EN
Using Leatt vast experience and high-tech testing facilities, Leatt created its own system in the Leatt lab to help reduce the risk of sustaining serious head and brain injuries in a crash. All Leatt helmets feature our category-defining 360° Turbine Technology.
What does it do?
Leatt 360° Turbine Technology not only mitigates rotational acceleration, but also low-velocity linear acceleration that has been shown, if repeated, to have cumulative effects on the frequency and severity of concussion and chronic traumatic encephalopathy (CTE). In short, this brain injury reduction technology significantly reduces the risk of sustaining serious head and brain injuries during a crash.
How does it work?
Disc-shaped turbines made of Armourgel, a non-Newtonian polymer that can absorb energy, are strategically placed all along the inside of the helmet’s EPS liner. So, when you put the helmet on, they are positioned directly against the skull.
In a crash, these turbines deform and bend, reducing rotational impact forces and absorbing energy from the impact. This technology can absorb both low-velocity linear and rotational impact forces in a crash.
It’s the smartest safety choice for any thrill-seeking rider!
PL
Korzystając z ogromnego doświadczenia i zaawansowanych technologicznie obiektów testowych, Leatt stworzył własny system w laboratorium Leatt, aby pomóc zmniejszyć ryzyko doznania poważnych obrażeń głowy i mózgu podczas wypadku. Wszystkie kaski Leatt są wyposażone w naszą definiującą kategorię technologię turbinową 360°.
Co to robi?
Technologia turbinowa Leatt 360° nie tylko łagodzi przyspieszenie obrotowe, ale także przyspieszenie liniowe przy niskich prędkościach, które, jak wykazano, po powtórzeniu ma skumulowany wpływ na częstotliwość i nasilenie wstrząsu mózgu i przewlekłej encefalopatii urazowej (CTE). Krótko mówiąc, ta technologia redukcji urazów mózgu znacznie zmniejsza ryzyko doznania poważnych obrażeń głowy i mózgu podczas wypadku.
Jak to działa?
Turbiny w kształcie dysku wykonane z Armourgel, nienewtonowskiego polimeru, który może pochłaniać energię, są strategicznie rozmieszczone wzdłuż wewnętrznej strony wyściółki EPS hełmu. Tak więc, kiedy zakładasz hełm, są one ustawione bezpośrednio na czaszce.
Podczas zderzenia turbiny te odkształcają się i wyginają, zmniejszając siły uderzenia obrotowego i pochłaniając energię uderzenia. Ta technologia może pochłaniać zarówno liniowe, jak i obrotowe siły uderzenia o niskiej prędkości podczas zderzenia.
To najmądrzejszy wybór bezpieczeństwa dla każdego jeźdźca poszukującego mocnych wrażeń!
EN
Along with the head and neck motions that result from a typical impact, there are two components of acceleration involved in head and brain injuries — linear and rotational.
What are linear impact forces?
Linear forces are straight-ahead forces that snap a rider's head violently forward or backward upon impact. Linear acceleration injuries are caused by straight line forces brought about by abrupt deceleration of the brain as it moves through space.
What are Rotational impact forces?
In contrast, rotational acceleration injuries are caused by nonlinear forces that twist the brain inside the skull, namely rotational forces. These occur due to impact to the side of a rider's head, violently whipping the rider's head to one side. The brain is most sensitive to rotational motion.
While both rotational and linear forces play a part in nearly every impact to the head, experts believe that rotational forces are far more harmful to the brain.
PL
Oprócz ruchów głowy i szyi wynikających z typowego uderzenia, w urazach głowy i mózgu występują dwie składowe przyspieszenia — liniowa i obrotowa.
Czym są liniowe siły uderzenia?
Siły liniowe to siły skierowane na wprost, które po uderzeniu gwałtownie uderzają głową jeźdźca do przodu lub do tyłu. Urazy przy przyspieszeniu liniowym są powodowane przez siły prostoliniowe wywołane nagłym spowolnieniem mózgu podczas poruszania się w przestrzeni.
Co to są siły uderzenia obrotowego?
W przeciwieństwie do tego, urazy związane z przyspieszeniem obrotowym są powodowane przez siły nieliniowe, które skręcają mózg wewnątrz czaszki, czyli siły obrotowe. Występują one z powodu uderzenia w bok głowy jeźdźca, gwałtownie odrzucając głowę jeźdźca w jedną stronę. Mózg jest najbardziej wrażliwy na ruch obrotowy.
Chociaż zarówno siły obrotowe, jak i liniowe odgrywają rolę w prawie każdym uderzeniu w głowę, eksperci uważają, że siły obrotowe są znacznie bardziej szkodliwe dla mózgu.