracy. Czynnikami takimi są m.in. woda, która wnikając powoduje korozje, niedostosowanie prędkości jazdy do nierówności na drodze, co generuje uszkodzenia bieżni łożysk i przyczynia się do występowania drgań w układzie kół jezdnych , a także pojawienie się zanieczyszczeń w postaci pyłu i piasku w oprawie łożyska. Najczęstszym objawem zużycia łożyska jest jego głośna praca, a także odgłosy tarcia mechanicznego i szum, a nawet wibracje i drgania przenoszone na nadwozie auta i układ kierowniczy.