KSZTAŁCENIE ZINTEGROWANE NA ETAPIE WCZESNOSZKOLNYM ROLA EDUKACJI MATEMATYCZNEJ
- Wymiary: 14,7x20,6 cm
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej Kraków
- Stron: 294
- Oprawa: miękka
- Data wydania: 2004
- Autor: Helena Siwek
Książka ma pomóc w przygotowaniu studentów do nowoczesnego nauczania, przekonać już pracujących nauczycieli do zmian, przyczynić się do kształtowania postaw charakterystycznych dla refleksyjnego praktyka uwzględniającego możliwości uczniów i otwartego na jego potrzeby. Jest ona uwieńczeniem do-świadczeń Autorki wyniesionych z badań diagnozujących możliwości matematyczne dzieci, wykorzystuje rozproszone teksty, które opublikowała ona w książkach, czasopismach i materiałach pokonferencyjnych, wyrasta na gruncie eksperymentów prowadzonych w praktyce szkolnej od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku z projektami dydaktycznymi obejmującymi podręczniki Matematyki do klas I–III dla szkoły specjalnej, następnie serii Błękitnej Matematyki dla klas początkowych i w ostatnim pięcioleciu – podręczników zintegrowanych Tęczowej Szkoły dla pierwszych trzech klas szkoły podstawowej.