KURS NEURODYDAKTYKI DOKTORA MARKA KACZMARZYKA Udział w kursie, dla jednej osoby, przekazuje na licytację firma
NEURODYDAKTYKA DR. KACZMARZYKA
Przedmiotem aukcji jest udział w kursie Neurodydaktyki Doktora Marka Kaczmarzyka w dowolnej edycji proponowanej przez organizatora. Szkolenie trwa łącznie 4 dni (30 godzin dydaktycznych). Zapraszamy przede wszystkim nauczycieli, psychologów, pedagogów i rodziców.
BIOLOGICZNE PODŁOŻE PROCESÓW NAUCZANIA I WYCHOWANIA. Od neurodydaktyki do dydaktyki ewolucyjnej.
Kurs doskonalący, w wymiarze 30 godzin dydaktycznych, poprowadzi wiodący ekspert w zakresie neurodydaktyki: dr Marek Kaczmarzyk - kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii Uniwersytetu Śląskiego, biolog, neurodydaktyk i memetyk.
Adresatami kursu są wszystkie osoby zajmujące się szeroko rozumianą edukacją,rozwojem dzieci oraz młodzieży, w szczególności: nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadgimnazjalnych, osoby pracujące z młodzieżą w różnych placówkach (np. ośrodki kultury, ośrodki pomocy społecznej, domy dziecka itp.), pedagodzy, psycholodzy, edukatorzy, wykładowcy uczelniani oraz rodzice.
Program cyklu zajęć w obszarze dydaktyki ewolucyjnej, neurodydaktyki i memetyki szkolnej.
Prowadzący: Marek Kaczmarzyk
Czas trwania: 30 godzin dydaktycznych
Podstawowym celem zajęć jest wyjaśnienie znaczenia neuronauk w praktyce szkolno-wychowawczej.
Metodą jest wykład ilustrowany oraz heureza.
Kursanci mogą zobaczyć tkankę ludzkiego mózgu pod mikroskopem. Posiadamy anatomiczny model mózgu naturalnej wielkości, modele półkul mózgowych oraz model szkieletu człowieka z najważniejszymi nerwami i naczynia i krwionośnymi. Wszystko to pomaga naszym kursantom zobrazować treści omawiane podczas kursu.
PROGRAM
--- Spotkanie I ---
Część 1: Podstawy neurodydaktyki: * Rozwój mózgu w czasie ontogenezy. * Charakterystyka działania mózgu w różnych etapach rozwoju. Specyficzne reakcje osób w różnym wieku. * Trudności z interpretacją zachowań osób w różnym wieku. * Mózg nastolatka – okres krytyczny. Czego NIE POTRAFI nastolatek. Neurobiologia poszukiwania. * Mózg dorosłego – rozwiązywanie problemów na podstawie utrwalonych wzorców.
Część 2: Praktyczna strona szkoły w interpretacji neurodydaktycznej: * Neurobiologiczna skuteczność metod dydaktycznych. * Mechanizmy lustrzane. Odkrycie, znaczenie ogólne, znaczenie dydaktyczne. * Skalowanie mechanizmów lustrzanych. Odpowiedzialność „lustrzana” opiekuna. *Język jako specyficznie ludzka „nadbudowa” nad mechanizmami lustrzanymi.
--- Spotkanie II ---
Część 3: Znaczenie ewolucyjnej przeszłości: * Pojęcie „dydaktyka ewolucyjna”. * Ewolucja nastolatków. Od konfliktu do kompromisu. Szkoła samotności i szkoła kolektywu. * Jakość środowiska w czasie presji selekcyjnej. Jakie było nasze „naturalne” środowisko? * Przykłady reakcji warunkowanych ewolucyjną przeszłością.
Część 4: Płeć w szkole. Stres, kara i nagroda: * Płeć jako kontekst kształcenia * Genetyczne i środowiskowe determinanty płci * Płeć ucznia i płeć nauczyciela jako czynniki wpływające na proces edukacji * Stereotypy dotyczące zależnych od płci osiągnięć ucznia i ich wpływ na jakość kształcenia * Układ nagrody i układ kary - PODŁOŻE neurobiologiczne * Asymetria kar i nagród * Motywacja a unikanie * Kara, ciała migdałowate i stres. Antagonizm struktur. * Zobaczyć własny stres - pomiar GSR Wylicytowana kwota obejmuje: * udział w szkoleniu, * dwie książki: "Szkoła neuronów" (wznowienie) oraz "Unikat. Biologia wyjątkowości" autorstwa dra M. Kaczmarzyka * skrypt z kursu * materiały do pisania, * przerwy kawowe (woda niegazowana z cytryną, woda niegazowana z owocami, kawa sypana, kawa rozpuszczalna, herbata zielona, herbata czarna, herbata earl grey, cappucino, gorąca czekolada, sok imbirowy do herbaty, sok malinowy do herbaty, cytryna do herbaty, cukier biały, cukier trzcinowy, słodzik - bez ograniczeń), * poczęstunek (domowe ciasto, kruche ciasteczka, owoce, cukierki, smalec, chleb, ogórki kiszone) * gadżety firmowe (podkładka pod mysz, kubek, smycz, magnes) * zaświadczenie o ukończeniu kursu (zielony gilosz) * certyfikat o uczestnictwie w kursie * łącznie 4 jednodaniowe obiady * możliwość indywidualnych konsultacji KURS ODBYWA SIĘ W CHORZOWIE Organizator nie gwarantuje noclegu |