Na sprzedaż rower KTM TRIBUTE 2008, który służył mi długo i dzielnie, ale pora się z nim rozstać. Rower przez ostatnie dwa lata (od lipca 2015) stał rozkręcony i ani razu nie używany. Nie jeździłem na nim od wypadku, w którym uszkodziłem sobie bark, a że kontuzja mi się nawraca, niestety raczej już nie pojeżdzę, więc nie ma sensu żeby rower dłużej stał i się kurzył:// Przez poprzednie 5 lat rower spędzał w górach nie więcej niż 5-10 dni rocznie. Nie ma się jednak co oszukiwać, nosi wyraźne ślady użytkowania i do idealnego stanu mu trochę brakuje. Niemniej jednak jest gotowy do jazdy niemal odrazu, trzeba by tylko odpowietrzyć hamulce, bo po takim okresie nieużywania zdążyły się zapowietrzyć. Moża by też wymienić łańcuch i kasetę, bo łańcuch jest już dość mocno skrócony i najlżejsze biegi mogą nie wchodzić, ale nie jest to konieczne od razu a już na pewno nie ma znaczenia przy DH, gdzie i tak korzysta się z innych przełożeń.
Kilka słów na temat ramy. Nigdy nie była pęknięta, nie spawana, natomiast miała wgniota przy główce, tam gdzie łączą się rura dolna i górna. Jak się jednak okazało był to tylko wgniot na farbie (lub jakiegoś rodzaju szpachli, nie wiem co to dokłądnie), która jest tam w żeby wyrównać profil okrągłych rur. Naprawili mi to (czyli wyrównali do pierwotnego stanu) w Krakowie w zakładzie gdzie kiedyś robiono ramy testowe Duncona (już ta firma nie istnieje). Ten wgniot zrobił mi się zaraz na początku w 2008 lub 2009 roku, ja tak jeździłem cały czas i nigdy z tym nie było problemu.
Poza tym w rowerze nie trzeba nic wymieniać ani naprawiać. Klocki hamulcowe są prawie nowe, amortyzatory przeszły serwis i wymianę oleju na krótko przed odstawieniem roweru. Jeśli chodzi o stan wizualny, rama była piaskowana i pomalowana proszkowo na biało (chociaż nigdy nie pękła itp), poza tym wszędzie widać jakieś oznaki używania, co jednak jest zupełnie normalne przy tego typu rowerze.
W stosunku do oryginalnych części, wymienione były: obręcze (przód i tył), kierownica, pedały, sztyca i siodło i oczywiście części, które zużywały się na bieżąco. Oryginalna specyfikacja poniżej.
Generalnie rower polecam dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z DH. Myślę, że spokojnie wystarczy na parę sezonów, przy odpowiednim zadbaniu. Wiadomo, że dzisiejsze nowe rowery mają już trochę inną geometrię, wymiary kół itp, ale jeśli ktoś jest początkujący, to bez problemu nauczy się jeździć na tym KTMie. Cena jest okazyjna.
Po więcej pytań zapraszam na maila. Rower do obejrzenia w Częstochowie. Idealny byłby odbiór osobisty, żeby samemu się przejechać i ocenić jego stan, ale jak ktoś się uprze to mogę wysłać kurierem.
Katalog: 2008
Cena: 11 799 zł
Waga: 19,1 kg
Rama: aluminium 6061
Widelec: Marzocchi 888 RCV
Tłumik: Fox DHX 4.0
Skok: 200 mm/225 mm
Rozmiary ramy: 46 cm
Stery: Syncros Factory Ballistic Inside, półzintegr.
Wspornik kierownicy: Marzocchi, zintegrowany z widelcem
Kierownica: Syncros FR20/7075, 690 mm, wznios 20 mm - zmieniona na Dartmoor 800 mm
Wspornik siodła: SDG SP229 - zmieniony
Siodło: SDG Bel Air ST - zmienione
Piasty: DT Swiss 340 Disc, osie 12mm/20 mm
Obręcze: Syncros DPS32 - zmienione
Opony: Maxxis Minion 26x2.5
Dźwignie przerzutek: Shimano Deore XT M770 Rapidfire Plus
Przerzutka przód: n.d.
Przerzutka tył: Shimano Deore XT M772, Shadow
Dźwignie hamulca: Avid Code 5
Hamulce: Avid Code 5, tarczowe, hydrauliczne
Korby: Truvativ Holzfeller 1.1 BG 40
Środek suportu: Truvativ Howitzer Team
Pedały: KTM B77, platformowe - zmienione
Kaseta: Shimano Deore XT M770, 11-32 z.
Łańcuch: Shimano Deore XT HG93
Rozmiar do geometrii: 41 cm
Kąt główki: 65°
Kąt podsiodłowy: 66°
Rura górna: 585 mm
Rura podsiodłowa: 415 mm
Rozstaw kół: 1162 mm