ZESTAW SŁUŻY DO NAPRAWY ABS BMW E90 I E91 TYŁ
Powodem wymiany zębatki oraz czujnika zazwyczaj są świecące kontrolki ABS i trakcji ( czasem pomaga wymiana samego czujnika a czasem nie i można szybko zniszczyć nowy czujnik ale o tym dalej)
Czas na diagnostykę: robimy szybki test drogowy, auto porusza się z prędkością 30 km/h a tylne prawe koło ma tylko 0,6 km/h - mamy winowajce szukamy w tylnym prawym kole
powodem braku odczytu z tylnego prawego koła był uszkodzony czujnik
czujnik został uszkodzony przez "rozpuchnięta zębatkę" od rdzy - dlatego wymiana czujnika czasem nie wiele daje
jest około 2mm rdzy wiec o tyle zębatka powiększyła się dlatego zniszczyła czujnik
demontaż zębatki
jeśli mamy dużo szczęścia i po oczyszczeniu rdzy zostanie odpowiednia średnica przegubu możemy montować naszą nową zębatkę - jeśli będzie za mała niestety czeka nas wymiana.
Jeżeli wkleimy na jakiś klej aby uzupełnić braki jest bardzo duże prawdopodobieństwo iż nasza zębatka nie będzie okręgiem tylko "jajkiem": co zaobserwujemy na teście drogowym i żółtymi kontrolkami na liczniku tolerancja do 0,5mm sprawdzone
jeśli mamy odpowiednią grubość przegubu smarujemy nasz przegub ( smarowanie zapobiega dalszej korozji i ułatwia montaż zębatki) i nabijamy zębatkę - ZĘBATKA oraz czujnik przetestowana na setkach e90/91
efekt końcowy - montujemy do auta i cieszymy się jazdą, bicie zębatki można sprawdzić otworem czujnika ABS :)