Sprzedam łódź konstrukcji norweskiej wyprodukowaną na licencji w stoczni Polifaktor w Augustowie model HydroMarin 5020. Łódź zdobyła w swoje klasie (5m) wiele nagród, była m.in. łodzią roku w Norwegii.
Jestem drugim użytkownikiem, łódź odkupiłem od pierwszego właściciela w 2014 roku. Pierwsze wodowanie w 2008r.
W 2019 roku wymieniłem silnik Honda BF90 na najnowszy model Honda BF100 V-tec, wersja po małym lifcie, silnik jest na 5 letniej gwarancji – aktualnie jest po drugim serwisie olejowym ma niecałe 50 mth. Nówka! – aktualny koszt bez montażu wraz z elektronicznym wyświetlaczem 56500pln. To mój 4 silnik Hondy (50KM, 90KM, 100KM i 250KM) przepływane już sporo mth. W moje ocenie to najmniej zawodne jednostki na rynku, też często w swojej pojemności najdroższe i chyba aktualnie najcięższe, wszystkie made in Japan. Serwisowane regularnie dają wiele lat bez kłopotliwego użytkowania. Są nowoczesne, jednak najnowsze konkurencyjne rozwiązana często o znacznie niższej wadze w mojej ocenie już takiej żywotności nie dadzą, to oczywiście kwestia własnych doświadczeń i przekonań. Żaden z moich silników nigdy mnie na wodzie nie zawiódł. Honda ist the Best!
Latem 2020r zwodowałem większą łódź i od tego czasu HydroMarin jest użytkowana bardzo sporadycznie, czyli tylko wówczas, gdy na nowej łodzi prowadzone są prace wykończeniowe. Jedynym powodem sprzedaży łodzi jest nowa, większa jednostka.
Łódź na wodzie w trudnych warunkach zachowuje się znakomicie i bardzo bezpiecznie. Jest bardzo stabilna w czasie pływania, widać to także w przechodzenia z dziobu na rufę. Sprawdzona wielokrotnie na trudnej wodzie jaką jest Zalew Szczeciński, również w warunkach sztormowych. Na płytkiej wodzie z powodu niewielkiego zanurzenia wpłynie prawie wszędzie. Pływanie nocą, które bardzo lubię jest bezpieczne - to sama przyjemność.
Łódź w momencie sprzedaży będzie umyta, nawoskowana, po przeglądzie silnika (co roku bez względu na ilość mth przegląd jest obowiązkowy) i w pełni przygotowana do wypłynięcia. Dwie automatyczne kamizelki asekuracyjne będą gratis. Nic, tylko pływać.
Tuż po świętach rozpoczynają się prace przygotowawcze do sezonu. Istnieje możliwość zakupu samej łodzi z przyczepą bez silnika – szczegóły do uzgodnienia. Czytania co najmniej na 1h :) – więcej informacji telefonicznie – 602 261 660.
Łódź została wyprodukowana na specjalne zamówienie pierwszego właściciela wraz z indywidualnym nadzorem produkcyjnym właściciela. Jest to wzmocniona wersja, która umożliwia montaż silnika o mocy 92KM – taka wartość jest w karcie łodzi i na tabliczce znamionowej. Standardowo można zamontować silnik o mocy tylko 75KM.
Jako ciekawostkę mogę podać, iż w tej wzmacnianej wersji budowanej na specjalne zamówienie były wyprodukowane jednocześnie dwie łodzie – obydwie przez dwóch kuzynów. W 2013 roku pierwszą z nich odkupił mój kolega, w 2014 roku drugą kupiłem ja, byłem zachwycony jak dobrze łódź sprawuje się na wodzie w trudnych warunkach przy tak małej wielkości. Obydwie łodzie nadal znajdują się w naszych rękach (na YouTube można zobaczyć film jaki nakręciłem w czasie jednego z naszych powrotów z Zalewu Szczecińskiego). Film jaki tuż po zakupie nakręcili poprzedni właściciele pływając po Odrze, łatwo znaleźć na YouTube, osiągnęli prędkość 80km/h. Pierwotnie łódź miała silnik 90KM teraz ma 100KM :) Jeżeli komuś zależy na dużej prędkości (mnie nie), można jeszcze sporo z zestawu wyciągnąć. Ja pływałem z większym obciążeniem (dużo paliwa itp) i maksymalne prędkości nie mają dla mnie większego znaczenia. Ważny jest komfort, niezawodność i bezpieczeństwo zestawu.
