Kosiarka spalinowa z napędem OLEO-MAC 41cm 5,0 K.M silnik EMAK G 44 TK
CECHY:
- Znakomity i sprawdzony silnik OHV EMAK, którego główne zalety to: tuleja żeliwna cylindra (I/C), łożyskowany, bardzo twardy wał korbowy, bardzo odporny na jego skrzywienie. Model ten wyposażony jest w napęd kół tylnych.
- Jest wyposażona w koła na łożyskach kulkowych na wszystkich kołach, które gwarantują płynność jazdy urządzenia
- Regulacja wysokości cięcia centralna w zakresie 4 pozycji.
- Wszystkie modele wyposażone są seryjnie w noże do rozdrabniania, które pozwalają na rozdrobnienie trawy, dzięki czemu mieści się ona znacznie lepiej wewnątrz kosza na trawę o pojemności 60 litrów. Wystarczy dokupić zaślepkę do mulczowania i już mamy kosiarkę mulczującą.
ZALETY:
Największą z nich jest silnik górnozaworowy OHV z łatwo dostępnymi korkami wlewu oleju i paliwa
Silniki Emak to silniki, na które warto zwrócić szczególną uwagę.
Zarówno silniki o pojemności 140 cm3 jak 196 cm3 to mocne jednostki górnozaworowe (serii K500, K600, K700, K800), co oznacza nie tylko oszczędności w spalaniu paliwa, ale także mniejszy poziom wibracji i hałasu. Inne istotne elementy konstrukcji silnika to kulkowe łożysko wału korbowego oraz żeliwna tuleja cylindra, co bezpośrednio przekłada się na zwiększoną żywotność silnika i stanowi istotny wyróżnik silników Emak w stosunku do konkurencji. Konstrukcja silnika posiada również ciekawe rozwiązania zwiększające ergonomię i komfort pracy operatora dzięki takim elementom jak: duży tłumik, automatyczny dekompresor, podwójny system filtracji powietrza.
Dlaczego silniki EMAK są wyjątkowe:
* Silnik górno-zaworowy OHV (Over Head Valve) to mniejszy poziom wibracji i hałasu, jednocześnie przy lepszych osiągach i momencie obrotowym. Nawet o 30% mniejsze spalanie w stosunku do silników z bocznymi zaworami.
* Automatyczny system dekompresyjny to działające automatycznie zawory, które w momencie rozruchu łączą komorę spalania z atmosferą. Dekompresja zmniejsza ciśnienie sprężania, a co za tym idzie również siłę, z jaką operator musi ciągnąć za linkę rozrusznika. Po uruchomieniu silnika wyłączenie dekompresora następuje automatycznie w wyniku zmiany ciśnienia w cylindrze.
* Podwójne kulkowe łożyska wału korbowego zdecydowanie obniżają tarcie w pracy korbowodu, co bezpośrednio przekłada się na zwiększoną żywotność i trwałość całego silnika. Konstrukcyjnie krótszy wał korbowy (jego część poza miską olejową) to mniejsze ryzyko uszkodzenia podczas uderzenia noża o ewentualnie napotkane kamienie.
* Żeliwna tuleja cylindra to następny, istotny krok, w kierunku zwiększenia żywotności silnika. Zastąpiono powszechnie stosowane w tej grupie silników aluminium trwalszym stopem żeliwa.
Jest to silnik w którym zastosowano podwójny system filtracji: gąbkowo-papierowy, a więc, wystarczy zadbać o ich czystość i posłuży nam bardzo długo. Kosz z wytrzymałego tworzywa to następny atut tej kosiarki.
Centralna regulacja wysokości koszenia, przekazywana za pomocą wytrzymałego płaskownika, nie przysporzą nam problemów.
Dzięki dobrze wyprofilowanemu mulczującemu ostrzu ze skrzydełkami poprawiającymi napełnianie kosza możemy zmieścić więcej trawy niż przy kosiarce o standardowym ostrzu. Jest możliwość zastosowania zaślepki mulczującej, która jest do dokupienia, nie ma jej w wyposażeniu seryjnym.
Dane techniczne:
Pojemność silnika / model 140 cm3 / K600 OHV
Producent silnika EMAK
Moc silnika orientacyjna 5,0 K.M
Moc użyteczna urządzenia 2.6 k.W.
Szerokość cięcia 41 cm
Korpus / waga Stalowy / 27 kg
Regulacja wysokości cięcia / wysokość Niezależna / od 28 do 75 mm
Kosz 60 l
Funkcje Zbieranie do kosza
Koła przód / tył Łożyska ślizgowe / kulowe
Napęd Tak - kół tylnych
Trawniki o powierzchni Do 1200 m²