KROSS ESKER 6.0
Kolarstwo górskie oraz kolarstwo szosowe to dwie najczęściej wybierane dyscypliny jeśli chodzi o rowerzystów. A co powiedziałbyś na połączenie tych dwóch segmentów? Niemożliwe? A jednak! Gravel czy też szutrowiec zdobywa coraz więcej serc różnych rowerzystów. Dlatego otwórz się na nowość i daj skraść sobie serce. Gwarantujemy, że Kross Esker 6.0 to rower, który nie tylko skradnie ci serce. To rower, który odkryje przed tobą całkowicie nowy świat.
KROSS Esker 6.0 w 2023 roku to kontynuacja myśli, która przyświecała nam przy projektowaniu poprzednich modeli tego już kultowego modelu gravela. To nowy, bardziej wytrzymały lakier oraz tak samo przemyślany napęd. Poprawiliśmy także wiele małych, niewidocznych na pierwszy rzut oka detali, które poprawią Twój komfort jazdy po każdym rodzaju nawierzchni. Jesteśmy pewni, że nowa wersja tego roweru sprawi tyle samo – a nawet więcej – frajdy niż poprzednie roczniki.
Dostosowany do terenowych potrzeb
Jeszcze do niedawna nie istniał osprzęt rowerowy dostosowany do potrzeb rowerów szutrowych. Jednak Shimano GRX odmienił oblicze tego segmentu rowerów i pozwolił na uwolnienie się spod jarzma szosowych klamkomanetek oraz przerzutek tylnych siłą odebranych rowerom MTB. Teraz, tak jak w przypadku gravela, możesz korzystać jednocześnie z dobrodziejstw obydwu światów. Kross Esker 6.0 wyposażony jest w Shimano GRX działającą w systemie 2x11. Także tarczowe hamulce hydrauliczne to małe dzieło sztuki wywodzące się z Kraju Kwitnącej Wiśni. W przeciwieństwie jednak do Sakury, japońskiej wiśni, Kross Esker 6.0 nie kwitnie tylko w kilku miesiącach i po kilku chwilach jego żywot nie przemija. Wsiadając na niego będziesz chciał, by ta chwila trwała w nieskończoność. Obręcze DT Swiss stanowiły fundament, na którym zbudowaliśmy nasze koła. Wyposażyliśmy je w sprawdzone i lubiane przez wielu rozkochanych w szutrach kolarzy opony WTB Riddler o szerokości 37 milimetrów.
Technologie zapewniające zabawę z dala od cywilizacji
Rama Kross Esker 6.0 została wykonana przy użyciu aluminium superlite. Stop ten, dzięki obróbce termicznej charakteryzuje się wysoką sztywnością i wytrzymałością na przeciążenia. A co najważniejsze, niską wagą. Dodatkowo, w najmniej narażonych miejscach rurki ramy są potrójnie cieniowane dla zmniejszenia jej masy. Ponadto zarówno tylny trójkąt jak i w karbonowy widelec wyposażone zostały w sztywne osie pomagające w zmniejszeniu ilości pracy serwisowej przy wymianie kół. a przednim widelcu stworzyliśmy dodatkowe miejsce mocowania na np małe sakwy.
Przy projektowaniu ramy postanowiliśmy wyposażyć ją w wewnętrzne prowadzenie linek. Dzięki temu sprawiliśmy, że rower wygląda estetycznie i schludnie, przez co może stanowić doskonały środek dojazdowy do pracy dla wielu osób. Ten system prowadzenia linek pozwolił nam także na zmniejszenie ryzyka zerwania linki w trakcie jazdy w terenie.
Rama i widelec
- WYKOŃCZENIE LAKIERU: POŁYSK
- MATERIAŁ RAMY: ALUMINIUM SUPERLITE
- WIDELEC: CARBON
- SKOK WIDELCA: BRAK
- TYLNY AMORTYZATOR: BRAK
- SKOK TYLNEGO AMORTYZATORA: BRAK
Napęd
- PRZERZUTKA PRZÓD: SHIMANO GRX RX810
- PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO GRX RX810
- MANETKI: SHIMANO GRX RX600
- KORBA: SHIMANO GRX RX600
- KORONKI: 46T-30T, (S - 170 MM, M - 172,5 MM, L, XL - 175 MM)
- KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO GRX RX600 HG700
- ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU: 11-34T
- ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 22
- SUPORT: SHIMANO BSA BB-RS500
- ŁAŃCUCH: SHIMANO HG601
Koła
- PIASTA PRZÓD: SHIMANO RS470 12X100
- PIASTA TYŁ: SHIMANO TIAGRA RS470 12X142
- OBRĘCZE: DT SWISS R500
- OPONY: WTB RIDDLER 700X37 COMP TAN
- SZPRYCHY: SAPIM
- NYPLE: MOSIĘŻNE
Hamulce
- HAMULEC PRZÓD: SHIMANO GRX RX400
- HAMULEC TYŁ: SHIMANO GRX RX400
- DŹWIGNIE HAMULCA: SHIMANO GRX RX600
- TARCZE HAMULCOWE: SHIMANO RT10 (160)
- TARCZE HAMULCOWE TYŁ: SHIMANO RT10 (160)
Komponenty
- KIEROWNICA: ALUMINIUM 31,8 (S, M - 420 MM, L, XL - 440 MM)
- WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 31,8/7° (S - 80 MM, M, L - 90 MM, XL - 100 MM)
- SIODŁO: WTB VOLT SPORT
- WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2X350
- STERY: FSA NO.42/ACB;1-1/8"-1,5"
- CHWYTY: FIZIK TERRA MICROTEX
- PEDAŁY: BRAK