- Silnik Honda BF100
- ponad 3 lata pełnej gwarancji – znikomy przebieg, dopiero dwa przeglądy olejowe – zakup silnika maj 2019 – pierwsze wodowanie lipiec 2019.
- analogowe zegary zostały wymienione na jeden cyfrowy wyświetlacz Hondy – koszt prawie 5000pln. Mamy aktualne spalanie, dokładną prędkość (GPS) wskaźnik ekonomicznego pływania np. km/l, poziom paliwa w stacjonarnym zbiorniku (61L) wszystko w wersji cyfrowej i wiele innych przydatnych informacji. Jeżeli ktoś pływał długo z analogowymi wskaźnikami zapewne wie ile jest z nimi problemów a szczególnie z prędkościomierzem.
- zamontowany system trollingu, oryginał Honda – możliwość cyfrowej regulacji obrotów ze skokiem co 50 obrotów do poziomu 650 obrotów/min
- śruba stalowa
- zapasowa śruba stalowa
- silnik podłączony do sieci NMEA2000, pełna wymiana informacji
- zamontowany dodatkowy, nie widoczny z zewnątrz układ antykradzieżowy, oryginalny system Hondy - silnika bez ściągnięcia blokady nie odkręcimy od pawęży.
- manetka topowa plus oryginalny pokrowiec Hondy na manetkę
- druga, praktycznie nowa manetka topowa w zapasie
- silnik od nowości zabezpieczony powłoką ceramiczną, w roku 2020 powłoka na silniku była odświeżana
- oryginalny pokrowiec Hondy na silnik
- silnik serwisowany i zakupiony w aso Hondy w Szczecinie w firmie Performance Marine u pana Marcina Zielińskiego m.in. mistrza europy w sportach motorowodnych. W tej firmie, która na silnikach Hondy zna się jak mało kto serwisuję wszystkie jednostki, można się tam dowiedzieć i/lub zweryfikować wszystkie podane dane, dotyczące silnika jak i samej jednostki.
- Systemy na łodzi
- nowy układ hydraulicznego wspomagania firmy Seastar (rok 2019) - ponad 3000pln
- ploter Humminbird Helix 10 MEGA SI GEN 2 (2018r) ze skanowaniem bocznym Mega Side Imaging oraz Mega Down Imaging – koszt w momencie zakupu 8000pln
- system nawigacji GPS z zewnętrzną anteną
- oprogramowanie Humminbird Autochart Zero Line SD Card do tworzenia własnych map na nieznanych zbiornikach
- przetwornik zamocowany na regulowanym uchwycie z możliwością zmiany położenia
- zdublowany przetwornik plus uchwyt plotera, aby bez potrzeby demontażu przetwornika można było wykorzystać echosondę na innej wyprawie wędkarskiej - koszt z uchwytami ponad 2500 pln.
- system uchwytów firmy RAM do szybkiego montażu przetwornika i echosondy na innej łodzi
- wytrzymały kufer do bezpiecznego transportu plotera, przetwornika i systemu RAM
- sieć NMEA2000, możliwość podpięcia drugiego plotera, wymiana informacji miedzy urządzeniami itp.
- system dwóch akumulatorów hotelowy plus startowy z separatorem napięcia – system zbudowany na układach amerykańskiej firmy Blue Sea System
- całkowicie nowy akumulator hotelowy marki Mastervolt AGM 90Ah – grudzień 2020 - 1300pln
- sprawny, wymieniany dwa lata temu akumulator startowy marki Exide
- kotwica automatyczna firmy Lewmar – koszt z montażem 5000pln – sterowanie przyciskiem z poziomu sternika, układ zabezpieczony bezpiecznikiem przeciążeniowym
- kotwica ze stali kwasoodpornej – Lewmar Delta – koszt 1200pln
- 25m liny specjalnej liny kotwicznej plus 10m łańcucha ze stali kwasoodpornej - nie pamiętam dokładnie, ale blisko 1000pln
- w 2020 roku stoczniowe zabezpieczenie łodzi nowym antifoulingiem - 5000pln – 5 warstw epoxy zabezpieczających kadłub plus 5 warstw nowego antifoulingu – wszystko japońskiej firmy SeaJet. Stosunkowo wysoki koszt związany jest z profesjonalnym usunięciem starych warstw (bez uszkodzenia poszycia łodzi, mnóstwo uciążliwej pracy) plus markowe farby plus profi wykonanie.
