Lampa stroboskopowa służy do ustawiania ustawienia zapłonu w silnikach z zapłonem iskrowym. Błysk diody LED występuje tak jak we wszystkich lampach stroboskopowych w momencie przeskoku ikry na świecy. Jako "wyzwalacz" służy dodatkowy przewód z niebieskim krokodylkiem o długości 1m który należy zbliżyć do przewodu wysokiego napięcia. Przewód działa jak "antenka" indukując impuls wyzwalający błysk diody LED. Do wyzwolenia błysku lampy powinno wystarczyć zbliżenie przewodu "antenki" na odległość 1 cm od przewodu wysokiego napięcia. W skrajnym przypadku należy owinąć przewodem "antenką" kilka razy przewód wysokiego napięcia. Niebieski krokodylek służy jedynie do przytrzymania owiniętego przewodu "antenki". Nie należy nigdzie go podłączać.
Sprzedamy to co na zdjęciu. Kompletna lampa w obudowie z tworzywa ABS ( wymiary obudowy 45x30x15mm). Wszystkie egzemplarze są sprawdzane przed wysyłką.
Link do filmu pokazującego jak podłączyć lampę: https://www.youtube.com/watch?v=qj-ghR4pgwE&feature=youtu.be
Dane techniczne:
- napięcie zasilania +12v ( min 5V-max 16V )
- zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem przewodów zasilających,oczywiście przy zasilaniu z akumulatora 6V lampa będzie świecić słabiej niż przy 12V
- dioda LED- OSW5DKA201A
- średnica diody LED 10mm
- kolor diody LED biały
- jasność 85000-100000 mcd
- kąt zbieżności wiązki światła 8°
- soczewka diody przezroczysta
Prawdopodobnie jest to dioda LED mająca najlepszy stosunek jasności do zbieżności światła. Emitowane światło skupione jest na małym obszarze lepiej oświetlając znaki na kole
Uwaga o działaniu lampy stroboskopowej.
Lampa stroboskopowa ma ten minus że im wyższe obroty tym znak na obracającym się kole będzie bardziej rozmazany. To samo dotyczy profesjonalnych lamp z palnikiem ksenonowym, tylko tam efekt będzie mniej widoczny bo błysk lampy ksenonowej trwa krócej. W tej lampie czas błysku trwa 250 mikrosekund. Przy obrotach 3000/min znak na kole będzie 3 razy szerszy niż przy 1000 obr/min. To zrozumiałe bo koło wykona tym samym czasie błysku trzy razy dłuższą drogę. Ostrego znaku na kole nigdy nie uda się uzyskać ( chyba tylko robiąc zdjęcie, a i to przy jak najkrótszym czasie migawki). Kąt wyprzedzenia można ustawić dokładnie niezależnie jak długi jest czas błysku lampy. Przy wysokich obrotach, jeśli znak na kole jest szeroki trzeba tak regulować zapłonem aby znak na korpusie silnika był zgrany z prawym końcem rozmytego znaku na kole ( jeśli koło obraca się w lewo jak na rysunku). Przy niskich obrotach też najlepiej stosować tą metodę. Oczywiście na przedstawionym rysunku szerokość rozmycia znaku na kole jest wyolbrzymiona dla lepszego zrozumienia zjawiska.