Kurs Spedytora
Opis kursu:
Kurs Spedytora to praktyczny poradnik kompleksowo omawiające wszystkie obszary działalności transportowo-spedycyjnej. Umożliwia zapoznanie się z logistycznym aspektem działalności przedsiębiorstwa spedycyjnego, przedstawia zarządzanie magazynem i zapasami, a także łańcuchem dostaw.
Dostarcza wiedzy na temat właściwego doboru środków transportu i podstaw ich eksploatacji. Zawiera również informacje dotyczące przygotowania dokumentacji transportowej czy umowy spedycji. W materiałach poruszono przydatne w pracy specjalisty ds. transportu i spedycji zagadnienia z zakresu podstaw marketingu, rachunkowości zarządczej oraz negocjacji.
Zamawiając kurs otrzymasz:
- zeszyty lekcyjne (podręczniki)
Kurs przeznaczony jest do samodzielnej nauki. Składa się z 16 pakietów (32 lekcje) podzielonych na 6 części tematycznych omawiających najważniejsze aspekty działalności transportowo-logistycznej. Lekcje składają się z takich samych, logicznie ułożonych elementów, dzięki temu przyswajasz spójną, łatwą do zapamiętania dawkę wiedzy. Ułatwieniem w nauce są zamieszczane w lekcjach symbole i wyróżniki, które wskazują Ci, że wprowadzamy np. ważne pojęcie.
Kurs Spedytora to nie tylko dodatkowe kwalifikacje ale znacznie więcej!
Po ukończeniu kursu doskonale będziesz wiedział jak dobrać środki transportu i jak je eksploatować, jak sprawnie zorganizować załadunek i rozładunek towarów. Sporządzisz dokumentację transportową czy umowę spedycyjną i będziesz czuwał nad prawidłowym przebiegiem transportu.
Opanujesz logistyczne aspekty działalności przedsiębiorstwa spedycyjnego. Będziesz potrafił zarządzać magazynem i zapasami oraz łańcuchem dostaw. Sporządzenie odpowiedniej dokumentacji transportowej nie będzie stanowiło dla Ciebie problemu. Poznasz istotę i rolę marketingu w działalności transportowej i będziesz umiał zastosować odpowiednie strategie marketingowe. Przekonasz się, że uzyskana na kursie wiedza, okaże się przydatna w codziennej pracy zawodowej. Będziesz posiadał wszelkie umiejętności do pracy na stanowisku specjalisty ds. transportu i spedycji.
Zostań Spedytorem już Dziś!
Program kursu:
MODUŁ I: Lekcje 1-12: Wybrane zagadnienia z zarządzania działalnością spedycyjną
MODUŁ II: Lekcje 13-14: Ekonomika przedsiębiorstwa spedycyjnego
MODUŁ III: Lekcje 15-16: Środki transportowe i podstawy eksploatacji pojazdów
MODUŁ IV: Lekcje 17-22: Logistyka w przedsiębiorstwie spedycyjnym
MODUŁ V: Lekcje 23-26: Podstawy marketingu
MODUŁ VI: Lekcje 27-30: Rachunkowość zarządcza
MODUŁ VII: Lekcje 31-32: Sztuka negocjacji
Pakiet 1
Lekcja 1: Podstawowe pojęcia w spedycji. Charakterystyka rynku usług spedycyjnych
Lekcja 2: Specyfika rynku usług spedycyjnych w Polsce
Pakiet 2
Lekcja 3: Organizacja prac załadunkowych i rozładunkowych
Lekcja 4: Wybór środka transportu
Pakiet 3
Lekcja 5: Organizacja przewozów ładunków niebezpiecznych
Lekcja 6: Ubezpieczenia w spedycji i transporcie
Pakiet 4
Lekcja 7: Odpowiedzialność spedytora i przewoźnika
Lekcja 8: Spedycja gałęziowa
Pakiet 5
Lekcja 9: Dokumentacja transportowa
Lekcja 10: Planowanie i realizacja zleceń w spedycji
Pakiet 6
Lekcja 11: Umowa spedycji i zlecenie spedycyjne
Lekcja 12: Problematyka celna w spedycji
Pakiet 7
Lekcja 13: Transport jako dziedzina gospodarcza. Spedycja w procesie wymiany handlowej
Lekcja 14: Formy usług transportowych na rynku oraz efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw spedycyjnych
Pakiet 8
Lekcja 15: Środki transportu oraz koszty eksploatacyjne pojazdów
Lekcja 16: Organizowanie zadań transportowych oraz techniczne utrzymanie pojazdów
Pakiet 9
Lekcja 17: Podstawowe pojęcia w logistyce
Lekcja 18: Transport
Pakiet 10
Lekcja 19: Zarządzanie magazynem i zapasami
Lekcja 20: Zarządzanie łańcuchem dostaw
Pakiet 11
Lekcja 21: Systemy informacji w logistyce, automatyczna identyfikacja i elektroniczna wymiana danych – EDI
Lekcja 22: Transport i spedycja w ujęciu logistyczno-ekologicznym
Pakiet 12
Lekcja 23: Istota i miejsce marketingu w działalności transportowej. Zachowanie się konsumentów na rynku usług transportowych
Lekcja 24: Badania marketingowe i strategia marketingowa w transporcie
Pakiet 13
Lekcja 25: Usługa transportowa jako element marketingu. Cena usług transportowych
Lekcja 26: Dystrybucja i promocja usług transportowych. Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem transportowym
Pakiet 14
Lekcja 27: Istota rachunkowości zarządczej
Lekcja 28: Koszty jako element procesu decyzyjnego; klasyfikacja kosztów
Pakiet 15
Lekcja 29: Rachunek kosztów i jego systemy
Lekcja 30: Kalkulacja i analiza kosztów
Pakiet 16
Lekcja 31: Techniki negocjacyjne
Lekcja 32: Scenariusz negocjacji sprzedaży usługi transportowej