Linka hamulca przód OPEL ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA G CLASSIC CARAVAN, ASTR Ate 24.3727-0746.2
9BD305
Linka jest ważnym elementem hamulca ręcznego, który pełni funkcję hamulca awaryjnego umożliwiającego zatrzymanie pojazdu, gdy wystąpi niesprawność hamulca zasadniczego. Służy on również do unieruchomienia pojazdu po zaparkowaniu na wzniesieniu. Zbudowany jest z dźwigni umieszczonej przy fotelu kierowcy i linki, która po pociągnięciu za dźwignię powoduje zaciśnięcie hamulców tylnych kół i unieruchomienie samochodu. Linka hamulca ręcznego może ulec rozciągnięciu lub zabrudzeniom, co prowadzi do uniemożliwienia zaciągnięcia hamulca postojowego oraz jego osłabionego działania. Może również dojść do zerwania linki podczas postoju i w efekcie stoczenia się samochodu.
- Długość [mm]: 182
- Indeks: 24.3727-0746.2
- Miejsce zabudowy: przód
- Producent: ATE
- Średnica [mm]: 4,5
- BENDIX 432935B
- COFLE 11.5959KA
- FTE FBS17047
- HELLA 8AS 355 667-731
- HELLA PAGID 8AS 355 667-731
- NK 903698
- OPEL 5 22 005
- OPEL 18045189
- OPEL 9127527
- OPEL 9127518
- OPEL 5 22 653
- OPEL 5 22 654
- PEX 4.1431
- PEX 4.1430
- QUINTON HAZELL BC2843
- QUINTON HAZELL BC2844
- TEXTAR 44030600
- TRW GCH2097
- VAUXHALL 18045189
- VAUXHALL 5 22 005
- VAUXHALL 5 22 653
- VAUXHALL 9127527
- VAUXHALL 9127518
- VAUXHALL 5 22 654
Ate
W 1906 roku niemiecki przedsiębiorca Alfred Teves otworzył firmę zajmującą się sprzedażą akcesoriów samochodowych. Trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic, której produkty wybrało do pierwszego montażu wielu ówczesnych producentów samochodów. Obecnie firma Ate, która w 1998 roku stała się częścią międzynarodowego koncernu Continental, jest jednym z głównych producentów elementów układów hamulcowych na potrzeby niezależnego rynku części zamiennych. W bogatej ofercie firmy znajdują się hamulce tarczowe, hamulce bębnowe, elementy hydrauliczne do hamulców, elementy sprzęgła, płyny hamulcowe oraz specjalistyczne narzędzia i urządzenia kontrolne. Dzięki ogromnej liczbie kombinacji materiałów używanych do produkcji klocków hamulcowych, ich oferta jest niezwykle różnorodna. Umożliwia to dobór elementów o charakterystyce zbliżonej do części używanych do pierwszego montażu przez producentów wielu modeli samochodów.