- podświetlany kompas
- system audio firmy Fusion Marine (2019 rok) – 2 głośniki plus radio z bluetooth Fusion Apollo SRX400 - ponad 3000pln
- gniazda ładowania USB, gniazdo zapalniczkowe
- dwie automatyczne pompy zęzowe
- system odpływu z pokładu wody opadowej z możliwością zablokowania odpływu
- daszek przeciwsłoneczny – profesjonale wykonanie umożliwiające pływanie z rozłożonym daszkiem z pełną prędkością (spadnie o około 10km/h) – koszt ponad 1000 euro. Daszek montowany był w Chorwacji. Błyskawiczne rozłożenie i złożenie. Wysoka jakość – nie jest to pseudo daszek jakie najczęściej można spotkać w produkcji tapicerskiej.
- Łódź HydroMarine 5020 – parametry i wyposażenie
- wymiary łodzi: dł. 5m, szer. 2m, ciężar 550 kg (bez silnika), zanurzenie 0,27m, łódź 5-osobowa, kat. C,
- granatowe burty kadłuba
- maszt z flagą
- składany maszt do ciągania narciarza lub zabawek wodnych
- siedzenie przesuwne
- rozkładany stolik
- kierownica sportowa
- 6 bakist:
- bakista na dziobie na linkę/ łańcuch do kotwicy
- duża bakista na dziobie
- duża bakista w siedzeniu sternika
- dodatkowa bakista w burcie (idealna na wiosło, złożone wędziska, składany pagaj itp.)
- 2 małe bakisty w tylnych siedziskach
- podręczny schowek na dokumenty, przynęty itp.
- podręczna gaśnica ze specjalnie przygotowanym miejscem do przechowywania
- drabinka kąpielowa składana
- profilowana, stała owiewka, późną jesienią lub wczesną wiosną jest niezastąpiona, umożliwia szczególnie w chłodne dni przemieszczanie się na większe odległości
- 3 wysokiej jakości uchwyty ze stali kwasoodpornej na wędki wbudowane w burtę łodzi
- dwa wbudowane uchwyty na napoje wykonane ze stali kwasoodpornej
- stacjonarny zbiornik paliwa 61L, dodatkowo pod pokład zabierzemy 40-50 litrów paliwa. Znacząco możemy wydłużyć zasięg pływania łodzi. Prędkość maksymalna ponad 70km/h w zależności od warunków na wodzie, ilości pasażerów, paliwa itp. Ze Szczecina do Świnoujścia przy dobrej pogodzie dopłyniemy w około 1h.
- łódź wyprodukowana na specjalne zamówienie pierwszego właściciela wraz z indywidualnym nadzorem produkcyjnym właściciela. Wzmocniona wersja umożliwia montaż silnika o mocy 92KM – taka wartość jest w karcie łodzi i na tabliczce znamionowej. Standardowo można zamontować silnik o mocy tylko 75KM.
- aktualnie łódź ma silnik 100KM, łódź jest w pełni ubezpieczona od mojego zakupu w 2014 przez firmę Pantaenius – OC, AC i NW. Wartość ubezpieczenia AC 21500 euro – roczny koszt 500 euro.
- podłoga ze sztucznego teaku projektowana do tej łodzi, czyli uwzględnia kształt, profil łodzi itp. – nie jest to pianka, tylko rodzaj sklejki
- pokrowiec sterówki (uszyty w 2018 – w doskonałym stanie, materiał Sombrella)
- ledowe światła nawigacyjne Aqua Signal (wymienione z fabrycznych w 2017 roku)
- ledowe światła pokładowe Attwood (wymiana 2020)
- łódź wyposażona w atestowany uchwyt do holowania narciarza lub pływających zabawek
- na całej łodzi położona w 2020 powłoka ceramiczna, powłoka położna również wewnątrz łodzi.
- łódź od pierwszego wodowania zawsze w okresie zimowym zabezpieczana woskami i przechowywana w hali zimowania
- Brenderup Thule Trailers 8118B z zamontowanymi dodatkowymi światłami z ledowymi z możliwością zanurzania.
Poniżej kilka filmów z pływania łodzią zarówno z silnikiem 90KM jak i 100KM w różnych okresach wyposażenia łodzi - adresy na youtube, filmów jest więcej proszę wejść na profil:
www.youtube.com/watch?v=YarIAB-is-g&list=PLt7TNnIvOAI5ibeKNp8pHF2xwLb_FES-M
IS50VFxsSTg
1NKsQildlZM
Więcej informacji telefonicznie – 602 261 660
Uwaga: zastrzegam możliwość wycofania się z oferty z powodu wystawienia łodzi do sprzedaży poprzez inne kanały sprzedażowe. Proszę o kontakt przed zakupem.