Tiger Kat E2 na licencji brytyjskiej firmy Tiger, pochodzący z firmy Cieluch.pl z Poznania.
Auto zarejestrowane w Polsce(07.2006), pełna dokumentacja (dow. rejesracyjny+karta pojazdu)
Ważne OC do 02.2019, przegląd 05.2019
Dokumentacja do rejestracji do wglądu (rysunki ramy, wycena rzeczoznawcy itp.).
Przebieg:około 6000km w tym około 1000km na doładowaniu.
Auto/kit przygotowane pod mechanikę Forda Sierry 2.0
Silnik:
-N4B; z Forda sierry 2.0 OHC EFI, pojemność 1993ccm.
-stopień sprężania: seryjny 8,5
-powiększone kanały dolotowe i wylotowe, podcięte prowadnice zaworowe w kanałach
-zmieniony na puszkowy kolektor dolotowy/ przepustnica 50mm seria
-kolektor wydechowy stal nierdzewna; 4w1 do turbiny. Kształt wymuszony miejscem w komorze oraz już wykonanym otworem w poszyciu bocznym. Wykonany pod auto.
-turbina T3/T04E; max 2,5bar +/- 450koni maksymalnie
-down pipe 60mm z łączką elastyczną-stal nierdzewna-wykonany ręcznie pod auto
-zewnętrzny WasteGate 38mm wchodzączy w downpipe
-wydech ze stali nierdzewnej 60mm wraz z tłumikiem na zewnątrz polerowany, rozłączany od downpipe; wykonany pod auto pod auto, przelotowy
-rury dolotowe aluminiowe polerowane 60mm od turbiny; intercooler ok.400x600x60mm polerowany(wraz z IAT). Odizolowany od komory silnikowej, wlot na masce-intercooler-wyciąg tunelem
-BlowOff 51mm typu zewnętrznego
-odma silnika typu otwartego
-silnik rozebrany na części pierwsze; wyważone tłok/stworzeń/korbowód wobec siebie(LPM Poznań, około 4,5gram różnicy pomiędzy)
-koło zamachowe stoczone w tylnej części o około 27% masy całkowitej
-wyważony wał korbowy wraz kołem pasowym, kołem zamachowym oraz kpl. nowym sprzęgłem Sachs( Kuś/Niepołomice)
-silnik zbudowany od podstaw na nowych uszczelkach, uszczelniaczach, panewkach i pierścieniach.
-chłodnica oleju 200x60, podkładka pod fitr oleju.
Paliwo:
-Wlew paliwa zamykany aluminiowy z motocykla Yamaha TDM
-zbiornik 36litrów stalowy z grodziami (firma Cieluch)
-zbiornik wyrównawczy pod zbiornikiem głównym ze stali nierdzewnej 3,13Litra. Powrót z listwy wtryskowej+wyjście ze zbiornika głównego jako zasilanie pompy paliwa, przed nią pełnoprzepływowy filtr paliwa (zamiennik wyczynowego stosowanego m.in. w sierze cosworth Mariana Bublewicza)
-pompa paliwa Pierburg dwuśrubowa, ok. 190l/h. Zachowana średnica 20mm wewnątrz przewodów zasilających do pompy
-filtr paliwa za pompą
-listwa wtryskowa z dolutowanymi nyplami gwintowanymi (lut srebrny)
-wtryski 0280 156 009, 346cc/min-3Bar
-regulator ciśnienia paliwa ori AEROMOTIVE A1000
-manometr ciśnienia paliwa w glicerynie (pod deską rozdzielczą)
-zakuwane przewody paliwowe, rurki biegnące wzdłuż auta miedziane 8mm
Sterowanie:
-trigger koło zębate autorskie 36-1 wycięte laserem w stali plus sensor magnetoindukcyjny. Koło ma możliwość regulacji +/- 15st prawo lewo, czujnik płynną regulację dystansu wobec zębów.
-czujnik położenia wałka rozrządu; wstępnie z aparatu zapłonowego (kopułkowego). Pozostawiony jeden z czterech zębów przy czujniku Halla-sygnał w momencie gdy pierwszy cylinder gotowy do suwu pracy)
-indywidualne pasywne cewki typu BOSCH P65 stosowane w doładowanych silnikach.
-StandAlone Emu+moduł Bluetooth+wiązka ele dedykowana do Emu
-szerokopasmowa sonda LSU 4.2
-Egt typu K umieszczona przed turbiną
-Elektroniczny zawór doładowania MAC (dedykowany do zestawu EMU)
-wtrysk wody (lub wody z metanolem); 300cc/min ON/OFF. Pompa membranowa, zawór otwarcia, wtryskiwacz z filtrem wstępnym. Dwa zbiorniki na wodę 3,8litra każdy pomiędzy kołami tylnymi przed zbiornikiem paliwa.
