Sprzedam Lancię Fulvię Coupe 1.3 Rallye S, typ 818.360, rok produkcji 1969, data pierwszej rejestracji 02.1970. Wersja z pierwszej serii z najmocniejszym motorem 1.3 serii 818.303 z chłodnicą oleju.
Samochód całe życie spędził w Austrii w Vorarlbergu, gdzie miał w sumie czterech udokumentowanych właścicieli w latach 1970-81. 27.02.1981 wóz został wyrejestrowany. W 2015 zmienił ponownie właściciela i został całkowicie wyremontowany w firmie KfZ-Technik Lindner zajmującej się renowacją samochodów zabytkowych w Wiener Neustadt. Dostępna jest dokumentacja fotograficzna z renowacji, a koszt napraw sięgnął ok. 11 tys. euro.
W ramach remontu przeprowadzono m.in.:
- reparaturki nadkoli tylnich, poprawki blacharskie maski, spawanie progów
- lakierowanie całego samochodu w oryginalnym granatowym kolorze (wcześniej był przemalowany na czerwony)
- remont całego układu hamulcowego wraz pompą, wspomaganiem, zaciskami, przewodami, itd.
- czyszczenie, odrdzewianie i malowanie zbiornika paliwa
- remont przekładni kierowniczej
- kosmetyczne prace tapicerskie
- remont/uszczelnienie silnika
- naprawa/uzupełnienie wiązki elektrycznej
- remont przedniego zawieszenia
- nowy układ wydechowy
- renowacja felg, nowe opony
- uzupełnienie brakującej galanterii nadwozia - znaczki, listwy
- wymiana wszystkich płynów, filtrów, olejów
- inne drobiazgi
6.10.2015 wóz przeszedł austriackie badanie techniczne, a następnie nie był praktycznie w ogóle używany. Od tamtej chwili stał w garażu podziemnym pod Wiedniem, skąd wyjechał po raz pierwszy dopiero w tym roku.
Samochód jest po szczegółowej weryfikacji. Wymaga usprawnienia niektórych podzespołów po prawie 3-letnim postoju, w tym m.in.: zastane hamulce, amortyzatory tylnej osi ciekną, pękniety przewód hamulcowy, pękniety klosz reflektora, zużyte tuleje gumowe tylnego zawieszenia, wyciek ze skrzyni biegów, podłoga pod nogami kierowcy pokryta jest rdzawym nalotem, ale bez dziur.
Największym mankamentem jest niska jakość powłoki lakierniczej. Lakiernik malujący wóz w 2015 roku nie popisał się. Wóz jest świetną bazą do zrobienia historycznej rajdówki i w tym przypadku kiepski lakier nie powinien przeszkadzać, ale dla bulwarowych estetów na pewno będzie nie do przyjęcia.
Plusem z pewnością jest zachowane w świetnym stanie oryginalne wnętrze, jak i sama specyfikacja samochodu: Fulvia w wersji Rallye S to najlepsza, najbardziej dopracowana wersja silnikowa pierwszej serii w wariancie 1300 ccm. Sam motor V4 jest legendarny.
Pierwsze zdjęcie przedstawia samochód tuż po odbudowie w 2015, drugie (z otwartą maską) w chwili opuszczania garażu podziemnego po 3-letnim postoju
W Polsce są świetni fachowcy od Fulvii, którzy z pewnością doprowadzą wóz do idealnego stanu i chętnie podam przyszłemu właścicielowi kilka adresów.
Samochód posiada austriackie dokumenty wraz z polskimi tłumaczeniami. Mogę przeprowadzić całą procedurę rejestracji dla nowego właściciela.
Dalszych informacji udzielam pod numerem: 6 0 1 2 5 5 6 2 9