Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał. Tom I
red. Augustyn Surdyk, Jerzy Szeja
Wydawnictwo Naukowe UAM
Poznań 2007
ISBN:978-83-232-1749-7
liczba stron: 233
oprawa miękka
.
Spis treści
.
Wstęp
Część I. Gra a sprawność językowa
Teresa SIEK-PISKOZUB, Strategia ludyczna w glottodydaktyce
Paweł HOSTYŃSKI, Po co nam luka informacyjna? Gry i zabawy w glottodydaktyce — z badań własnych
Alina JURASZ, Kilka uwag o dydaktycznym potencjale gier językowych na przykładzie języka niemieckiego
Beata KĘDZIA-KLEBEKO, Gra z tekstem, czyli o kształceniu literackim na lekcjach języka obcego
Marek LASKOWSKI, Gry i zabawy językowe w ramach lekcji języka niemieckiego na przykładzie podręcznika „Hier und da”
Olga MAKAROWSKA, Wybrane gry językowe na lekcjach języka rosyjskiego
Grzegorz MARKOWSKI, Rola gier i zabaw w nauczaniu dorosłych na przykładzie francuskiego języka specjalistycznego jako obcego
Beata RUSEK, Zabawy interakcyjne w nauczaniu języków obcych
Augustyn SURDYK, Od Tolkiena do glottodydaktyki, czyli o Technice Gier Fabularnych w dydaktyce języków obcych i gustach literackich studentów
Anna ZWIERZYCKA-RAULINAJTYS, Piosenka w nauczaniu dzieci języka obcego — zabawa czy trudność?
Część II. Gra a struktura języka
Alicja SAKAGUCHI, Gry językowe w esperanto: kilka uwag
Arkadiusz JABŁOŃSKI, Kontekst, fakt, działanie. Przydatność ramy kontekstowej gier w kształtowaniu i badaniu aktywności komunikacyjnej
Bartosz KUCZYŃSKI, Gra słów i obrazu w propagandzie komunistycznej na podstawie wybranych ilustracji z czasopisma „Szpilki” z lat 1946-1953
Część III. Gra a dyskurs literacki
Mirosław LOBA, Gra, fikcja, fantazmat
Aleksandra MOCHOCKA, „Gra Endera” O.S. Carda, czyli życie jako gra albo gra jako życie
Aleksandra MOCHOCKA, White wolf- Black Dog. Metafikcja w RPG
Michał MOCHOCKI, Scenariusze narracyjnych gier fabularnych. Propozycja metody badawczej
Michał POTOCKI, Karciany świat „Przepowiedni Dżokera” Josteina Gaardera
Joanna ZAWISZA-SMEJLIS, Tomasz SMEJLIS, Play-by-forum — inne oblicze gier fabularnych
Jerzy Zygmunt SZEJA, Przyczyny popularności fantastyki i gier fabularnych w kulturze współczesnej
Część IV. Gra a interakcja dydaktyczna
Eleonora BOBRZYŃSKA, Rola metody gier dydaktycznych w nauczaniu przyrody w szkole podstawowej
Dominika DWORAKOWSKA-MARINOW, Gry dydaktyczne na lekcjach języka polskiego wobec tradycyjnych metod kształcenia językowego i literackiego
Magdalena SAMBOR, Wykorzystanie gier symulacyjnych w uczeniu kompetencji interkulturowej
.
Noty o autorach