-knock sensor pomiędzy 3 i 4 cylindrem
Wnętrze;
-fotele kubełkowe obite skórą
-kierownica skórzana
-tylne poszycie skórzane na zatrzaski
-zegary z Peugeot, sterowanie z EMU prędkościomierzem (sygnał z czujnika ABS) i obrotomierzem
-cisnienie doładowania, c.oleju, t. oileju i cieczy, napięcie, p.paliwa-styl na VDO. Czujniki do w/w dedykowane z zestawów. Deska obita skórą.
-włączniki 0/I z Mini Cooper na mikrostykach. Zbudowane do nich sterowanie na mikroprocesorze włączające przekażniki do poszczególnych odbiorników.
Podwozie:
-koła aluminiowe malowane proszkowo 15cali na czarno
-opony przód 205/50/15 Yokohama
-opony tył 225/50/15 Semperit
-4 hamulce tarczowe(czujniki ABS); 260mm przód 253 mm tył
-skrzynia typu N9(185t km przebiegu)
-półosie przykręcane
-dyferencjał 3,62 z LSD (opcja 3,36 oraz 3,91 bez LSD)
-przekładnia kierownicza 2,4obrotu(wymagany montaż)
-sprężyny przód z możliwością regulacji jej napięcia. Możliwość dodatkowego obniżenia auta.
Zawieszenie i mechanika pochodzi z auta o przebiegu 185t.kilometrów
Moc: około 230koni w zależności od zastosowanego cisnienia doładowania (podana moc przy 0,8bar). Przeniesienie odcięcia paliwa do około 6600obr/min daje przyspieszenie na drugim biegu w okolicach równych 5 sekund. Istnieje możliwośc dalszego podnoszenia mocy(dodatkowe nakłady finansowe na podzespoły). Silnik na pełnej sekwencji wtrysku i zapłonu; pracuje równo przy 720obr/min przy odpiętym silniczku krokowym. Przyspiesza w górę błyskawicznie do odcięcia paliwa.
Auto uszkodzone w wyniku pożaru hali gdzie było garażowane. Uszkodzone zewnętrznie (temperatura, dym), niestety zdjęta maska spowodowała uszkodzenie m.in instlacji elektrycznej i innych jak w opisie poniżej.
Silnik nieuszkodzony tak jak inne podzespoły mechaniczne.
Wtyczki/czujniki wraz z fragmentem kabli nieuszkodzone.
Rama prosta, nie wymaga malowania. Nigdy nie uczestniczyła w jakiejkolwiek kolizji czy zwiedzania pejzażu daleko od szosy.
Brak instalacji elektrycznej czyli obecnie auto nie porusza się o własnych siłach.
W cenie wszystkie laminaty nowe, bardzo lekkie i dobrze wykonane. Nie wymagają zbyt dużo pracy by były gotowe do malowania (dobry moment do własnego spersonalizowania auta).
Fotele+deska rozdz.+poszycie tylne zachowane w całości ponieważ były wyjęte.
W cenie druga instalacja do EMU, druga kpl. wiązka pochodząca się sierry oraz kpl kolumna kierownicza wraz z przełącznikami, obudową i kierownicą ze sierry i kluczykiem.
Braki:
-grill w przednim nosku
-kierunkowskazy przednie L+P
-wlot boczny powietrza do filtra (custom)
-wlot do intercoolera na masce(custom)
-szyba przód
-lusterka bocze L+P oraz wsteczne
-kierownica
-kompletnie cała wykładzina i wykończenie wnętrza
-mieszek zmiany biegów wraz z gałką(ramka alu polerowana wokól do naprawy )
-światła przód+tył
-uszkodzona opona lewy przód
-zawór EBC (MAC)
-wskażnik (kontroler EGT)
-przewody wodne wszystkie pod maską
-cała instalacja elektryczna główna i silnikowa
-odma
-zbiornik wyrównawczy
-przełączniki kierrunkowskazów+świateł+stacyjka
-uszkodzone przewody paliwowe pod maską
-uszkodzone(najprawdopodobniej) przewody idące do chłodnicy oleju
-wtryskiwacze do sprawdzenia
-przewody wysokiego cisnienia wtrysku wody uszkodzone
-pałąk tył do malowania
-manometr c. paliwa uszkodzony
-inne drobne
Sprzedaję jako uszkodzone bez gwarancji i rękojmi o czym kupujący zostaje poinformowany.
Przepisy dotyczące rękojmi nie mają zastosowania do niniejszej oferty sprzedaży tego auta.
Auto wymaga nakładów finansowych i pracy.
Mogę pomóc skompletować poszczególne brakujące elementy.
Możliwość sprzedaży samego auta.
Nie sprzedaję poszczególnych części.
Cena 33 000zł
Dalszych informacji udzielę telefonicznie: 510 898 378, w tygodniu po 16.30
Odbiór w Nysie, możliwość dowozu na lawecie za dodatkową opłatą (do umówienia).
Galeria:
https://www.fotosik.pl/u/lekker/album/2502607