Specyfikacja
- Rama
- Materiał ramy Aluminium Superlite
- waga 12,2 kg
- Widelec RockShox Recon TK (skok 100mm, blokada skoku w manetce, stozkowa rura sterowa)
- Koła
- Piasta przód Shimano Deore HB-M6010 (15x100mm)
- Piasta tył Shimano Deore FH-M6010 (12x142mm)
- Opony Schwalbe Rapid Rob (27,5" / 29" × 2,1")
- Obręcze WTB STP i23 (27,5" / 29", 23mm, tubeless)
- Napęd
- Przerzutka przód Shimano Deore FD-M6025
- Przerzutka tył Shimano Deore RD-M6000
- Hamulce przód Shimano BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza: 27,5": 160mm / 29": S/M/L - 160mm, XL - 180mm)
- Hamulce tył Shimano Disc BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny)
- Dźwignie hamulca Shimano Disc BL-M396 (hydrauliczne)
- Manetki Shimano Deore SL-M6000 (2x10)
- Korby Shimano FC-MT500 (36/26T)
- Suport Shimano Press Fit BB-MT500
- Łańcuch Shimano CN-HG54
- Kaseta / Wolnobieg Shimano CS-HG500 (11-42T)
- Komponenty
- Kierownica Aluminium (27,5": 700mm / 29": 720mm, 31,8mm)
- Wspornik kierownicy Aluminium (27,5": S - 80mm, M - 90mm, wznios 7° / 29": S - 60mm, M - 70mm, L/XL - 80mm, wznios -17°)
- Wspornik siodła Aluminium (27,5": 350mm / 29": S/M - 350mm, L/XL - 400mm, 27,2mm)
- Stery VP A45AC3 (1-1/8"-1.5", Tapered)
- Siodło Kross VL-1489
- Chwyty Kross Certain
- Pedały
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE
Stop ten dzięki obróbce termicznej odznacza się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia, będąc przy tym niesłychanie lekkim. Dla zwiększenia efektywności, w miejscach najmniej narażonych na działanie sił jest dodatkowo potrójnie cieniowany, a w miejscach newralgicznych - wzmocniony
Łożyska umieszczone wewnątrz mufy suportu zwiększają efektywność pedałowania, wolniej się zużywają oraz lepiej przenoszą siłę napędową na tylne koło.
Hamulce tarczowe gwarantują nam dużą siłę hamowania i dobrą modulację nawet w najcięższych warunkach pogodowych, a ich żywotność jest znacznie dłuższa niż hamulców tradycyjnych.
Metoda kształtowania rur za pomocą wtłaczania specjalnej cieczy pod wysokim ciśnieniem. Technologia ta umożliwia przede wszystkim otrzymywanie lżejszych konstrukcji charakteryzujących się wyższą wytrzymałością i precyzją wykonania.
System post mount to rozwiązanie, bez którego rower wyścigowy nie ma racji bytu. Precyzja hamowania wzrasta dzięki wyeliminowaniu zbędnych przejściówek co wpływa na sztywność połączenia między ramą a zaciskiem. Lepsze odprowadzanie ciepła wydłuża żywotność hamulca i poprawia efektywność jego działania.
Stożkowa główka ramy o zmiennym przekroju od 1 1/8” u góry do 1.5” u dołu. Większa średnica na dole daje większą wytrzymałość oraz sztywność przekładającą się na precyzję w sterowaniu.
Poszerzona rura podsiodłowa pozwala osiągnąć wymierny wzrost sztywności węzła suportu - nawet do 8% względem rozwiązania zastosowanego w ubiegłym roku. Odpowiednio ułożone włókna i kwadratowy profil zmniejszają wrażliwość konstrukcji na siłę setek niutonów wkładanych w jazdę podczas wyścigu.
Piasta w standardzie 142 x 12 mm to sztywność koła rodem z rowerów downhillowych połączona z łatwością montażu. Usztywnienie to przekłada się na bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz jego stabilność.