Le Mans ’66 Ferrari Dino 206S #25 last place resin 1:18
OSTATNI - 5% rabatu - 378 zł (było 398 zł)
Producent: CMR
Skala: 1:18
Kolekcjonerski, piękny, żywiczny (resin) model Ferrari Dino 206 S nr 25 ze słynnego wyścigu Le Mans w roku 1966, malowany oryginalnymi lakierami samochodowymi. Bardzo duża precyzja w odwzorowaniu poszczególnych części czyni ten model wyjątkowym.
Na bazie wydarzeń z początku lat sześćdziesiątych nakręcono w 2019 roku przebój kinowy poświęcony w szczególności wyścigowi Le Mans z roku 1966. W tym filmie obok wersji Forda GT40 MKII, który wygrał te zawody (trzy pierwsze miejsca) możemy zobaczyć także kilka innych pięknych samochodów… w tym trzy Ferrari Dino 206S, czerwone Ferrari Dino z charakterystycznymi żółtymi kołami – nr 25 zajęło w tym wyścigu ostatnie miejsce – zapisując się w historii tego wyścigu. W filmie z 2019 roku widać kilkukrotnie charakterystyczną sylwetkę Ferrari Dino…
Le Mans ‘66 (Ford vs Ferrari) 2019 – fabuła jest niezwykle prosta – a jak pięknie pokazana… Urażony Henry Ford II zatrudnia Carrolla Shelby i brytyjskiego kierowcę Kena Milesa do pokonania samochodów ekipy Ferrari w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Matt Damon i Christian Bale stworzyli wspaniały duet – ale nie byli w stanie zaćmić prawdziwych bohaterów – cudownych samochodów…
Dino 206 S to sportowy prototyp produkowany przez Ferrari w latach 1966–1967 pod marką Dino. Wyprodukowano 18 egzemplarzy dlatego samochód konkurował w klasie Prototype o pojemności 2,0 litra. Dino 206 S odniósł wiele zwycięstw rajdowych. Silnik V6, zamontowany wzdłużnie z tyłu 2.0 typy 231 i 231B miały głowice 3-zaworowe. Silnik Dino otrzymał nowo zaprojektowaną komorę spalania, wywodzącą się bezpośrednio z doświadczeń Formuły 1. Większość silników była wyposażona w trzy klasyczne gaźniki Weber 40DCN15, ale niektóre otrzymały pośredni wtrysk paliwa Lucas. Uzyskana moc wyjściowa wynosiła 220 KM (162 kW, 217 KM) przy 9000 obr./min. Prędkość maksymalna wynosiła 260–270 km. Samochód miał hamulce tarczowe, a zbiornik paliwa mieścił 100 litrów pojemności.
Dino 206 S wygrało m.in. w 1966r. wyścigi w swojej klasie w 12-godzinnym wyścigu Sebring 1966, Targa Florio 1966 , 1000 km Spa ; 1000 km Nürburgring ; Nassau Trophy ; Brands Hatch GP ; VI Coppa Citta di Enna oraz Grand Prix Szwajcarii. W Le Mans poszło już gorzej…
Samochody wyścigowe Dino 206 S z tego okresu są kolekcjonerskie. Samochód o numerze podwozia 006 z oryginalnym nadwoziem Piero Drogo został sprzedany w 2012 roku na aukcji RM Sotheby za 2,5 miliona euro.