Cena katalogowa 11999 zł
Nasza cena 8989 zł
Kross Earth 3.0 to naturalna kontynuacja rozwoju naszych modeli full suspension do XC. Jest to też naturalny wybór dla kolarza, poszukującego bardziej zaawansowanej konstrukcji Przy jego projektowaniu wykorzystaliśmy doświadczenie naszych zawodników zrzeszonych w Kross Racing Team. Ich wskazówki, które na bieżąco korygowały wnioski ze startów w Puchar Świata XC, pozwoliły nam stworzyć – przy relatywnie drobnych kompromisach – maszynę dostosowaną do wyzwań stawianych przed zawodnikami na trasach wyścigów.
Osprzęt
W przypadku Kross Earth 3.0 postawiliśmy na sprawdzone rozwiązania w kwestii osprzętu. Stwierdziliśmy, że mają one Ci ułatwić pokonywanie tras i serwisowanie. Dlatego zdecydowaliśmy się na karbonową ramę z aluminiowym tylnym trójkątem, osprzęt Shimano SLX działającą w systemie 1x12, amortyzację RockShox oraz m.in. obręcze WTB.
Technologie
Przedni trójkąt wykonaliśmy z materiału carbon D84 SL to najlepszy rodzaj włókna węglowego dostępnego w naszych rowerach. Jest to niezwykle lekki materiał składający się dwóch rodzajów włókien – T800 i M40J, połączonych żywicą nanoalloy. Dzięki temu udało nam się uzyskać rower wyjątkowo sztywny i doskonale pochłaniający drgania. Ramy z tego materiału zostały stworzone dla wymagających zawodników oczekujących od swojej maszyny pełnego posłuszeństwa. System Trunion to nowoczesny sposób mocowania tylnego amortyzatora do ramy, dzięki czemu jest on krótszy. Jednocześnie jednak zachowuje on tę samą wartość skoku. Jako przedni amortyzator zastosowany został powietrzny RockShox Reba RL Air ze 100 milimetrami skoku. Uzupełnia go tylny amortyzator tego samego producenta – RockShox Deluxe Ultimate. Na kierownicy znajduje się manetka blokady usztywniająca obydwa amortyzatory oraz pomagająca w zachowaniu efektywności pedałowania na płaskich odcinkach trasy. Jako grupę osprzętu naszego fulla wybraliśmy Shimano SLX M7100 w systemie 1x12. Takie rozwiązanie pomoże każdemu na coraz trudniejszych trasach wyścigów XC oraz maratonów MTB. By zapewnić mu świetną trakcję nawet w najgorszych warunkach wyposażyliśmy go w 29 calowe koła zaplecione na obręczach WTB STP i23 o szerokości wewnętrznej 23 mm. Na obręczach założone zostały opony Schwalbe Racing Ray/Racing Ralph Performance o szerokości 2,25”.
- WAGA: 13.100
System e-bike
- SILNIK: BRAK
- BATERIA: BRAK
- WYŚWIETLACZ: BRAK
Rama i widelec
- MATERIAŁ RAMY: FT: CARBON D84/RT: ALUMINIUM SUPERLITE
- WIDELEC: ROCK SHOX REBA RL R
- TYLNY AMORTYZATOR: ROCK SHOX DELUXE ULTIMATE
Koła
- PIASTA PRZÓD: SHIMANO MT400 15X110
- PIASTA TYŁ: SHIMANO MT510 12X148
- OBRĘCZE: WTB ST I23
- OPONY: SCHWALBE RACING RALPH 29X2.25
- OPONY: SCHWALBE RACING RALPH 29X2.25
Napęd
- PRZERZUTKA PRZÓD: BRAK
- PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO XT M8100
- MANETKI: SHIMANO SLX M7100
- KORBY: SHIMANO MT610
- SUPORT: SHIMANO PRESS FIT BB-MT800
- ŁAŃCUCH: SHIMANO M7100
- KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO SLX M7100
Hamulce
- HAMULEC PRZÓD: SHIMANO MT400
- DŹWIGNIE HAMULCA: SHIMANO MT401
- HAMULEC TYŁ: SHIMANO MT400
- TARCZE HAMULCOWE: SHIMANO RT30 (180)
Komponenty
- KIEROWNICA: ALUMINIUM 740 MM 31.8
- WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 90MM/31,8/7°
- WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 30,9X400
- STERY: FSA ORBIT C-40-CF-ACB
- CHWYTY: KROSS SILKY
- SIODŁO: SELLE ROYAL
- PEDAŁY: BRAK